Κλείσιμο Συνεδρίου - Στρογγυλή Τράπεζα «Νέα προγράμματα σπουδών καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές με ελεύθερο λογισμό για την STEM εκπαίδευση»
2022-09-25, 15:30–17:30 (Europe/Athens), Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ

  1. Χρήστος Τρούσσας, Κλειώ Σγουροπούλου, Καθηγήτρια Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Εθνική Εκπρόσωπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης CEN ΤC428 "Digital Competences and ICT Professionalism" «Το Ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών ικανοτήτων στη σχολική εκπαίδευση».
  2. Θεοδώρα Αστέρη, Σύμβουλος Α' ΙΕΠ, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας "Ειδική και
    Συμπεριληπτική Εκπαίδευση" «Αποτελέσματα από δράσεις του ΙΕΠ από την Ειδική
    Εκπαίδευση και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που αφορούν στην STEM εκπαίδευση»
  3. Μαρία Ξέστερνου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου
    Πελοποννήσου « Η αξιοποίηση των ψηφιακών ανθρωπιστικών επιστημών (ENTICING digital humanities) για την καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσω της STEM εκπαίδευσης».
  4. Θαρρενός Μπράτιτσης, Καθηγητής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής
    Μακεδονίας «Οι STEAM δραστηριότητες ως οχήματα ανάπτυξης δεξιοτήτων στο
    Νηπιαγωγείο».
  5. Αύγουστος Τσινάκος, Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου
    Ελλάδος «Οι τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στην STEM
    εκπαίδευση».
  6. Σοφοκλής Σωτηρίου, Υπεύθυνος του Τμήματος έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής
    Αγωγής «Τεχνολογικές εφαρμογές στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων του
    Υπουργείου Παιδείας».

Συντονίζει: Μιχάλης Παρασκευάς, Αντιπρόεδρος ΙΤΥΕ Διόφαντος, Αναπλ. Καθ. Πανεπιστημίου
Πελοποννήσου

See also:

Tharrenos Bratitsis is a Full Professor at the Early Childhood Education Department, University of Western Macedonia, Greece and a director of the Creativity, Innovation and Technology in Education (CrInTE) Laboratory.
His teaching and research is related to Digital and Global Competences, Innovative actions in the Educational sector through technology, in all levels and types of Education (formal, non-formal, informal).
He holds a BSc in Electrical Engineering and Computer Science from the University of Patras. He holds a PhD in Technology Enhanced Learning from the University of the Aegean.
He is a member of many scientific associations, a member of the steering committee of the Hellenic Association for ICTs in Education since 2014. He has participated in over 300 international conferences’ scientific committees; is a member of the reviewers’ board of 47 scientific journals (3 as an associate editor) and publishes regularly, having over 250 scientific papers with over 1000 citations on his work. He has participated in over 50 research funded projects, 17 as a coordinator (global or for UOWM). He has significant expertise in Project Management, Quality Assurance Management (having served as a QAM in over 15 EU funded projects).
He has several international collaborations which European countries but also with the USA and OECD, working towards a collective research effort at the moment. He has been selected as an Expert to contribute to the adaptation of SELFIE to Early Childhood Education within 2022.
His research interests include Technology Enhanced Learning, Game-based Learning, Digital Storytelling, STEAM Education, Educational Robotics, Computer Supported Collaborative Learning, Game-based Learning, Gamification and Learning Analytics. Having served in an Early Childhood Education Department, a significant focus of his work has been that educational level.

This speaker also appears in:

Ο Δρ. Σοφοκλής Σωτηρίου γεννήθηκε το 1970 στην Αθήνα. Ο Σοφοκλής Σωτηρίου έχει εργαστεί στο CERN, στο ΕΚΕΦΕ "Δημόκριτος" και στο Πανεπιστήμιο Αθηνών. Έχει εκπονήσει δύο διδακτορικές διατριβές στην Αστροφυσική Υψηλών Ενεργειών και στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Από το 1998 είναι υπεύθυνος του Τμήματος έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής. Έχει σχεδιάσει, υλοποιήσει και συντονίσει μεγάλη σειρά ερευνητικών έργων στη χρήση προηγμένων τεχνολογικών εφαρμογών στην εκπαίδευση και την κατάρτιση. Είναι μέλος της Ευρωπαϊκής Ακαδημίας Επιστημών, του δικτύου Εμπειρογνωμόνων του Ευρωπαϊκού Δικτύου για την Εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, διετέλεσε μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ευρωπαϊκού Δικτύου Μουσείων και Κέντρων Επιστημών από το 2004 μέχρι το 2008, ενώ έχει διατελέσει μέλος της επιτροπής για τον σχεδιασμό του προγράμματος Επιστήμη και Κοινωνία για το 7ο Πρόγραμμα Πλαίσιο.

Ερευνητικό και συγγραφικό έργο
Ο Σοφοκλής Σωτηρίου έχει συγγράψει 153 επιστημονικές δημοσιεύσεις (με 1830 εταιροαναφορές, h-index 19) και 45 αυτόνομα βιβλία, μεταξύ των οποίων τα εκπαιδευτικά συγγράμματα «ΦΥΣΙΚΑ» που διδάσκονται στην Ε και ΣΤ Δημοτικού σε όλα τα ελληνικά σχολεία από το 2003. Έχει δώσει 65 ομιλίες ως προσκεκλημένος ομιλητής σε συνέδρια, ενώ συνεισφέρει ως κριτής επιστημονικών εργασιών στο περιοδικό Journal of Science Education and Technology ISSN: 1059-0145. Το ερευνητικό του έργο εστιάζεται στους παρακάτω τομείς: i) Ανάπτυξη μεθοδολογιών και εμπειρική έρευνα για τη διερεύνηση των διαδικασιών μάθησης και απόκτησης γνώσεων σε διάφορους θεματικές επιστημονικές περιοχές (φυσική, μαθηματικά, βιολογία, ιστορία κ.λπ.), ii) Ανάπτυξη και τη δοκιμή εκπαιδευτικού υλικού και λογισμικού που χρησιμοποιεί εικονική και επαυξημένη πραγματικότητα, iii) Σχεδιασμός και ανάπτυξη εκπαιδευτικών σεναρίων που βασίζονται στην χρήση νέων τεχνολογιών, iv) Ανάπτυξη υπολογιστικών μοντέλων και των συστημάτων μάθησης μέσω ΑΙ, v) Σχεδιασμός και υλοποίηση προγραμμάτων εκπαίδευσης και επαγγελματικής ανάπτυξης εκπαιδευτικών, vi) Ένταξη της Υπεύθυνης Έρευνας και Καινοτομίας (RRI) στο σχολικό περιβάλλον, vii) Γεφύρωση του χάσματος ανάμεσα στην τυπική και άτυπη εκπαίδευση. Από το 2017 συντονίζει το μεγάλο ευρωπαϊκό έργο Ανοικτά Σχολεία για Ανοικτές Κοινωνίας (Open Schools for Open Societies, https://www.openschools.eu/) που έχει ως στόχο να μετατρέψει τα σχολεία σε Κόμβους έρευνας και καινοτομίας και είναι εξαιρετικά συναφές με το αντικείμενο του προτεινόμενου έργου, καθώς επιδιώκει να αναδείξει τρόπους με τους οποίους η επιστημονική έρευνα μπορεί να μεταφερθεί στη σχολική τάξη και να βοηθήσει τους μαθητές να αναζητήσουν τρόπους επίλυσης σημαντικών προβλημάτων και προκλήσεων των τοπικών τους κοινωνιών. Στο έργο συμμετέχουν σήμερα περισσότερα από 1100 σχολεία από 12 Ευρωπαϊκές χώρες.

This speaker also appears in:

Η Θεοδώρα-Ντορέττα Αστέρη, δασκάλα, δρ Ειδικής Παιδαγωγικής & Ψυχολογίας του ΕΚΠΑ είναι Σύμβουλος Α' ΙΕΠ και έχει υπηρετήσει στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο τυπικό και ειδικό δημοτικό σχολείο για πάνω από 25 χρόνια. Έχει σπουδάσει στη Ζωσιμαία Παιδαγωγική Ακαδημία, ψυχογλωσσολογία στο Πανεπιστήμιο Μασαχουσέτης, ΗΠΑ, Παιδαγωγικές Σπουδές στο ΕΚΠΑ και Δραματική Τέχνη στην Εκπαίδευση στο Πανεπιστήμιο Πελοποννήσου. Έχει διδάξει τα θέματα των μαθησιακών δυσκολιών και των προβλημάτων λόγου και ομιλίας από το 2001 και διδάσκει αυτόνομες διδακτικές ενότητες της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης σε μεταπτυχιακά προγράμματα και προγράμματα δια βίου μάθησης του ΕΚΠΑ και του ΠΑΠΕΛ.

Έχει επιμεληθεί επιστημονικές εκδόσεις για τα θέματα ειδικής και συμπεριληπτικής εκπαίδευσης και είναι μέλος συγγραφικών ομάδων σε συλλογικούς τόμους μελέτες, οδηγούς και προγράμματα σπουδών για την εκπαιδευτική υποστήριξη των μαθητών/μαθητριών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες - δυσλεξία, με νοητική αναπηρία και αυτισμό. Έχει εκπονήσει εκπαιδευτικό λογισμικό και συμμετάσχει σε ελληνικά και διεθνή επιστημονικά συνέδρια με ανακοινώσεις ως προς το ερευνητικό της έργο. Έχει υπηρετήσει το θεσμό των Κέντρων Διάγνωσης Αξιολόγησης και Υποστήριξης των μαθητών/μαθητριών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες από την ίδρυση τους το 2001 ως ερευνήτρια/εισηγήτρια του θεσμού, ως ειδική εκπαιδευτικός και ως προϊσταμένη. Μιλάει αγγλικά, γαλλικά και ισπανικά. Μέλος του διεθνούς δικτύου εκπαιδευτικών στην εκπαίδευση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων και των δικαιωμάτων του παιδιού. Εχει γεννηθεί, ζει και εργάζεται στην Αθήνα.

Καθηγήτρια Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Εθνική Εκπρόσωπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης CEN ΤC428 "Digital Competences and ICT Professionalism" «Το Ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών ικανοτήτων στη σχολική εκπαίδευση».

Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου με αντικείμενο τη «Διδασκαλία φιλολογικών μαθημάτων με την εφαρμογή λογισμικού». Υπήρξε πτυχιούχος της Φιλοσοφικής Σχολής, [Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, 1990], μεταπτυχιακή διπλωματούχος [D.E.A. Paris-Sorbonne-Paris IV, 1991] και διδάκτωρ (Docteur es lettres, Paris-Sorbonne-Paris IV, 2001] του Πανεπιστημίου Σορβόννης, υπότροφος του ιδρύματος «Α.Γ. Λεβέντη», του ιδρύματος «Αλέξανδρος Σ. Ωνάσης», του Παγκόσμιου Συμβουλίου Εκκλησιών (COE, Γενεύη) και του ιδρύματος Hardt (Γενεύη).
Είναι εκπονήτρια του νέου Προγράμματος Σπουδών του μαθήματος της Λογοτεχνίας στο Λύκειο (2021-), επιμορφώτρια των εκπαιδευτικών ΠΕ02 και επόπτης της Εισαγωγικής επιμόρφωσης εκπαιδευτικών, ΙΕΠ (ενότητα Α3-Δευτεροβάθμια-Διδακτικές Μέθοδοι και Τεχνικές).
Είναι Πρόεδρος της ΠΕΠΠΣ Πελοποννήσου, υπήρξε επιστημονική υπεύθυνη και εκπονήτρια του έργου ΕΣΠΑ Ταχύρρυθμη επιμόρφωση εκπαιδευτικών στην εξ αποστάσεως (για την ειδικότητα ΠΕ2), Ειδικός επιστήμονας του ΥΠΟΠΑΙΘ, Ειδικός επιστήμονας και Επιμορφώτρια Κ.ΑΝ.Ε.Π-Γ.Σ.Ε.Ε., Επιμορφώτρια και εισηγήτρια πολυμεσικού εκπαιδευτικού υλικού Π.Ε.Κ. κ.α.
Επιστημονικός κριτής σε διάφορα επιστημονικά περιοδικά και συνέδρια, μέλος ερευνητικών ομάδων, επιστημονική υπεύθυνη σε πολλά ερευνητικά προγράμματα ERASMUS ΚA2. Επιστημονικά ενδιαφέροντα και συγγραφικό έργο: Εκπαιδευτικά λογισμικά, Παιδαγωγική και Έρευνα των Ψηφιακών ανθρωπιστικών Επιστημών (Digital Humanities), Εφαρμογές ΤΠΕ στη δευτεροβάθμια και τριτοβάθμια εκπαίδευση, Πολυτροπικά κείμενα, Εξ αποστάσεως εκπαίδευση.

Ο Μιχάλης Παρασκευάς είναι Αναπληρωτής Καθηγητής στο Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου, Αντιπρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου του Ινστιτούτου Τεχνολογίας Υπολογιστών και Εκδόσεων “Διόφαντος” και συντονιστής του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου.

Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα αφορούν σε ψηφιακή ανάλυση και επεξεργασία σημάτων, θεωρία πληροφοριών, δίκτυα επόμενης γενιάς, εφαρμογές μηχανικής μάθησης και στον ψηφιακό μετασχηματισμό της Εκπαίδευσης. Έχει δημοσιεύσει περισσότερες από 90 εργασίες σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια, έχει συγγράψει 4 πανεπιστημιακά συγγράμματα, έχει συμμετάσχει στη συγγραφή 2 συλλογικών τόμων, στη διοργάνωση 3 διεθνών και 7 ελληνικών επιστημονικών συνεδρίων και σε περισσότερες από 50 επιτροπές διεθνών περιοδικών και συνεδρίων. Διαθέτει τριακονταετή εξειδικευμένη επαγγελματική εμπειρία σε θέματα σχεδιασμού, υλοποίησης και λειτουργίας δικτύων ευρείας κλίμακας και υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και ηλεκτρονικής μάθησης. Διευθύνει αντίστοιχα αναπτυξιακά και ερευνητικά έργα, τα οποία έχουν δεχθεί εθνικές και διεθνείς διακρίσεις.

Διετέλεσε πρόεδρος (2019-2021) του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πελοποννήσου. Συνεργάζεται με το ΙΤΥΕ “Διόφαντος” από το 1999 και διατελεί επιστημονικός υπεύθυνος αναπτυξιακών και ερευνητικών έργων.

Προσωπική ιστοσελίδα https://paraskevas.ece.uop.gr/

This speaker also appears in:

Ο  Δρ Τσινάκος Αύγουστoς είναι Καθηγητής και Διευθυντής του Θεσμοθετημένου Ερευνητικού Εργαστηρίου Προηγμένων Εκπαιδευτικών Τεχνολογιών και Κινητών Εφαρμογών (AETMA Lab) του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς   Πανεπιστημίου Ελλάδος και του Διεθνούς Αγγλόφωνου Μεταπτυχιακού «Immersive Technologies in Education Training and Game Design¨»

Το ΑΕΤΜΑ Lab έχει ως βασικό αντικείμενο την Τεχνολογικά Υποστηριζόμενη Μάθηση με έμφαση σε τεχνολογίες Μεικτής Πραγματικότητας, αποσπώντας δέκα βραβεία (Εθνικά και Διεθνή) σχετικά με την καινοτομία στην Εκπαίδευση, με συνολική χρηματοδότηση εκπαιδευτικής έρευνας 30ΜΕ
Στα πλαίσια των ακαδημαϊκών του δραστηριοτήτων συνεργάζεται επιστημονικά με αρκετά Ανοιχτά Πανεπιστήμια όπως του Καναδά, της Ισπανίας, της Ολλανδίας και της Κινας, και συμμετείχε σε περισσότερα από 63 παγκόσμια / διεθνή / εθνικά συνέδρια ως προσκεκλημένος ομιλητής / παρουσιαστής. Έχει συγγράψει τέσσερα βιβλία στην Αγγλική γλώσσα, ένα στη Κινεζική με απήχηση σε πάνω από 2.000.000 αναγνώστες και περισσότερα από 80 άρθρα σχετικά με την ηλεκτρονική μάθηση / μάθηση μέσω κινητών συσκευών και την Επαυξημένη Πραγματικότητα,