Tharrenos Bratitsis

Tharrenos Bratitsis is a Full Professor at the Early Childhood Education Department, University of Western Macedonia, Greece and a director of the Creativity, Innovation and Technology in Education (CrInTE) Laboratory.
His teaching and research is related to Digital and Global Competences, Innovative actions in the Educational sector through technology, in all levels and types of Education (formal, non-formal, informal).
He holds a BSc in Electrical Engineering and Computer Science from the University of Patras. He holds a PhD in Technology Enhanced Learning from the University of the Aegean.
He is a member of many scientific associations, a member of the steering committee of the Hellenic Association for ICTs in Education since 2014. He has participated in over 300 international conferences’ scientific committees; is a member of the reviewers’ board of 47 scientific journals (3 as an associate editor) and publishes regularly, having over 250 scientific papers with over 1000 citations on his work. He has participated in over 50 research funded projects, 17 as a coordinator (global or for UOWM). He has significant expertise in Project Management, Quality Assurance Management (having served as a QAM in over 15 EU funded projects).
He has several international collaborations which European countries but also with the USA and OECD, working towards a collective research effort at the moment. He has been selected as an Expert to contribute to the adaptation of SELFIE to Early Childhood Education within 2022.
His research interests include Technology Enhanced Learning, Game-based Learning, Digital Storytelling, STEAM Education, Educational Robotics, Computer Supported Collaborative Learning, Game-based Learning, Gamification and Learning Analytics. Having served in an Early Childhood Education Department, a significant focus of his work has been that educational level.

The speaker's profile picture

Sessions

09-25
11:45
15min
Green Edu - Πράσινη εκπαίδευση για ενα βιώσιμο μέλλον. Παρουσίαση δραστηριοτήτων
Anastasia Μastrogianni, Iro Koliakou, Virginia Arvaniti, Tharrenos Bratitsis, Δημήτρης Ράμμος

Η Πράσινη εκπαίδευση έχει καθοριστικό ρόλο στην ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τα περιβαλλοντικά ζητήματα και στη διαμόρφωση σωστών στάσεων και συμπεριφορών, που μπορούν να συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον. Προγράμματα όπως το GREEN EDU - Πράσινη εκπαίδευση για ένα βιώσιμο μέλλον (GREEN EDU- Green Education for a Sustainable future -PROJ. Nº 2019-1-PL01- KA201-065695) μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση. Το Green Edu χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να ασχοληθούν με καινοτόμους τομείς της επιστήμης και να τους βοηθήσει να αποκτήσουν γνώσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες, οι οποίες θα τους προετοιμάσουν για να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες του 21ου αιώνα. Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του και συνοπτικά οι GREEN EDU, καθώς και παραδείγματα εφαρμογής εκπαιδευτικων σεναρίων που συνδέουν την φυσική αγωγή , την πράσινη εκπαίδευση και το STEM

Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ
09-25
15:30
120min
Κλείσιμο Συνεδρίου - Στρογγυλή Τράπεζα «Νέα προγράμματα σπουδών καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές με ελεύθερο λογισμό για την STEM εκπαίδευση»
Tharrenos Bratitsis, Σωτηρίου Σοφοκλής, Αστέρη Θεοδώρα, Κλειώ Σγουροπούλου, Μαρία Ξέστερνου, Μιχάλης Παρασκευάς, Professor AVGOUSTOS TSINAKOS & GEORGE KANELLIS
  1. Χρήστος Τρούσσας, Κλειώ Σγουροπούλου, Καθηγήτρια Τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής, Εθνική Εκπρόσωπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή Τυποποίησης CEN ΤC428 "Digital Competences and ICT Professionalism" «Το Ευρωπαϊκό πλαίσιο ψηφιακών ικανοτήτων στη σχολική εκπαίδευση».
  2. Θεοδώρα Αστέρη, Σύμβουλος Α' ΙΕΠ, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας "Ειδική και
    Συμπεριληπτική Εκπαίδευση" «Αποτελέσματα από δράσεις του ΙΕΠ από την Ειδική
    Εκπαίδευση και τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που αφορούν στην STEM εκπαίδευση»
  3. Μαρία Ξέστερνου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου
    Πελοποννήσου « Η αξιοποίηση των ψηφιακών ανθρωπιστικών επιστημών (ENTICING digital humanities) για την καλλιέργεια δεξιοτήτων μέσω της STEM εκπαίδευσης».
  4. Θαρρενός Μπράτιτσης, Καθηγητής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής
    Μακεδονίας «Οι STEAM δραστηριότητες ως οχήματα ανάπτυξης δεξιοτήτων στο
    Νηπιαγωγείο».
  5. Αύγουστος Τσινάκος, Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου
    Ελλάδος «Οι τεχνολογίες εικονικής και επαυξημένης πραγματικότητας στην STEM
    εκπαίδευση».
  6. Σοφοκλής Σωτηρίου, Υπεύθυνος του Τμήματος έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής
    Αγωγής «Τεχνολογικές εφαρμογές στην υποστήριξη των εκπαιδευτικών μεταρρυθμίσεων του
    Υπουργείου Παιδείας».

Συντονίζει: Μιχάλης Παρασκευάς, Αντιπρόεδρος ΙΤΥΕ Διόφαντος, Αναπλ. Καθ. Πανεπιστημίου
Πελοποννήσου

--
Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ
09-25
12:45
15min
Οργανώνοντας ένα εργαστήριο STEAM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Προσχολική Εκπαίδευση
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΗ, Tharrenos Bratitsis

Η ενασχόληση των παιδιών με τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Τέχνη, τα Μαθηματικά και τις κατασκευές, συντελεί στη βελτίωση της ικανότητας παρατήρησης και προβληματισμού, στοιχεία τα οποία αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους για την ανάπτυξη του επιστημονικού πνεύματος. Τα παιδιά είναι σε θέση να αναπτύξουν την ικανότητα υποβολής ερωτήσεων, να δοκιμάσουν διαφορετικές θεωρίες και να επιλύσουν προβλήματα, μέσα από απλά επιστημονικά πειράματα και δραστηριότητες μέσα από τις οποίες ενισχύονται η κριτική και δημιουργική σκέψης των μαθητών/μαθητριών, καθώς και οι απαιτούμενες δεξιοτήτες για την επίλυση προβλημάτων μέσω της ενεργητικής μάθησης. Στην παρούσα εργασία αναδεικνύεται η σημασία της STEAM εκπαίδευσης και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη σύγχρονη Προσχολική Εκπαίδευση, μέσα από την παρουσίαση των βασικών βημάτων αυτής της μεθοδολογίας και της διαδικασίας σχεδιασμού ενός εργαστηρίου STEAM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.

Λέξεις- Κλειδιά: STEAM, εργαστήριο, εκπαιδευτική ρομποτική, Προσχολική Εκπαίδευση.

Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων
09-25
12:30
90min
Αξιοποιώντας το κιτ εφευρέσεων Makey-Makey στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
Μαρία Τσαπάρα, Tharrenos Bratitsis, Ανθή Αρκουλή, Angeliki Liapi

Η χρήση του κιτ εφευρέσεων Makey Makey αποτελεί μια καινοτόμα εκπαιδευτική προσέγγιση, ένα πολύ σημαντικό εργαλείο το οποίο συμβάλλει στην ανάπτυξη της υπολογιστικής, σχεδιαστικής και δημιουργικής σκέψης καθώς συνδυάζει την αγάπη των παιδιών για τις ψηφιακές συσκευές με την επαφή με το φυσικό κόσμο. Έχει ως σκοπό, να γνωρίσουν οι συμμετέχοντες/ουσες, την προστιθέμενη αξία των hands-on δραστηριοτήτων και του προγραμματισμού στην εκπαιδευτική διαδικασία. Συνδυάζοντας τον γλωσσικό γραμματισμό με την εκπαίδευση STEAM επιδιώκεται να καλλιεργηθούν δεξιότητες που αφορούν τη δημιουργικότητα, την κριτική σκέψη, την επικοινωνία και τη συνεργασία, μέσα σε ένα διερευνητικό πλαίσιο μάθησης. Το εργαστήριο απευθύνεται σε φοιτητές/φοιτήτριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων του Δημοτικού). H συμμετοχή στο εργαστήριο θα αποτελέσει την αφετηρία για μελλοντική αξιοποίηση του κιτ εφευρέσεων Makey Makey, από τους/τις συμμετέχοντες/ουσες, οι οποίοι/ες θα προσπαθήσουν να σχεδιάσουν και να υλοποιήσουν ανάλογες δραστηριότητες εμπλέκοντας δημιουργικά τους μαθητές και τις μαθήτριες τους σε αυτή τη διαδικασία.

Αίθουσα Εργαστηρίων 1- Κτίριο Πολυμέσων