2022-09-25, 11:45–12:00 (Europe/Athens), Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ
Η Πράσινη εκπαίδευση έχει καθοριστικό ρόλο στην ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τα περιβαλλοντικά ζητήματα και στη διαμόρφωση σωστών στάσεων και συμπεριφορών, που μπορούν να συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον. Προγράμματα όπως το GREEN EDU - Πράσινη εκπαίδευση για ένα βιώσιμο μέλλον (GREEN EDU- Green Education for a Sustainable future -PROJ. Nº 2019-1-PL01- KA201-065695) μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση. Το Green Edu χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να ασχοληθούν με καινοτόμους τομείς της επιστήμης και να τους βοηθήσει να αποκτήσουν γνώσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες, οι οποίες θα τους προετοιμάσουν για να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες του 21ου αιώνα. Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του και συνοπτικά οι GREEN EDU, καθώς και παραδείγματα εφαρμογής εκπαιδευτικων σεναρίων που συνδέουν την φυσική αγωγή , την πράσινη εκπαίδευση και το STEM
Η Δρ. Ηρω Κολιάκου είναι καθηγήτρια Φυσικής και συντονίστρια των δραστηριοτήτων STEM του Κολλεγίου Ανατόλια. Παράλληλα είναι μέλος του διδακτικού προσωπικού του Κέντρου για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά/ Center for Talented Youth (CTY) Greece του Κολλεγίου Ανατόλια όπου διδάσκει το online μαθημα Βιοϊατρική Τεχνολογία.
Συντονίζει για το Κολλέγιο Ανατόλια δυο ευρωπαϊκά προγράμματα το “Green Education for a Sustainable Future και το “ Mini Open Labs” που έχουν ως στόχο να προάγουν το STEM και την Πράσινη Εκπαίδευση σε όλη την Ευρώπη.
Είναι πρέσβειρα της ομάδας Scientix, της ευρωπαϊκής ομάδας εκπαιδευτικών που διδάσκουν τα αντικείμενα STEM. Μέσω του Scientix έχει αξιολογήσει και δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό για το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο και έχει συνδημιουργήσει τον διαγωνισμό STEAM for All που έχει στόχο την εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών σε δραστηριότητες της εκπαίδευσης STEAM και απευθύνεται και σε πρόσφυγες και μετανάστες μαθητές σε μία προσπάθεια να υποστηριχθεί η ένταξή τους στη νέα για αυτούς εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα της Ελλάδας.
Αποτελεί ιδρυτικό μέλος του European Association of STEAM Educators και μέλος του Science on Stage Europe, αναπτύσσοντας δραστηριότητες STEM που σχετίζονται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Είναι μέλος των ομάδων Greek Women in STEM, Real Science και Global Talent Mentoring υποστηρίζοντας νέους από όλο τον κόσμο στην καλλιέργεια δεξιοτήτων STEM.
Είναι κάτοχος πτυχίου Φυσικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών από το Imperial College, με ειδίκευση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία και διδάκτορας του Τμήματος Βιολογίας του Α.Π.Θ.
Από το 2009 εργάστηκε στον ιδιωτικό τομέα Bιοτεχνολογίας στη διαχείριση ποιότητας εργαστηρίων και την έρευνα και ανάπτυξη υπεύθυνη για την εφαρμογή και τους εσωτερικούς ελέγχους ευρωπαϊκών έργων Ε & Α. Έχει δημοσιεύσει 15 επιστημονικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά. Έχει λάβει εκπαίδευση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος-ESA Robotics and Automation Lab (2018), European Molecular Biology Learning Lab (2017 & 2020), CERN (2019) και European Schoolnet Future Learning Classroom (2019).
Physics, MBA, MSc, STEM Administrative Assistant at Anatolia College
Tharrenos Bratitsis is a Full Professor at the Early Childhood Education Department, University of Western Macedonia, Greece and a director of the Creativity, Innovation and Technology in Education (CrInTE) Laboratory.
His teaching and research is related to Digital and Global Competences, Innovative actions in the Educational sector through technology, in all levels and types of Education (formal, non-formal, informal).
He holds a BSc in Electrical Engineering and Computer Science from the University of Patras. He holds a PhD in Technology Enhanced Learning from the University of the Aegean.
He is a member of many scientific associations, a member of the steering committee of the Hellenic Association for ICTs in Education since 2014. He has participated in over 300 international conferences’ scientific committees; is a member of the reviewers’ board of 47 scientific journals (3 as an associate editor) and publishes regularly, having over 250 scientific papers with over 1000 citations on his work. He has participated in over 50 research funded projects, 17 as a coordinator (global or for UOWM). He has significant expertise in Project Management, Quality Assurance Management (having served as a QAM in over 15 EU funded projects).
He has several international collaborations which European countries but also with the USA and OECD, working towards a collective research effort at the moment. He has been selected as an Expert to contribute to the adaptation of SELFIE to Early Childhood Education within 2022.
His research interests include Technology Enhanced Learning, Game-based Learning, Digital Storytelling, STEAM Education, Educational Robotics, Computer Supported Collaborative Learning, Game-based Learning, Gamification and Learning Analytics. Having served in an Early Childhood Education Department, a significant focus of his work has been that educational level.
- Οργανώνοντας ένα εργαστήριο STEAM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στην Προσχολική Εκπαίδευση
- Αξιοποιώντας το κιτ εφευρέσεων Makey-Makey στην προσχολική και πρώτη σχολική ηλικία
- Κλείσιμο Συνεδρίου - Στρογγυλή Τράπεζα «Νέα προγράμματα σπουδών καλλιέργειας ψηφιακών δεξιοτήτων και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές με ελεύθερο λογισμό για την STEM εκπαίδευση»