ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΗ
ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΩΤΗ Post Doc c.in STE(A)M, PhD, MEd, MA, Educational Coordinator in Preschool Education, Greek Ministry of Education and Religious Affairs, Scientix Ambassador.
Paraskevi Foti serves as an Educational Coordinator in Preschool Education at the 3rd Regional Educational Planning Center of Attica -Greek Ministry of Education and Religious Affairs- with a second specialization in Philology and accredited degrees in Music. She holds a PhD in Language from the Department of Philosophy, Pedagogy and Psychology of the University of Athens, Master's Degree (MEd) with Diploma in Intercultural Education and Management of Diversity and another Master's Degree (MA): Specialization in ICT and Special Education with Diploma in STEAM and Educational Robotics in the inclusive kindergarten. Now she is conducting a post-doctoral thesis on STEAM at the University of Western Macedonia with Professor Tharrenos Bratitsis. She has published articles on topics related to language, Intercultural Education, STE(A)M and educational robotics and scientific articles and studies in international and national scientific journals. She is a developer of projects STEAM and Robotics in Kindergarten for the 21st Century Skills Labs of the Institute of Educational Policy (IEP), developer, coordinator and author of content for eTwinning seminar (Educational Robotics with Bee-Bot) and EELLAK seminar (Fossbot). She is a Scientix Ambassador and developer in STEM Leanring Scenarios for Kindergarten in the MOOC of Scientix/European Schoolnet Academy: STEM Out of The Box: A STEM Approach to Non-STEM Subjects, which began in September 2022 and evaluator in educational robotics competitions with a strong interest in Information and Communication Technologies and their contribution to teaching work, actively supporting open software. She is a Scientific Associate with many years of lecturing at undergraduate and postgraduate level - MSc Pedagogy through Innovative Technologies and Biomedical Approaches - University of West Attica.
Sessions
Η ενασχόληση των παιδιών με τις Φυσικές Επιστήμες, την Τεχνολογία, την Τέχνη, τα Μαθηματικά και τις κατασκευές, συντελεί στη βελτίωση της ικανότητας παρατήρησης και προβληματισμού, στοιχεία τα οποία αποτελούν τους ακρογωνιαίους λίθους για την ανάπτυξη του επιστημονικού πνεύματος. Τα παιδιά είναι σε θέση να αναπτύξουν την ικανότητα υποβολής ερωτήσεων, να δοκιμάσουν διαφορετικές θεωρίες και να επιλύσουν προβλήματα, μέσα από απλά επιστημονικά πειράματα και δραστηριότητες μέσα από τις οποίες ενισχύονται η κριτική και δημιουργική σκέψης των μαθητών/μαθητριών, καθώς και οι απαιτούμενες δεξιοτήτες για την επίλυση προβλημάτων μέσω της ενεργητικής μάθησης. Στην παρούσα εργασία αναδεικνύεται η σημασία της STEAM εκπαίδευσης και της Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη σύγχρονη Προσχολική Εκπαίδευση, μέσα από την παρουσίαση των βασικών βημάτων αυτής της μεθοδολογίας και της διαδικασίας σχεδιασμού ενός εργαστηρίου STEAM και Εκπαιδευτικής Ρομποτικής.
Λέξεις- Κλειδιά: STEAM, εργαστήριο, εκπαιδευτική ρομποτική, Προσχολική Εκπαίδευση.
Η εκπαίδευση με βάση την προσέγγιση STREAM στοχεύει στην προετοιμασία των παιδιών για την επίλυση παγκόσμιων ζητημάτων μέσω της διερεύνησης, της ανακάλυψης, της δημιουργικής και κριτικής σκέψης, της συνεργασίας, της αποτελεσματικής αλληλεπίδρασης και της επικοινωνίας.
Μέσα από το συγκεκριμένο εργαστήριο – workshop το οποίο απευθύνεται στην Προσχολική Εκπαίδευση και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού, θα συνδυαστεί η μεθοδολογία STREAM και η εκπαιδευτική ρομποτική με το επιδαπέδιο ρομπότ Beebot, σε ένα ταξίδι δημιουργικής και κριτικής σκέψης στην Ευρώπη, με στοιχεία Γεωγραφίας, Ιστορίας και Πολιτισμού.
Άλλωστε «Όλα όσα το σχολείο μπορεί ή χρειάζεται να κάνει, είναι να αναπτύξει την ικανότητα των μαθητών να σκέφτονται..» John Dewey