2022-09-25, 10:00–11:30 (Europe/Athens), Αίθουσα Εργαστηρίων 2- Κτίριο Πολυμέσων
Στο εργαστήριο παρουσιάζεται μια δραστηριότητα stem / steam για την πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Στο επιμορφωτικό πρόγραμμα Tech Talent School για εκπαιδευτικούς που υλοποιήθηκε το 2021, στον πυλώνα των ψηφιακών δεξιοτήτων ως παράδειγμα εφαρμογής STEM / STEAM προσέγγισης παρουσιάζεται η δραστηριότητα «Προστατεύοντας τα δάση μας». Η ιδέα του εργαστήριου βασίζεται σε αυτή τη δραστηριότητα που είναι ένα παράδειγμα εκπαιδευτικής παρέμβασης, για την επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος, με άμεση εμπλοκή των μαθητών / μαθητριών για την ευαισθητοποίηση τους σχετικά με την προστασία των Δασών.
Στο πλαίσιο του εργαστηρίου, γίνεται μια σύντομη οριοθέτηση των διαστάσεων της STEM / STEAM εκπαίδευσης (διεπιστημονικότητα, επίλυση αυθεντικών προβλημάτων, «Μεγάλες Ιδέες», ομαδοσυνεργατικές διερευνητικές βιωματικές διαδικασίες, υπολογιστική σκέψη) και στη συνέχεια με εμπλοκή των συμμετεχόντων γίνεται εφαρμογή της εκπαιδευτικής πρότασης με τη χρήση του Microbit.
Σκοπός του εργαστηρίου είναι μέσω παραδειγμάτων οι εκπαιδευτικοί, να βελτιώσουν τις δεξιότητες τους σε σχέση με τον σχεδιασμό και την υλοποίηση STEM / SΤEAM δραστηριοτήτων.
Απαιτείται ξεχωριστή εγγραφή στο https://scientix.ellak.gr/engrafi-parakolouthisis-sto-ergastirio-provlepsi-kindinou-dasikis-pirkagias-mia-stem-steam-drastiriotita-apo-to-programma-tech-talent-school-gia-ekpedeftikous/
Ιατρού Παρασκευή
Σύμβουλος STEM, εισηγήτρια πληροφορικής, Socialinnov.
https://stemct.weebly.com
ORCID iD https://orcid.org/0000-0002-4027-9419
MSc Edu «Διδακτική στις Φυσικές Επιστήμες, στην Πληροφορική και την Υπολογιστική Επιστήμη, τα Μαθηματικά και την Επιστήμη των Mηχανικώv (Σ.Τ.Ε.Μ. στην Εκπαίδευση - S.T.E.M. in Education)» Α.Σ.ΠΑΙ.Τ.Ε. Πτυχιούχος Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, Σχολή θετικών Επιστημών.
Επιμορφώτρια εκπαιδευτικών στο STEM/ STEAM και τις ΤΠΕ. Εκπαιδεύτρια Εργαστηρίου στο «Ετήσιο πρόγραμμα επιμόρφωσης- εξειδίκευσης εκπαιδευτών στο stem», Κέντρο Επιμόρφωσης και Διά Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔI.ΒI.Μ.) του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας. Επιστημονική υπεύθυνη προγραμμάτων STEM, εισηγήτρια πληροφορικής ενηλίκων, Socialinnov.
Ερευνήτρια για την STEM εκπαίδευση με υλοποίηση εργασιών, δημοσιευμένες σε συνέδρια και περιοδικά και συμμετοχή σε Ευρωπαϊκά προγράμματα. Υπεύθυνη σχεδιασμού και υλοποίησης προγραμμάτων STEM για μαθητές της προσχολικής, δημοτικής και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και για εκπαιδευτικούς.
Μέλος επιστημονικών και οργανωτικών επιτροπών, πανελληνίων διαγωνισμών και ημερίδων σχετικών με τη STEM εκπαίδευση. Ιδρυτικό μέλος της Ε3STEM και γραμματέας της Ε3STEM http://e3stem.edu.gr, Επιστημονικός και τεχνικός συνεργάτης της ομάδας seri http://seri.cs.uth.gr/
Στοιχεία επικοινωνίας
vivi.iatrou@gmail.com
viatrou@socialinnov.gr
Ο Σαράντος Ψυχάρης είναι Πρωτοβάθμιος Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης-ΑΣΠΑΙΤΕ στο γνωστικό αντικείμενο «Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των Υπολογιστικών Επιστημών».
Είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Γλασκόβης-1988- της Μ. Βρετανίας (Βαθμός Άριστα). Το 1987 του απενεμήθη το Βραβείο «Lord Kelvin», του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης για την ερευνητική του δραστηριότητα ως υποψήφιο Διδάκτορα . Έχει πλούσιο ερευνητικό έργο σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια και έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά έργα. Είναι Πρόεδρος της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM(www.e3stem.edu.gr) με διεθνή εμπειρία στην εκπαίδευση STEM και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Έχει διετελέσει Εθνικός Εκπρόσωπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για θέματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, Καθηγητής και Επισκέπτης Καθηγητής σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Είναι συνεργάτης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και ήταν Διευθυντής Μεταπτυχιακού προγράμματος σχετικά με το STEM στην εκπαίδευση. Έχει επίσης υπηρετήσει ως Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της ΑΣΠΑΙΤΕ .
Έχει εκδώσει πολλά βιβλία που χρησιμοποιούνται σε Πανεπιστήμια της χώρας ως διδακτικό υλικό ενώ έχει περισσότερες από 150 δημοσιεύσεις σε ξένα περιοδικά και συνέδρια υψηλού κύρους με μεγάλο αριθμό ετεροαναφορών.
Είναι επίσης μέλος editorial board περιοδικών , ανάμεσα των οποίων και το περιοδικό Hellenic Journal of STEM Education http://www.hellenicstem.com/index.php/journal
Συμμετέχει επίσης στην επιμορφωτική ομάδα για το πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης για την υλοποίηση της πιλοτικής δράσης «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»- «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων»-Αύγουστος 2020 ενώ είναι Επόπτης για το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του μαθήματος της Τεχνολογίας σύμφωνα με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Διευθυντής του Εργαστηρίου(ΦΕΚ 870, 16-10-2020), με τίτλο «Εργαστήριο Εκπαιδευτικών Εφαρμογών των Υπολογιστικών Επιστημών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας» του Παιδαγωγικού Τμήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ(ΦΕΚ 2920, 17-7-2020)
Πληρέστερο βιογραφικό μπορείτε να αναζητήσετε στην διεύθυνση
http://education.aspete.gr/index.php/en/personnel/acc/research-commitee/206-psycharis-sarantos.html
- Ηλεκτρικά σήματα στην Μηχανική Μάθηση με αξιοποίηση του App Inventor
- Το επιστημολογικό περιεχόμενο του STEAM και τα δυναμικά αλλαγής του
- Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την πρακτική εφαρμογή του STEAM στην τάξη μέσα στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.