Θερμικές μηχανές, μια STEM διδακτική προσέγγιση στο νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών
2022-09-24, 16:15–16:30 (Europe/Athens), Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ

Στην εργασία αυτή παρουσιάζουμε τη γενική μεθοδολογία που διέπει τα νέα προγράμματα σπουδών της Φυσικής του Γυμνασίου, ένα συγκεκριμένο σενάριο το οποίο εφαρμόστηκε σε Πρότυπο Γυμνάσιο της χώρας μας καθώς και τα πρώτα ποιοτικά αποτελέσματα και συμπεράσματα από την πραγματοποίηση αυτής της νέας διδασκαλίας.
Η μεθοδολογία των νέων προγραμμάτων σπουδών βασίζεται στην επιστημονική/εκπαιδευτική μέθοδο με διερεύνηση όπου οι μαθητές/τριες περνάνε διαδοχικά από τα βήματα του εναύσματος, της διατύπωσης ερωτημάτων, του πειραματισμού, των συμπερασμάτων και της γενίκευσης.
Το σενάριο το οποίο εφαρμόστηκε έχει τον τίτλο Θερμικές μηχανές και οι μαθητές/τριες έρχονται σε επαφή με αυτό αφού έχουν γνωρίσει τις μορφές της ενέργειας στη φύση, τη θερμοκρασία, τη θερμότητα και τη θερμική ισορροπία.
Οι μαθητές/τριες ερευνούν, κατασκευάζουν τη δική τους θερμική μηχανή και πειραματίζονται. Υλοποιούν μια STEM κατασκευή για την οποία σκέφτονται τι υλικά θα χρησιμοποιήσουν ώστε η θερμική μηχανή τους να καταστεί λειτουργική. Μέσα από τον πειραματισμό τους ανακαλύπτουν ποια μετατροπή ενέργειας πραγματοποιείται και ταυτόχρονα έρχονται σε επαφή με τα βήματα της επιστημονικής έρευνας.

See also: presentation_eleftheriou

Maria Eleftheriou is a science teacher in schools of Crete. A physicist with a master's degree in condensed matter physics and a PhD in computational solid state physics. She participates in various projects of Secondary Education i.e. open discovery space, irresistible, platon, polar star, Connect etc.