2022-09-25, 13:45–14:00 (Europe/Athens), Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ
Η παρούσα εργασία αφορά στην ανάπτυξη ενός STEM project που εφαρμόστηκε σε STEM summer camp για μαθητές Γυμνασίου. Οι μαθητές συμμετείχαν εξαρχής στην ανάπτυξη και υλοποίηση του project, το οποίο αφορούσε τη δημιουργία ενός αλεξίπτωτου, πτώση του και καταγραφή της επιτάχυνσής του με μεθόδους physical computing. Στην άκρη του αλεξίπτωτου τοποθετήθηκε ένα micro:bit, το οποίο κατά την πτώση του μετέδιδε δεδομένα σε δεύτερο micro:bit με το οποίο ήταν συνδεδεμένο μέσω Bluetooth. Προκειμένου να γίνει ασφαλής πτώση της συγκεκριμένης μάζας, μελετήθηκε το σχήμα, το υλικό και το μέγεθος του θόλου. Για την ολοκλήρωση του αλεξίπτωτου απαιτήθηκε τρισδιάστατη σχεδίαση του θόλου και μετατροπή σε ανάπτυγμα με χρήση κατάλληλου λογισμικού και τρισδιάστατη εκτύπωση.
Στόχος ήταν η διδασκαλία εννοιών των Φυσικών Επιστημών, το να κατανοήσουν οι μαθητές πώς εφαρμόζονται αυτές οι έννοιες στον πραγματικό κόσμο και πώς τον επηρεάζουν. Παράλληλα, επιχειρήθηκε να ενσωματωθεί διδασκαλία με σαφή και αναστοχαστικό τρόπο χαρακτηριστικών της φύσης των Φυσικών Επιστημών.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι οι μαθητές ανταποκρίθηκαν θετικά στη δραστηριότητα, πέτυχαν τους στόχους που είχαμε θέσει και διεύρυναν τις γνώσεις τους, συμμετέχοντας στην υλοποίηση του project.
Φυσικός, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ, εργάζεται στον STEM Education Θεσσαλονίκης