2022-09-24, 13:30–13:45 (Europe/Athens), Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων
Η προστασία του περιβάλλοντος και η βιωσιμότητά του, καθίστανται αναγκαίες στη σημερινή εποχή. Ανεκμετάλλευτοι πόροι του αστικού τοπίου μπορούν να ενσωματωθούν στην καθημερινότητα των πολιτών, βελτιώνοντας την ποιότητα ζωής τους. Οι μαθητές αναλαμβάνουν ενεργό ρόλο και κάνουν προτάσεις βιωσιμότητας, εφαρμόζοντας μεθοδολογία STEM.
Στόχος της έρευνας είναι να παρουσιαστεί η επίλυση αυθεντικού προβλήματος μέσω μεικτής μάθησης, όπου η εξ αποστάσεως εκπαίδευση πραγματοποιείται online και offline σε Moodle, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Το ερώτημα είναι πώς οι μαθητές εφαρμόζουν τη μεθοδολογία STEM και τη ρομποτική στη μεικτή μάθηση, στο πλαίσιο της βιωσιμότητας και της αστικής προσβασιμότητας. Η δράση υλοποιήθηκε σε μαθητές Ε΄ τάξης ελληνικού αστικού δημοτικού σχολείου, στην πρωινή ζώνη. Η πρόσβαση στο υλικό ήταν δυνατή εξ αποστάσεως, αλλά και βιωματικά, όταν οι μαθητές επέστρεψαν στο σχολείο, μετά την περίοδο του «lockdown». Οι μαθητές εργάστηκαν ατομικά ή ομαδικά, εφάρμοσαν έρευνα στο πεδίο, ποιοτική και ποσοτική, ημερολόγιο έργου, αξιοποίησαν τις Φυσικές Επιστήμες και τη Ρομποτική. Η αξιολόγηση της δράσης έγινε μέσω παρατήρησης και ερωτηματολογίων γνώσεων και στάσεων των μαθητών. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι μαθητές συνεργάστηκαν, απέκτησαν γνώσεις και εμπειρία και στη μεθοδολογία της έρευνας, χάρηκαν μέσω της δημιουργικότητας και της ρομποτικής, καλλιέργησαν την κριτική σκέψη μέσω της δραστηριοποίησης στη μεθοδολογία STEM.
Εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, MEd, υποψήφια PhD του Χαροκόπειου Πανεπιστημίου. Τα ερευνητικά ενδιαφέροντα εστιάζονται στην αξιοποίηση των ψηφιακών πόρων στην εκπαίδευση και συγκεκριμένα στη μεικτή μάθηση. Δημοσιευμένες ερευνητικές εργασίες σε διεθνή συνέδρια εντός και εκτός της χώρας, με θεματικές που αφορούν στα Μαθηματικά, τη Ρομποτική, τη Φυσική, τη Φιλαναγνωσία, την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τα projects στην εκπαίδευση, εφαρμόζοντας τη διαθεματικότητα.