Η ανάπτυξη της υπολογιστικής σκέψης μέσα από ασύνδετες δραστηριότητες προγραμματισμού στην προσχολική εκπαίδευση
2022-09-24, 10:00–12:00 (Europe/Athens), Αίθουσα Εργαστηρίων 3- Κτίριο Πολυμέσων

Το παρόν εργαστήριο, απευθύνεται σε φοιτητές/φοιτήτριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων του Δημοτικού). Έχει ως σκοπό να παρουσιάσει μία σειρά ασύνδετων δραστηριοτήτων προγραμματισμού που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού, δίνοντας την δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να αντλήσουν έμπνευση μέσα από τα παραδείγματα που θα παρουσιαστούν. Παράλληλα επιδιώκει να αποτελέσει το έναυσμα για τους/τις συμμετέχοντες/ουσες, να εργαστούν σε ομάδες βιωματικά, να υλοποιήσουν και να παρουσιάσουν ασύνδετες δραστηριότητες προγραμματισμού, καλλιεργώντας δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη (4 C’s) και η επίλυση προβλήματος, αναδεικνύοντας την προστιθέμενη αξία της ενσωμάτωσης δραστηριοτήτων που προάγουν την Υπολογιστική Σκέψη, στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, μέσα από την υλοποίηση του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες/ουσες θα γνωρίσουν την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και τις δυνατότητες που δίνει, με σκοπό να βρουν συνεργάτες και να οργανώσουν κοινές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες οι μαθητές/τριες θα αναπτύξουν τις δεξιότητες του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης.


Απαιτείται ξεχωριστή εγγραφή στο https://scientix.ellak.gr/engrafi-parakolouthisis-sto-ergastirio-i-anaptixi-tis-ipologistikis-skepsis-mesa-apo-asindetes-drastiriotites-programmatismou-stin-proscholiki-ekpedefsi/

Maria Tsapara is an early childhood educator in 2nd Kindergarten of Perama, Greece and a PhD candidate in the University of Western Macedonia. She is also an ICT trainer and a certified trainer in STEAM and Robotics. Since 2017 she has participated in eTwinning seminars as a tutor. She has dealt extensively with STEAM education, computational thinking, coding, robotics and European programs since she became a European Code Week Leading Teacher for Greece and Scientix Ambassador. Her publications focus on the implementation of ICT, storytelling, board games and Freinet’s Pedagogy and the SDG framework in the educational process.

This speaker also appears in:

Είμαι νηπιαγωγός και εργάζομαι σε δημόσιο νηπιαγωγείο από το 2006. Είμαι κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος "Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη" από το Πανεπιστημίου Frederick και του Μεταπτυχιακού Διπλώματος "Σπουδές στην Εκπαίδευση" από το Τμήμα του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Θεωρώ ότι η προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη θα πρέπει να είναι διαρκής για αυτό και ψάχνω διαρκώς ευκαιρίες που θα βοηθήσουν τόσο εμένα όσο και τους μαθητές μου να αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, αυτοέκφρασης και συνεργασίας.
Αξιοποιώ τις Νέες Τεχνολογίες για την καλλιέργεια της Υπολογιστικής Σκέψης, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τα ενδιαφέρονται και τις πρότερες γνώσεις των μαθητών μου. Συμμετέχω σε συνεργατικά Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα συνεργασίας σχολείων όπως το eTwinning και το Teachers4Europe καθώς και στις κοινότητες του Scientix, ως Ambassador, και του Code Week, ως Leading Teacher, σχεδιάζοντας Stem δραστηριότητες.

This speaker also appears in: