2022-09-24, 10:00–11:30 (Europe/Athens), Open Lab - ΕΜΠ ΕΕΛΛΑΚ
3D printing and its utilization for the challenges of the 21st century is a major component of the 5th Industrial revolution. Citizens, interact with technology innovations, transforming established regularities in major society sectors. During pandemic, citizens worldwide shared ideas and fabricate in house Personal Protective Equipment as also hospital care and diagnostic devices. Personalized low-cost prosthetic sockets, in future 3d printed organs, and in general a mass personalization of products revolutionizes manufacturing. This power of single persons, to create every kind of artifacts, makes it imperative to educate in formal framework future citizens.
This teacher training workshop follows the “TPACK framework” considering the educational process as a complex interaction between Technology, Pedagogy and Content Knowledge. Aims of this procedure include, to enhance teacher’s knowledge and cultivate skills in teaching digital design, as well as to propose a good practice on how to include 3d printing technology in their lessons to enhance student’s skills in digital design and additive manufacturing. Moreover, proposing the integration of 3d printing activities in curriculum we also set goals for student’s key skills, such as, the ability to form, design and construct prototypes of their imagination and to defend a cogent argument and innovative ideas to their colleagues.
Απαιτείται ξεχωριστή εγγραφή στο https://scientix.ellak.gr/engrafi-parakolouthisis-sto-ergastirio-integrating-3d-printing-technology-in-formal-education-isagontas-tin-trisdiastati-ektiposi-stin-tipiki-ekpedefsi/
Περιγραφή του Εργαστηρίου
Ο σκοπός αυτού του Εργαστηρίου είναι να εισάγει τους επιμορφούμενους στην τρισδιάστατη σχεδίαση και εκτύπωση με σκοπό την ενσωμάτωση της μεθοδολογίας σε δραστηριότητες STEM στα πλαίσια της τυπικής εκπαίδευσης. Διαδραματίζεται σε τρεις άξονες. Τρισδιάστατη εκτύπωση, Αρχές μηχανικού σχεδιασμού, Τρισδιάστατη σχεδίαση. Η δράση απευθύνεται σε όλες τις ειδικότητες και βαθμίδες των συμμετεχόντων, δεν απαιτούνται γνώσεις τρισδιάστατης σχεδίασης ή εκτύπωσης, ενώ απλές γνώσεις των ΤΠΕ είναι αρκετές για την ολοκλήρωση του.
• Στην πρώτη φάση της εκπαιδευτικής διαδικασίας η δραστηριότητα περιλαμβάνει τις σημαντικές στιγμές της ιστορίας της τρισδιάστατης εκτύπωσης μέσα από την οποία προσεγγίζουμε τις διάφορες τεχνικές τρισδιάστατης εκτύπωσης που αναπτύχθηκαν, επισημαίνοντας και αναλύοντας διεξοδικότερα αυτές που μπορούν να αποτελέσουν όχημα εισαγωγής της στην εκπαίδευση. Παράλληλα θα παρουσιαστεί και ένας τρισδιάστατος εκτυπωτής ώστε να μελετήσουμε τα εξαρτήματα το λογισμικό και τη διαδικασία εκτύπωσης.
• Στη συνέχεια παρουσιάζουμε τη διαδικασία μηχανικού σχεδιασμού και το μοντέλο που ακολουθάμε περιλαμβάνει τα ακόλουθα επτά βήματα:
o α) Προσδιορισμός προβλημάτων και περιορισμών,
o β) Έρευνα,
o γ) Ιδέα,
o δ) Ανάλυση ιδεών,
o ε) Κατασκευή,
o στ) Δοκιμή και βελτίωση,
o g) Επικοινωνία και προβληματισμός.
• Στην Τρίτη φάση οι εκπαιδευόμενοι χωρισμένοι σε ομάδες των τριών ακολουθούν τα βήματα σχεδιασμού και εξειδικευμένα εκπαιδευτικά tutorials τρισδιάστατης σχεδίασης ώστε να μεταποιήσουν έτοιμα ελεύθερα σχέδια που βρίσκουν στο διαδίκτυο και να παρουσιάσουν μία λύση σε πραγματικό πρόβλημα που τους δίνεται.
Παράλληλα με το γνωστικό περιεχόμενο της τρισδιάστατης σχεδίασης και εκτύπωσης, μέσα από την παραπάνω διαδικασία προσομοιάζουμε της διαδικασίες μίας ανάστροφης τάξης καθώς οι εκπαιδευόμενοι προσεγγίζουν την πληροφορία μέσα από ασύγχρονες εκπαιδευτικές διαδικασίες που μπορούν να συμβούν και εκτός αυτής, ενώ στη συνέχεια καλούνται να χρησιμοποιήσουν της αποκτηθείσες γνώσεις στην επίλυση ενός πραγματικού προβλήματος στα πλαίσια ομαδοσυνεργατικής δραστηριότητας.
Ολοκληρώνουμε τη δραστηριότητα με την παρουσίαση των λύσεων την ανάδειξη καλών πρακτικών και την υπόδειξη τρόπων εισαγωγής στην εκπαιδευτική διαδικασία στο σχολείο ώστε να ενισχύσουμε τις δεξιότητες των μαθητών στον ψηφιακό σχεδιασμό.
Tsiastoudis Dimitrios,
Ph.D.c in didactics of Physics and Educational Technology.
Science Teacher Special High School - Panorama High School for the Deaf and Hard of Hearing - Ministry of Education, Thessaloniki, Greece
Distance Learning Material Designer and Teacher Training Coordinator in 3D Printing and Design – Aristotle University of Thessaloniki
Designer And Coordinator of the 1st, 2nd, 3rd and 4th Panhellenic 3d Printing Students and Teachers Competition ST3dM – Aristotle University of Thessaloniki
Designer And Coordinator of Distance Learning Educational Material for the European SpaceEU Program - European Schoolnet
Member of Designing Team of Distance Learning Material in the Context of “T4E : Intensive teacher training in the application of distance education” Sector of Science – Aristotle University of Thessaloniki
Founder of "Openhub" Technological Literacy Supporting Group for the Deaf and Hard of Hearing - National Foundation for the Deaf
Distance Learning Educational Material Designer and Teacher Training Coordinator in Educational Robotics - Arduino – Edison, Etwinning, Greece
Coordinator of European Erasmus Projects of School Unit