Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών στην Κλιματική Αλλαγή: Tα Έργα EDU4CLIMA και CLIMADEMY
2022-09-25, 13:00–13:15 (Europe/Athens), Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων

Η ανάγκη για εκπαίδευση των μελλοντικών γενεών σχετικά με τις αιτίες και τις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής καθώς και με τις δράσεις που απαιτούνται για την προσαρμογή, είναι πλέον επιτακτική. Η κλιματική αλλαγή όμως είναι ένα σύνθετο θέμα, που προσεγγίζεται διεπιστημονικά και απαιτεί εξειδικευμένη επιστημονική γνώση. Προϋπόθεση για να διδαχθεί η κλιματική αλλαγή στα σχολεία είναι να προετοιμαστούν κατάλληλα οι εκπαιδευτικοί στο να αποκτήσουν τις απαραίτητες επιστημονικές γνώσεις και στο να τις μετασχηματίσουν κατάλληλα για την ηλικία και το γνωστικό επίπεδο των μαθητών τους. Τα έργα EDU4CLIMA και CLIMADEMY σχετίζονται με την εκπαίδευση εκπαιδευτικών των κλάδων STEM στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση γύρω από την κλιματική αλλαγή καθώς και με την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού που θα μπορέσει να αξιοποιηθεί στη σχολική τάξη. Το έργο EDU4CLIMA είναι ένα εθνικό έργο που στοχεύει στη μεταφορά επιστημονικής γνώσης που παράγεται στο σταθμό περιβαλλοντικών μετρήσεων του Πανεπιστημίου Κρήτης στο Φινοκαλιά Λασιθίου μέσω της εγκαθίδρυσης Κόμβου Έρευνας και Καινοτομίας. Το έργο CLIMADEMY είναι ένα ευρωπαϊκό έργο στο πλαίσιο του προγράμματος ERASMUS+, TEACHERS ACADEMIES που στοχεύει στο να δημιουργηθεί ένα ευρωπαϊκό δίκτυο και να αναπτυχθεί ένα ολοκληρωμένο επιμορφωτικό πρόγραμμα όπου οι εκπαιδευτικοί των ειδικοτήτων STEM στην Ευρώπη θα μάθουν πως να διδάσκουν το θέμα της κλιματικής αλλαγής στα σχολεία τους.

See also: Παρουσίαση

I have a degree in Physics from the University of Thessaloniki, Greece. I continued with a Master degree in Applied Physics from the University of Crete and with a Ph.D. in Physics (microelectronics) from the University of Rennes I, France (May 1990). I did my Ph.D. research in the research laboratories of France Telecom in Lannion. I worked also for 5 years as post doc in national and European research programs. The last 23 years I was teaching in secondary education in Greece and from 2011 to 2018 I was principal of high schools in Heraklion, Crete. From September 2018 I am coordinator of science curriculum in the region of Crete-Greece. My interests include innovative teaching methods, inquiring learning, hands on activities, STEM approaches and connection of science to the everyday life. I have also a second Master’s degree in Adults Education from the Open University of Cyprus. I am coauthor in more than 60 articles in physics and education. I speak English, French and German and I participated in several (about 20) national and European research and educational projects.