2022-09-24, 18:15–18:30 (Europe/Athens), Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ
Τα τελευταία χρόνια το φαινόμενο της κλιματικής αλλαγής έχει γίνει πιο έντονο και πιο απειλητικό σε σχέση με παλαιότερα. Γι’ αυτό κρίνεται απαραίτητη η ευαισθητοποίηση των πολιτών, η οποία μπορεί να επιτευχθεί μέσω της εκπαίδευσης. Προτείνεται και περιγράφεται μία διδακτική παρέμβαση λίγων διδακτικών ωρών, μεθοδολογικά στηριγμένη στην καθοδηγούμενη διερεύνηση με χρήση μοντέλου της NetLogo. Επιλέξαμε το μοντέλο της Κλιματικής Αλλαγής («Climate Change») με το οποίο επιθυμούμε να εισάγουμε τους μαθητές στους παράγοντες που συμβάλλουν στην αύξηση της μέσης θερμοκρασίας της Γης. Υπάρχουν παρόμοιες έρευνες πάνω στο συγκεκριμένο διδακτικό μοντέλο, αλλά εμείς εστιάζουμε περισσότερο στον τρόπο με τον οποίο το σχολείο μπορεί να βοηθήσει τους μαθητές να ευαισθητοποιηθούν για την κλιματική αλλαγή και να αποκτήσουν μια θετική στάση απέναντι στο περιβάλλον. Η παραπάνω προσέγγιση υλοποιείται σε δείγμα μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, από σχολείο της Αθήνας. Στόχος μας είναι οι μαθητές να συνειδητοποιήσουν το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής και την επίδρασή του στην κοινωνία και στο περιβάλλον. Τέλος, για την αξιολόγηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, ζητείται από τους μαθητές να απαντήσουν σε ερωτηματολόγιο pre-test και post-test πριν και μετά τη διδακτική προσέγγιση. Τα ευρήματα από την εμπειρική έρευνα παρουσιάζονται και αξιολογούνται, με τους περιορισμούς φυσικά που έχει το δείγμα και οι συνθήκες.
Laboratory Teaching Staff at the Departmet of Pedagogy and Primary Education, National and Kapodistrian University of Athens, Greece.
Research Interests: Science Education, Educational Robotics.
Ονομάζομαι Αικατερίνη Μπενίση και είμαι μεταπτυχιακή φοιτήτρια στο πρόγραμμα σπουδών "Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων " του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ.
Ονομάζομαι Τόλιου Αργυρώ και είμαι μεταπτυχαική φοιτήτρια του μεταπτυχιακού προγράμματος "Εκπαίδευση STEM και Συστήματα Εκπαιδευτικών Ρομποτικών Διατάξεων" του ΠΤΔΕ ΕΚΠΑ
Professor, Department of Pedagogy and Primary Education, National & Kapodistrian University of Athens. Head of the Department.
Academic Director of the Postgraduate Program "STEM Education and Educational Robotics Systems".
- A teaching sequence for teaching and learning about sound, the intensities and frequencies of the notes, based on Physical Computing (Arduino) and embodying CLIL strategies
- Διατάξεις με Arduino ως μέσο μέτρησης της θερμοκρασίας και της ηλιακής ακτινοβολίας
- Από το STS στο STEAM. Μια κριτική επιστημολογική προσέγγιση