2022-09-24, 11:15–11:30 (Europe/Athens), Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων
Οι πρόσφατες εξελίξεις στη τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) έχουν φέρει τη μηχανική μάθηση και πολλές εφαρμογές της στην πρώτη γραμμή της καθημερινότητάς μας. Καθώς η τεχνολογία ενσωματώνεται όλο και περισσότερο στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, οι ερευνητές επικεντρώνονται στη δημιουργία εργαλείων που επιτρέπουν στους μαθητές να αλληλοεπιδρούν με τη μηχανική μάθηση με τέτοιο τρόπο που τους υποκινεί την περιέργεια και τους διδάσκει σημαντικές έννοιες.
Η διδακτική μας πρόταση «Ηλεκτρικά σήματα στην Μηχανική Μάθηση με αξιοποίηση του App Inventor», εστιάζει στην εφαρμογή μοντέλων μάθησης, μεταφοράς και ταξινόμησης ήχου φασματογραφήματος για τη διδασκαλία βασικών εννοιών μηχανικής μάθησης στους μαθητές της Α΄ Λυκείου με τη χρήση του περιβάλλοντος οπτικού προγραμματισμού MIT App Inventor και του Arduino. Η παρέμβαση έχει ως στόχο οι μαθητές κάνοντας χρήση του ιστότοπου Personal Audio Classifier να εκπαιδεύσουν ένα μοντέλο ήχου και αξιοποιώντας το App Inventor να συνδέσουν τη γνωστική περιοχή της πληροφορικής με την μηχανική μάθηση. Επιπλέον με τη βοήθεια του μικροελεγκτή Arduino θα εμπλακούν στην οπτικοποίηση των σημάτων Morse και το Physical Computing προσφέροντας ευκαιρίες στους μαθητές να δημιουργήσουν ψηφιακές λύσεις συνδέοντάς τες με τον πραγματικό κόσμο.
Το άρθρο μας αφορά μια διδακτική πρόταση η οποία εστιάζει στην εκπαίδευση μοντέλων μάθησης, καταγραφής ήχου και φασματικής ανάλυσης για τη διδασκαλία βασικών εννοιών μηχανικής μάθησης στους μαθητές. Παρουσιάζουμε το Personal Audio Classifier (PAC), μια διαδικτυακή εφαρμογή που επιτρέπει στους χρήστες να εκπαιδεύουν και να δοκιμάζουν προσαρμοσμένα μοντέλα ταξινόμησης ήχου χρησιμοποιώντας ηχητικά αρχεία διάρκειας 1 - 2 δευτερολέπτων τα οποία καταγράφονται από τον χρήστη. Προτείνεται η δημιουργία προγράμματος στο App Inventor με χρήση της επέκτασης (extension) του PAC, σε συνδυασμό με την αναπτυξιακή πλατφόρμας Arduino όπου κατασκευάζεται τεχνούργημα που οπτικοποιεί το αποτέλεσμα βάση του μοντέλου της εκπαίδευσης.
Ονομάζομαι Γεωργία (Τζίνα) Σταθοπούλου και γεννήθηκα την 1/3/1972. Είμαι απόφοιτος του τμήματος Επιστήμης Ηλεκτρονικών υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης και κάτοχος διαπανεπιστημιακού μεταπτυχιακού διπλώματος ΜΠΛΑ (Λογική και Θεωρία Αλγορίθμων και Υπολογισμού). Το 2021 ξεκίνησα το δεύτερο μεταπτυχιακό μου στην Επιστημολογία STEAM. Εργάζομαι ως μόνιμη εκπαιδευτικός Πληροφορικής στο Μουσικό Γυμνάσιο Λυκειακές τάξεις Ιλίου.
Ο Σαράντος Ψυχάρης είναι Πρωτοβάθμιος Καθηγητής στην Ανωτάτη Σχολή Παιδαγωγικής και Τεχνολογικής Εκπαίδευσης-ΑΣΠΑΙΤΕ στο γνωστικό αντικείμενο «Εκπαιδευτικές Εφαρμογές των Υπολογιστικών Επιστημών».
Είναι Διδάκτωρ του Πανεπιστημίου Γλασκόβης-1988- της Μ. Βρετανίας (Βαθμός Άριστα). Το 1987 του απενεμήθη το Βραβείο «Lord Kelvin», του Πανεπιστημίου της Γλασκόβης για την ερευνητική του δραστηριότητα ως υποψήφιο Διδάκτορα . Έχει πλούσιο ερευνητικό έργο σε διεθνή περιοδικά και συνέδρια και έχει συμμετάσχει σε Ευρωπαϊκά και Εθνικά έργα. Είναι Πρόεδρος της Ελληνικής Εκπαιδευτικής Ένωσης STEM(www.e3stem.edu.gr) με διεθνή εμπειρία στην εκπαίδευση STEM και στην επιμόρφωση των εκπαιδευτικών. Έχει διετελέσει Εθνικός Εκπρόσωπος στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή για θέματα εκπαίδευσης εκπαιδευτικών, Καθηγητής και Επισκέπτης Καθηγητής σε Πανεπιστήμια του εξωτερικού. Είναι συνεργάτης στο Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο και ήταν Διευθυντής Μεταπτυχιακού προγράμματος σχετικά με το STEM στην εκπαίδευση. Έχει επίσης υπηρετήσει ως Πρόεδρος της Διοικούσας Επιτροπής της ΑΣΠΑΙΤΕ .
Έχει εκδώσει πολλά βιβλία που χρησιμοποιούνται σε Πανεπιστήμια της χώρας ως διδακτικό υλικό ενώ έχει περισσότερες από 150 δημοσιεύσεις σε ξένα περιοδικά και συνέδρια υψηλού κύρους με μεγάλο αριθμό ετεροαναφορών.
Είναι επίσης μέλος editorial board περιοδικών , ανάμεσα των οποίων και το περιοδικό Hellenic Journal of STEM Education http://www.hellenicstem.com/index.php/journal
Συμμετέχει επίσης στην επιμορφωτική ομάδα για το πρόγραμμα εισαγωγικής επιμόρφωσης για την υλοποίηση της πιλοτικής δράσης «Εργαστήρια Δεξιοτήτων»- «Πλατφόρμα 21+: Εργαστήρια Δεξιοτήτων»-Αύγουστος 2020 ενώ είναι Επόπτης για το νέο Αναλυτικό Πρόγραμμα του μαθήματος της Τεχνολογίας σύμφωνα με απόφαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
Διευθυντής του Εργαστηρίου(ΦΕΚ 870, 16-10-2020), με τίτλο «Εργαστήριο Εκπαιδευτικών Εφαρμογών των Υπολογιστικών Επιστημών και Εκπαιδευτικής Τεχνολογίας» του Παιδαγωγικού Τμήματος της ΑΣΠΑΙΤΕ(ΦΕΚ 2920, 17-7-2020)
Πληρέστερο βιογραφικό μπορείτε να αναζητήσετε στην διεύθυνση
http://education.aspete.gr/index.php/en/personnel/acc/research-commitee/206-psycharis-sarantos.html
- Το επιστημολογικό περιεχόμενο του STEAM και τα δυναμικά αλλαγής του
- Διερεύνηση των απόψεων των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την πρακτική εφαρμογή του STEAM στην τάξη μέσα στα πλαίσια των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων.
- Πρόβλεψη κινδύνου Δασικής Πυρκαγιάς, μια STEM/STEAM δραστηριότητα, από το πρόγραμμα Tech Talent School για εκπαιδευτικούς.
Καθηγήτρια Πληροφορικής
MSc Εκπαιδευτικά προγράμματα και Υλικό. Τυπική, Άτυπη και εξ αποστάσεως εκπαίδευση. Παν. Πελοποννήσου
MSc Εκπαιδευτικές εφαρμογές με την επιστημολογία STEM (Τελειόφοιτη). Παν. Θεσσαλίας & ΑΣΠΑΙΤΕ
Διευθυντής Καταστήματος, Εταιρεία Β. ΚΑΥΚΑΣ Α.Ε.
ΔΠΜΣ Εκπαιδευτικές Εφαρμογές με την Επιστημολογία STEM (Τελειόφοιτος ΑΣΠΑΙΤΕ, Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Επιπέδου Master στη Διοίκηση Επιχειρήσεων (MBA), Frederick University
Ηλεκτρολόγος Μηχανικός, Τεχνολογικό Εκπαιδευτικό Ίδρυμα Στερεάς Ελλάδας
Εκπαιδευτικός Ηλεκτρολόγος
ΔΠΜΣ Εκπαιδευτικές Εφαρμογές με την Επιστημολογία STEM ( Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας)
Μηχανικός Αυτοματισμού ΠΑΔΑ
Μηχανικός Ενεργειακής Τεχνολογίας (Ηλεκτρολόγος ) ΤΕΙ Αθήνας
Τελειόφοιτη του ΔΠΜΣ Εκπαιδευτικές Εφαρμογές με την Επιστημολογία STEM του Παν. Θεσσαλίας και της ΑΣΠΑΙΤΕ
Κάτοχος MScEd στην Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών του ΕΚΠΑ και του Παν. Κύπρου
Μαθηματικός, Απόφοιτη του Τμήματος Μαθηματικών της Σχολής Θετικών Επιστημών του ΕΚΠΑ