Tangram & Χρώμα: Μια STEAM εκπαιδευτική πρόταση για το μάθημα των Μαθηματικών Στ΄Δημοτικού
2022-09-24, 13:00–13:15 (Europe/Athens), Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων

H εκπαίδευση STEM είναι μια ολοκληρωμένη διεπιστημονική προσέγγιση στη μάθηση όπου οι αυστηρές ακαδημαϊκές έννοιες παρουσιάζονται σε συνδυασμό με πραγματικά προβλήματα. Με την προσθήκη της τέχνης, στην εξίσωση του STEM, η εκπαίδευση STEAM, αποτελεί μια ολοκληρωμένη προσέγγιση που μπορεί να προσεγγίσει πραγματικά προβλήματα μέσα από ουσιαστικές αισθητηριακές εμπειρίες για την επικοινωνία ακαδημαϊκών εννοιών. Κάτω από το πρίσμα της ενοποιημένης επιστήμης και τέχνης στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μια πρόταση διδασκαλίας της θεματικής ενότητας «Γεωμετρία» για το μάθημα των Μαθηματικών Στ΄Δημοτικού μέσα από τον γεωμετρικό σχεδιασμό και την παραγωγή φυσικών χρωμάτων. Στην παρούσα εισήγηση σκιαγραφούμε ένα project, κύριος στόχος του οποίου είναι οι μαθητές/τριες να σχεδιάσουν και να κατασκευάσουν ένα παιχνίδι τάνγκραμ, το οποίο θα χρωματίσουν με φυσικές βαφές που θα έχουν κατασκευάσει οι ίδιοι/ες. Κατά τη διαδικασία του Project οι μαθητές/τριες θα εμβαθύνουν στις έννοιες της γεωμετρίας, των μειγμάτων, των φυσικών διεργασιών, των χρωμάτων και των βαφών. Η παρουσίαση της εργασίας περιλαμβάνει φύλλα εργασίας εξερεύνησης και ανακάλυψης τόσο για τη σχεδίαση γεωμετρικών σχημάτων όσο και για την παραγωγή χρωμάτων από φυτά και μπαχαρικά. Με την εργασία αυτή φιλοδοξούμε να καταθέσουμε τη δική μας συμβολή στη διδασκαλία Γεωμετρίας μέσα από την Τέχνη.

See also: Τελική Παρουσίαση_24.09

H Xαρίκλεια (Χαρά) Σιμιτζή έχει αποφοιτήσει από τη σχολή Χημικών Μηχανικών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (ΕΜΠ) και κατέχει μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης στη «Βιοϊατρική Μηχανική» από το Πολυτεχνείο RWTH Aachen στη Γερμανία και Διδακτορικό στη Βιολογία από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης. Στο διάστημα 2014 με 2020 δούλεψε ως μεταδιδακτορική ερευνήτρια στο ΙΗΔΛ του Ιδρύματος Τεχνολογίας και Έρευνας (ΙΤΕ) στην Κρήτη και στη Μεγ. Βρετανία, στο Πανεπιστήμιο Queen Mary University of London (QMUL) και στο Πανεπιστήμιο University College London (UCL).
Εχει πιστοποιημένη διδακτική εμπειρία για την ανώτατη εκπαίδευση από την Higher Education Academy (FHEA). Παράλληλα με την ερευνητική της δουλειά, το διάστημα 2017-2018 συνεργάστηκε ως διδάσκουσα στο διατμηματικό Μεταπτυχιακό ‘Διεπιστημονική Προσέγγιση της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών− STEM στην Εκπαίδευση’ του Πανεπιστημίου Πατρών και του ΕΚΠΑ στα πλαίσια του μαθήματος ‘Εκπαίδευση STEM: Ερευνητικά Projects’. Στα πλαίσια του Μεταπτυχιακού σχεδίασε και υλοποιησε διαθεματικά πρότζεκτ για την πρωτοβάθμια και τη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Επίσης, το ακαδημαϊκό έτος 2020-2021 εργάστηκε ως Associate Lecturer στο UCL.
Από το 2020 δουλεύει στον οργανισμού The Brilliant Club στο πρόγραμμα The Scholars Programme, στα πλαίσια του οποίου έχει σχεδιάζει και υλοποιεί εκπαιδευτικά πρότζεκτ σε μαθητές και μαθήτριες της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης σε δημόσια σχολεία του Λονδίνου.

Γεννήθηκα και μεγάλωσα στην Έδεσσα. Σπούδασα στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης (2003-2007) στην Αθήνα. Παράλληλα με τις σπουδές μου συνεργάστηκα με ιδιωτικά σχολεία της Αττικής (Γεννάδειος Σχολή, Ελληνογερμανική Αγωγή). Από το 2007 μέχρι σήμερα εργάζομαι ως δασκάλα στο Δημοτικό Χρυσόστομος Σμύρνης της Λεοντείου Σχολής Νέας Σμύρνης. Το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020 παρακολούθησα το εκπαιδευτικό πρόγραμμα " Εκπαίδευση STEM - Εκπαιδευτική Ρομποτική" που διοργανώθηκε από το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης του ΕΚΠΑ με ακαδημαϊκό υπεύθυνο τον κ. Κωνσταντίνο Σκορδούλη. Τον Ιούλιο του 2022 ολοκλήρωσα τις μεταπτυχιακές σπουδές μου στην κατεύθυνση "Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών" στο ΕΚΠΑ ΠΤΔΕ .