2022-09-24, 15:45–16:00 (Europe/Athens), Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ
Οι μαθητές θεωρούν γενικά τη Χημεία ως ένα δύσκολο μάθημα, επειδή συνδυάζει πολλές αφηρημένες και δυσνόητες για αυτούς έννοιες. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να προσφέρει μια πρώτη εκτίμηση για τη χρησιμότητα της τρισδιάστατης (3D) σχεδίασης για το μάθημα της Χημείας και ειδικότερα, αν η χρήση της βοηθάει τους μαθητές να κατανοήσουν αφηρημένες έννοιες και διεργασίες που συμβαίνουν στον μικρόκοσμο σε αντιδιαστολή με την παραδοσιακή διδασκαλία που χρησιμοποιεί δισδιάστατα (2D) γραφικά. Στην εργασία αυτή θα περιγράψουμε πως διδάχθηκαν σε μαθητές των τάξεων της Α’ και Β’ λυκείου, κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους 2021-2022, κάποια σημεία της διδακτέας τους ύλης με τη βοήθεια διαδραστικών τρισδιάστατων απεικονίσεων (3D). Η πλειοψηφία των μαθητών διευκολύνθηκε από τη χρήση της τρισδιάστατης απεικόνισης. Οι μαθητές δήλωσαν ότι κατανόησαν καλύτερα τις έννοιες και συμφώνησαν ότι η εμπειρία αυτή αύξησε το ενδιαφέρον τους για το μάθημα. Η τρισδιάστατη απεικόνιση των ενώσεων, ατόμων, μορίων αλλά και διάφορων εννοιών του μικρόκοσμου κατά τη διάρκεια του μαθήματος με δυνατότητα περιστροφής και λοιπών χειρισμών, ενθουσίασε τους μαθητές επειδή μπόρεσαν να αντιληφθούν τι σημαίνουν οι αφηρημένες έννοιες ώστε να τους γίνουν πιο προσιτές. Η χρήση διαδραστικών τρισδιάστατων αναπαραστάσεων στο μάθημα της Χημείας βελτίωσε τη στάση τους απέναντι στο μάθημα και τη μάθηση των μαθητών σε σύγκριση με τη μάθηση με τη χρήση των παραδοσιακών 2D γραφικών.
Η Ανθούλα Μαΐδου πραγματοποίησε τις βασικές σπουδές στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ., μεταπτυχιακές σπουδές στην «Ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση» στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. και διδακτορική διατριβή από την Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τίτλο: Εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε θέματα αειφόρου ανάπτυξης στο σύγχρονο κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο. Εργάζεται από το 2004 ως εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ενδιαφέροντά της περιλαμβάνουν θέματα εκπαιδευτικής μεθοδολογίας, εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, εικονική αρχιτεκτονική. Έχει δημοσιεύσει 39 εργασίες σε διεθνή και πανελλήνια περιοδικά, διεθνή και πανελλήνια πρακτικά συνεδρίων και θεματικούς τόμους.
Χημικός στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση με μεταπτυχιακό στη Κβαντική χημεία