Πρόγραμμα σπουδών για την αειφόρο ανάπτυξη μέσα από τη τρισδιάστατη σχεδίαση: αποτελέσματα από την πιλοτική λειτουργία ομίλου
2022-09-24, 17:30–17:45 (Europe/Athens), Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων

Πολλά σύγχρονα προβλήματα, όπως η κλιματική κρίση, οι πανδημίες, πόλεμοι, η οικονομική ύφεση κλπ., αποτελούν προβλήματα της αειφόρου ανάπτυξης. Για να μπορέσουν να ξεπεραστούν αυτά τα προβλήματα θα πρέπει οι άνθρωποι να αλλάξουν νοοτροπία σε παγκόσμιο επίπεδο και να συνεργαστούν για την προώθηση των στόχων αειφορίας. Για το σκοπό αυτό θα πρέπει η εκπαίδευση για την αειφόρο ανάπτυξη να εισαχθεί σε όλες τις εκπαιδευτικές βαθμίδες.
Η τρισδιάστατη σχεδίαση είναι ένας αναπτυσσόμενος τομέας που χρησιμοποιείται σε όλο και περισσότερους παραγωγικούς τομείς, καθώς και στην εκπαίδευση. Το σχολικό έτος 2021-22 οργανώθηκε σε πρότυπο γυμνάσιο όμιλος τρισδιάστατης σχεδίασης με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών/τριών με τη τρισδιάστατη σχεδίαση ως μέσο επικοινωνίας και έκφρασης για την εκπαίδευση στην αειφόρο ανάπτυξη και την καλλιέργεια των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Ο σχεδιασμός του ομίλου έγινε με τέτοιο τρόπο, ώστε με την σταδιακή εισαγωγή των λειτουργιών του σχεδιαστικού προγράμματος τα παραδείγματα να εισάγουν σταδιακά έννοιες τις αειφόρου ανάπτυξης. Ακολουθήθηκε η μεθοδολογία της έρευνας δράσης και επιπλέον χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο πριν και στο τέλος της λειτουργίες του ομίλου για να διερευνηθούν οι γνώσεις και απόψεις των μαθητών/τριών για την τρισδιάστατη σχεδίαση. Από την ανάλυση του ερωτηματολογίου και των έργων των μαθητών/τριών φάνηκε ότι η τρισδιάστατη σχεδίαση με τη χρήση της πλατφόρμας Tinkercad αποτέλεσε κατάλληλο μέσο για την εξοικείωση τους με τη σχεδιαστική σκέψη και τις έννοιες της αειφορίας, καθώς και για την ανάπτυξη των δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.

See also: Presentation

Η Ανθούλα Μαΐδου πραγματοποίησε τις βασικές σπουδές στο Τμήμα Αρχιτεκτονικής της Πολυτεχνικής Σχολής του Α.Π.Θ., μεταπτυχιακές σπουδές στην «Ισότητας των φύλων στην εκπαίδευση» στη Φιλοσοφική Σχολή του Α.Π.Θ. και διδακτορική διατριβή από την Παιδαγωγική Σχολή του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων με τίτλο: Εκπαίδευση εκπαιδευτικών σε θέματα αειφόρου ανάπτυξης στο σύγχρονο κοινωνικοπολιτισμικό πλαίσιο. Εργάζεται από το 2004 ως εκπαιδευτικός της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα ενδιαφέροντά της περιλαμβάνουν θέματα εκπαιδευτικής μεθοδολογίας, εκπαίδευσης για την αειφόρο ανάπτυξη, ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία, εικονική αρχιτεκτονική. Έχει δημοσιεύσει 39 εργασίες σε διεθνή και πανελλήνια περιοδικά, διεθνή και πανελλήνια πρακτικά συνεδρίων και θεματικούς τόμους.

This speaker also appears in: