Αναστασία-Ελένη Μαγουλά
Πτυχιούχος Χημικός του Α.Π.Θ. και κάτοχος μεταπτυχιακού διπλώματος στη Ειδίκευση των Φυσικών Επιστημών (Ε.Α.Π.).
Έχω εργαστεί στην εκπαίδευση από το 2004, σε φροντιστήρια, ΙΕΚ και σαν εργαστηριακός συνεργάτης στο Τμήμα Βιολογικής Γεωργίας του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων (2004-2008). Από το 2008 εργάστηκα με πλήρη απασχόληση σε σχολεία της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και από το 2012 είμαι μόνιμη εκπαιδευτικός με οργανική θέση στο Εσπερινό Γυμνάσιο και Λυκειακές Τάξεις. Από το Μάρτιο του 2019 είμαι αποσπασμένη στο Εργαστηριακό Κέντρο Φυσικών Επιστημών (ΕΚΦΕ) Κεφαλονιάς & Ιθάκης.
Sessions
Η παρούσα εργασία παρουσιάζει μια πρόταση που αφορά μια διδακτική ακολουθία για τις Χημικές Αντιδράσεις της διάβρωσης και της συντήρησης του μαρμάρου και της ασβεστολιθικής πέτρας με την χρήση ΤΠΕ παρουσιάζοντας ιστορικά μνημεία του Αργοστολίου, η οποία απευθύνεται σε μαθητές της Α’ τάξης Γενικού Λυκείου. Η παρούσα διδακτική ακολουθία στηρίζεται στις αρχές της καινοτομικής και εποικοδομητικής προσέγγισης για τη διδασκαλία και τη μάθηση των Φυσικών Επιστημών.
Αυτή η διδακτική παρέμβαση βασίστηκε στις αρχές του STEAM σε μια προσπάθεια συνδυασμού των καλών τεχνών και των φυσικών επιστημών συνδέοντας την αγάπη για την ιστορία του τόπου τους και των μνημείων που υπάρχουν σε αυτόν με τις χημικές αντιδράσεις, οι οποίες είναι αλληλένδετες με την καθημερινότητά τους. Πιο συγκεκριμένα να εντοπίσουν ένα πρόβλημα, να το μελετήσουν, να οργανώσουν τα δεδομένα τους και να εξάγουν τα συμπεράσματά τους προτείνοντας λύσεις.
Χρησιμοποιήθηκε η καινοτόμα παιδαγωγική προσέγγιση της «αντεστραμμένης τάξης», γιατί συνδυάζει τη δια ζώσης με την ασύγχρονη εξ’ αποστάσεως διδασκαλία. Δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με το πρόβλημα να το μελετήσουν με την ησυχία τους κα να ελέγξουν τις νέες γνώσεις που απέκτησαν, προσελκύοντας το ενδιαφέρον των μαθητών στο νέο αντικείμενο διδασκαλίας που θα διδαχθεί, το οποίο πολλές φορές φαίνεται ακαταλαβίστικο και ανιαρό.