Ioannis Lefkos

ΕΔΙΠ - Πανεπιστήμιο Μακεδονίας

The speaker's profile picture

Sessions

09-25
13:15
15min
STEM4ALL : Ένας διαγωνισμός STEM στην εποχή του κορονοϊού
Iro Koliakou, Virginia Arvaniti, Ioannis Lefkos, Λούστα Χριστίνα

Ο διαγωνισμός STEAM for All εχει ως στόχο την εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών σε
δραστηριότητες της εκπαίδευσης STEAM δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η
δημιουργικότητα, η συνεργασία και η επικοινωνία, καθώς και η απόκτηση γνώσεων γύρω από τις
σχετικές επιστημονικές περιοχές μέσα από βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο. Το σύνολο των
δραστηριοτήτων αναρτάται κάθε χρόνο στο αποθετήριο STEMigrants.eu, έναν ιστότοπο που προωθεί την
εκπαίδευση STEAM σε πολυπολιτισμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να
εμπλουτιστεί το αποθετήριο με δραστηριότητες οι οποίες έχουν ήδη υλοποιηθεί μέσα στην τάξη.
Επιπλέον, καθώς θα είναι ελεύθερα προσβάσιμες από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, θα δοθεί η
ευκαιρία και σε άλλους εκπαιδευτικούς να τις υλοποιήσουν με τους μαθητές τους.
Η μορφή με την οποία υποβάλλονται και προβάλλονται οι δραστηριότητες έχει στόχο να
παρακάμψει το γλωσσικό εμπόδιο σε πολυπολιτισμικά σχολικά περιβάλλοντα στοχεύοντας με αυτό τον
τρόπο ενθαρρύνεται τη συμμετοχή εκπαιδευτικών των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ και των Δομών Υποδοχής
και Εκπαίδευσης Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) Δημοτικών Σχολείων καθώς και εκπαιδευτικών μη-τυπικής
εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων (ηλικίας 6-11 ετών). Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται ο διαγωνισμός
έτσι όπως υλοποιήθηκε κατα τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Τη σχολική χρονιά 2020-21
συμμετείχαν 10 σχoλεία απο ολη την Ελλάδα, ενώ τη σχολική χρονιά 2021-2022 το διαγωνσιμό
αγκάλιασαν περισσότεροι εκαπαιδευτικοί με 25 συμμετοχές απο όλη την Ελλάδα. Ο διαγωνσιμός είναι
υπο την αιγίδα της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ και εχει έγκριση απο το Υπουργείο Παιδείας.

Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων
09-24
16:30
90min
Συνδυαστική προσέγγιση Φυσικών Επιστημών και Γλώσσας στη διδασκαλία της μάζας με τη χρήση του Εικονογραφημένου Λεξικού Φυσικής για το Σχολείο -ΕΛεΦυΣ
Αγγελική Σαμαντά, Ioannis Lefkos, Μητσιάκη Μαρία

Στην καθημερινή ζωή αλλά και στη βιβλιογραφία, πολλές φορές παρατηρείται σύγχυση μεταξύ των όρων μάζα και βάρος. Για να εξοικειωθούν οι μαθητές με τη διάκριση και τη σωστή χρήση των δύο εννοιών είναι σημαντική η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών πάνω σε εκπαιδευτικά εργαλεία που μπορούν να συντελέσουν στην καλύτερη κατανόηση των εννοιών από τους μαθητές. Το Εικονογραφημένο Λεξικό Φυσικής για το Σχολείο- ΕΛεΦυΣ αποτελεί ένα από αυτά τα εκπαιδευτικά εργαλεία και σε συνδυασμό με τα κατάλληλα φύλλα εργασίας και δραστηριότητες μπορεί να φέρει τα επιθυμητά αποτελέσματα.
Οι συμμετέχοντες στο εργαστήριο θα εξοικειωθούν με τη χρήση του ΕΛεΦυΣ και θα πραγματοποιήσουν δραστηριότητες, σχετικές με τη διδασκαλία της μάζας, στις οποίες συνδυάζονται οι Φυσικές Επιστήμες με τη Γλώσσα, ακολουθώντας ειδικά σχεδιασμένο φύλλο εργασίας. Η ενασχόληση με αυτές τις δραστηριότητες έχει ως σκοπό να δώσει ιδέες στους εκπαιδευτικούς για την ένταξη του ΕΛεΦυΣ στη διδασκαλία τους.

Αίθουσα Εργαστηρίων 3- Κτίριο Πολυμέσων