Peristera Γιαλαβουζίδου

Εκπαιδευτικός
Υποψήφια διδάκτορας στο Τμήμα Φυσικής του ΑΠΘ
ΠΜΣ "Διδακτική της φυσικής και εκπαιδευτική Τεχνολογία" Τμήμα Φυσικής ΑΠΘ
21/11/21: Παρουσίαση εργασίας με τίτλο «Ιστορικά πειράματα Γαλιλαίου με εκπαιδευτική
ρομποτική στο πλαίσιο του Change Laboratory». 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των
φυσικών επιστημών και νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση «Ο ρόλος της εκπαίδευσης στις
Φυσικές Επιστήμες στην κοινωνία του 21ου αιώνα». Οργάνωση: Ένωση για την Εκπαίδευση
στις Φυσικές Επιστήμες & την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ), Μέγαρο της Μαρασλείου
Παιδαγωγικής Ακαδημίας.
21/04/2019: Παρουσίαση εργασίας με τίτλο «Μια πρόταση για την εισαγωγή της έννοιας
“Δομής της ύλης στη νανοκλίμακα” στη β-βάθμια εκπαίδευση» στο συμπόσιο «Εισάγοντας
την Επιστήμη, τη Μηχανική και την Τεχνολογία της Νανοκλίμακς στην εκπαίδευση». 11ο
Πανελλήνιο Συνέδριο Διδακτικής των φυσικών επιστημών και νέων τεχνολογιών στην
εκπαίδευση «Επαναπροσδιορίζοντας τη Διδασκαλία και Μάθηση των Φυσικών Επιστημών και
της Τεχνολογίας στον 21ο αιώνα». Οργάνωση: Ένωση για την Εκπαίδευση στις Φυσικές
Επιστήμες & την Τεχνολογία (ΕΝΕΦΕΤ), Παιδαγωγική σχολή Πανεπιστημίου Δυτικής
Μακεδονίας

The speaker's profile picture

Sessions

09-24
17:45
15min
Πρόταση για διδακτική παρέμβαση σε δραστηριότητα εκπαιδευτικής ρομποτικής με αντικείμενο την οπτική
Hariton Polatoglou, Peristera Γιαλαβουζίδου

Η παρούσα εργασία έχει στόχο τον σχεδιασμό μιας διδακτικής παρέμβασης για την επίλυση ενός αυθεντικού προβλήματος με αντικείμενο την οπτική. Προτείνονται λοιπόν και υλοποιούνται από τους ερευνητές τρία πειράματα. Η οργάνωση των δραστηριοτήτων βασίζεται στο μοντέλο Gagné και τα φύλλα εργασίας προτείνεται να οργανωθούν βάσει του μοντέλου Predict-Observe-Explain (POE). Στο πρώτο πείραμα χρησιμοποιείται η εφαρμογή phyfox (Physical Phone Experiments) ώστε να μετρηθεί η ένταση του φωτός που έχει ο φακός του κινητού. Μέσω επεξεργασίας των πειραματικών δεδομένων επιβεβαιώνεται ο νόμος των αντίστροφων τετραγώνων. Το δεύτερο πείραμα αποτελεί επανάληψη του πρώτου αλλά το phyfox αντικαθίσταται από μία φωτοαντίσταση και παρατηρείται συσχέτιση των αποτελεσμάτων με το πρώτο. Στο τρίτο και τελευταίο πείραμα οι μετρήσεις γίνονται με τη βοήθεια ενός ρομπότ. Το ρομπότ που χρησιμοποιείται έχει τυπωθεί με 3D εκτυπωτή και είναι ανοιχτού κώδικα. Αξιοσημείωτο είναι το γεγονός ότι δεν αναφέρεται στη βιβλιογραφία κάποιο άλλο ρομπότ το οποίο να χρησιμοποιείται αποκλειστικά για πειράματα φυσικής.

-
Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων