Katerina Glezou
Dr Katerina Glezou
PhD., M.Sc., M.Ed., Scientix Ambassador, EU CodeWeek Leading Teacher, ICT Trainer, Researcher
Computer Science/Robotics/ICT/Physics Teacher @ Arsakeia Schools Psychikou, Athens, Greece
https://orcid.org/0000-0001-8500-0920
glezou@gmail.com - kglezou@di.uoa.gr - glezou@sch.gr - glezou.k@e-arsakeio.gr
http://blogs.sch.gr/glezou/ - http://users.sch.gr/glezou - http://logogreekworld.ning.com/
Η Γλέζου Κατερίνα απέκτησε πτυχίο Φυσικών Επιστημών το 1990
και μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης “Μετεωρολογίας – Φυσικής
Περιβάλλοντος” το 1994 από το Τμήμα Φυσικής της Σχολής Θετικών
Επιστημών του Πανεπιστημίου Αθηνών. Το 2000 έλαβε
μεταπτυχιακό δίπλωμα ειδίκευσης “Θεωρία και Πράξη της
Διδασκαλίας και της Αξιολόγησης” και το 2001 πιστοποιητικό
μεταπτυχιακής εξειδίκευσης “Μεταπτυχιακή εξειδίκευση
επιμορφωτών στην παιδαγωγική αξιοποίηση των υπολογιστικών και
δικτυακών τεχνολογιών” από το Τμήμα Φιλοσοφίας – Παιδαγωγικής
– Ψυχολογίας της Φιλοσοφικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Το 2010
υποστήριξε τη διδακτορική διατριβή της με θέμα «Ανάπτυξη
Μαθησιακών Περιβαλλόντων με Αξιοποίηση της Γλώσσας
Προγραμματισμού Logo στη Διδακτική Πράξη» στο Τμήμα
Πληροφορικής και Τηλεπικοινωνιών του ΕΚΠΑ.
Από το 1999 συμμετέχει σε ερευνητικά έργα, σε ομάδες ανάπτυξης
και επιτροπές αξιολόγησης εκπαιδευτικού λογισμικού και
εκπαιδευτικών σεναρίων καθώς και σε έργα επιμόρφωσης
εκπαιδευτικών ως επιμορφώτρια εκπαιδευτικών και επιμορφωτών.
Από το 2001 εργάζεται ως καθηγήτρια Πληροφορικής και Φυσικών
Επιστημών στα Αρσάκεια – Τοσίτσεια Σχολεία Ψυχικού.
Το 2009 δημιούργησε και συνεχίζει να υποστηρίζει το εκπαιδευτικό
κοινωνικό δίκτυο “Η Logo στην εκπαίδευση: Μια κοινότητα
πρακτικής και μάθησης” (http://logogreekworld.ning.com/).
Sessions
Αντικείμενο της εργασίας αποτελεί η παρουσίαση μιας πρότασης σύζευξης προγράμματος καλλιέργειας δεξιοτήτων και έργου eTwinning στην κατεύθυνση προώθησης της εκπαίδευσης STEM. Περιγράφονται η βασική ιδέα, τα χαρακτηριστικά, οι δραστηριότητες, τα συνεργατικά προϊόντα καθώς και τα αποτελέσματα αξιολόγησης του eTwinning έργου "Το τρένο περνά! - Προγραμματίζοντας μικροελεγκτή #SkillsLabs" (https://twinspace.etwinning.net/205065/home), όπως υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2021-2022 σε πραγματικές συνθήκες στο πλαίσιο εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων Β΄ Τάξης Γυμνασίου στη Θεματική: «ΔΗΜΙΟΥΡΓΩ ΚΑΙ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩ – Δημιουργική Σκέψη και Πρωτοβουλία» και συγκεκριμένα στην Υποθεματική: STEM/Εκπαιδευτική Ρομποτική. Στο έργο συνεργάστηκαν εκπαιδευτικοί και μαθητές της Β΄ τάξης του Α΄ και του Β΄ Αρσακείου Γυμνασίου Ψυχικού.
Βασική ιδέα του έργου ήταν η εμπλοκή των μαθητών σε ομαδοσυνεργατικές STEM δραστηριότητες ενεργητικής βιωματικής διερευνητικής μάθησης προγραμματισμού μικροελεγκτή στοχεύοντας στην ανάπτυξη υπολογιστικής σκέψης και δεξιοτήτων επικοινωνίας, συνεργασίας και δημιουργικότητας.
Η μελέτη αποσκοπεί στην ανάπτυξη διαλόγου και συνεργασίας ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και νέους ερευνητές στο πεδίο των ΤΠΕ, οι οποίοι θα επιθυμούσαν μελλοντικά να αξιοποιήσουν ή αξιοποιούν ήδη συστήματα εκπαιδευτικής ρομποτικής με απώτερο στόχο τη διάδοση της ρομποτικής και της αποτελεσματικής ένταξης και ενσωμάτωσής της στη διδακτική πράξη.