ALEXANDROS KATERIS

O Δρ. Αλέξανδρος Κατέρης είναι καθηγητής Φυσικής στη Δημόσια Εκπαίδευση. Τα τελευταία δεκατέσσερα χρόνια εργάζεται στο 2ο Πρότυπο ΓΕΛ Αθηνών και είναι μέλος του Επιστημονικού Εποπτικού Συμβουλίου του σχολείου. Έχει εργαστεί επίσης στο Γυμνάσιο της Ευαγγελικής Σχολής Σμύρνης, στο Ζάννειο Πειραματικό Γυμνάσιο και στο Εργαστήριο Διαγνωστικής Κυτταρολογίας της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ με αντικείμενο τηλεματικές υπηρεσίες και ανάλυσης εικόνας.
Στο κομμάτι της εκπαίδευσης ασχολείται ερευνητικά με τη χρήση έξυπνων κινητών συσκευών για πειραματισμό τόσο στο σχολικό εργαστήριο Φυσικής, όσο και από απόσταση. Τα αποτελέσματα της έρευνας δημοσιεύονται σε διεθνή περιοδικά και ανακοινώνονται σε ελληνικά και διεθνή συνέδρια.
Τα τελευταία χρόνια συμμετέχει εθελοντικά στην προετοιμασία της Ελληνικής ομάδας μαθητών που συμμετέχει στις Ολυμπιάδες Φυσικής.

The speaker's profile picture

Sessions

09-24
15:30
15min
Τα έξυπνα κινητά τηλέφωνα ως πρόσφορα εργαλεία για διεξαγωγή έρευνας από μαθητές. Η περίπτωση της διερεύνησης διαδοχικών κρούσεων μιας σφαίρας με το δάπεδο.
Αθανάσιος Βελέντζας, ALEXANDROS KATERIS, Pavlos Tzamalis, Παναγιώτης Λάζος, ΤΣΟΥΚΟΣ ΣΕΡΑΦΕΙΜ

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται μία εκπαιδευτική πρόταση για την διεξαγωγή έρευνας από μαθητές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με απλά υλικά και με χρήση του έξυπνου κινητού τους τηλεφώνου ως βασική συσκευή για την συλλογή και την επεξεργασία δεδομένων. Με βάση το σκεπτικό αυτής της πρότασης εκπονήθηκε ένα παράδειγμα εφαρμογής της. Συγκεκριμένα, προτείνεται μία έρευνα κατά την οποία οι μαθητές του γυμνασίου μπορούν να διερευνήσουν τη μεταβολή της χρονικής διάρκειας μεταξύ των διαδοχικών κρούσεων μιας ελαστικής μπάλας, μικρών διαστάσεων, με το δάπεδο ενώ οι μαθητές του λυκείου μπορούν επιπλέον να μελετήσουν την απώλεια της μηχανικής ενέργειας σε κάθε κρούση. Πραγματοποιήθηκε πιλοτική εφαρμογή σε ένα δείγμα μαθητών με σκοπό να εντοπιστούν πιθανές δυσκολίες, αστοχίες ή ασάφειες, ώστε να πραγματοποιηθούν οι απαραίτητες βελτιώσεις και στην συνέχεια να γίνει συστηματική έρευνα το σχολικό έτος 2022-23. Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η πρόταση και τα αποτελέσματα της πιλοτικής εφαρμογής.

-
Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ