Iro Koliakou
Η Δρ. Ηρω Κολιάκου είναι καθηγήτρια Φυσικής και συντονίστρια των δραστηριοτήτων STEM του Κολλεγίου Ανατόλια. Παράλληλα είναι μέλος του διδακτικού προσωπικού του Κέντρου για Χαρισματικά και Ταλαντούχα Παιδιά/ Center for Talented Youth (CTY) Greece του Κολλεγίου Ανατόλια όπου διδάσκει το online μαθημα Βιοϊατρική Τεχνολογία.
Συντονίζει για το Κολλέγιο Ανατόλια δυο ευρωπαϊκά προγράμματα το “Green Education for a Sustainable Future και το “ Mini Open Labs” που έχουν ως στόχο να προάγουν το STEM και την Πράσινη Εκπαίδευση σε όλη την Ευρώπη.
Είναι πρέσβειρα της ομάδας Scientix, της ευρωπαϊκής ομάδας εκπαιδευτικών που διδάσκουν τα αντικείμενα STEM. Μέσω του Scientix έχει αξιολογήσει και δημιουργήσει εκπαιδευτικό υλικό για το Ευρωπαϊκό Σχολικό Δίκτυο και έχει συνδημιουργήσει τον διαγωνισμό STEAM for All που έχει στόχο την εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών σε δραστηριότητες της εκπαίδευσης STEAM και απευθύνεται και σε πρόσφυγες και μετανάστες μαθητές σε μία προσπάθεια να υποστηριχθεί η ένταξή τους στη νέα για αυτούς εκπαιδευτική και κοινωνική πραγματικότητα της Ελλάδας.
Αποτελεί ιδρυτικό μέλος του European Association of STEAM Educators και μέλος του Science on Stage Europe, αναπτύσσοντας δραστηριότητες STEM που σχετίζονται με τους 17 Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης του ΟΗΕ. Είναι μέλος των ομάδων Greek Women in STEM, Real Science και Global Talent Mentoring υποστηρίζοντας νέους από όλο τον κόσμο στην καλλιέργεια δεξιοτήτων STEM.
Είναι κάτοχος πτυχίου Φυσικής του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης, μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών από το Imperial College, με ειδίκευση στη Βιοϊατρική Τεχνολογία και διδάκτορας του Τμήματος Βιολογίας του Α.Π.Θ.
Από το 2009 εργάστηκε στον ιδιωτικό τομέα Bιοτεχνολογίας στη διαχείριση ποιότητας εργαστηρίων και την έρευνα και ανάπτυξη υπεύθυνη για την εφαρμογή και τους εσωτερικούς ελέγχους ευρωπαϊκών έργων Ε & Α. Έχει δημοσιεύσει 15 επιστημονικές εργασίες σε διεθνή περιοδικά. Έχει λάβει εκπαίδευση από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος-ESA Robotics and Automation Lab (2018), European Molecular Biology Learning Lab (2017 & 2020), CERN (2019) και European Schoolnet Future Learning Classroom (2019).
Sessions
Ο διαγωνισμός STEAM for All εχει ως στόχο την εμπλοκή των μαθητών και των μαθητριών σε
δραστηριότητες της εκπαίδευσης STEAM δίνοντάς τους τη δυνατότητα να αναπτύξουν δεξιότητες όπως η
δημιουργικότητα, η συνεργασία και η επικοινωνία, καθώς και η απόκτηση γνώσεων γύρω από τις
σχετικές επιστημονικές περιοχές μέσα από βιωματικό και παιγνιώδη τρόπο. Το σύνολο των
δραστηριοτήτων αναρτάται κάθε χρόνο στο αποθετήριο STEMigrants.eu, έναν ιστότοπο που προωθεί την
εκπαίδευση STEAM σε πολυπολιτισμικά εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Με τον τρόπο αυτό επιδιώκεται να
εμπλουτιστεί το αποθετήριο με δραστηριότητες οι οποίες έχουν ήδη υλοποιηθεί μέσα στην τάξη.
Επιπλέον, καθώς θα είναι ελεύθερα προσβάσιμες από όλη την εκπαιδευτική κοινότητα, θα δοθεί η
ευκαιρία και σε άλλους εκπαιδευτικούς να τις υλοποιήσουν με τους μαθητές τους.
Η μορφή με την οποία υποβάλλονται και προβάλλονται οι δραστηριότητες έχει στόχο να
παρακάμψει το γλωσσικό εμπόδιο σε πολυπολιτισμικά σχολικά περιβάλλοντα στοχεύοντας με αυτό τον
τρόπο ενθαρρύνεται τη συμμετοχή εκπαιδευτικών των Τάξεων Υποδοχής ΖΕΠ και των Δομών Υποδοχής
και Εκπαίδευσης Προσφύγων (Δ.Υ.Ε.Π.) Δημοτικών Σχολείων καθώς και εκπαιδευτικών μη-τυπικής
εκπαίδευσης παιδιών προσφύγων (ηλικίας 6-11 ετών). Στην εργασία αυτή παρουσιάζεται ο διαγωνισμός
έτσι όπως υλοποιήθηκε κατα τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19. Τη σχολική χρονιά 2020-21
συμμετείχαν 10 σχoλεία απο ολη την Ελλάδα, ενώ τη σχολική χρονιά 2021-2022 το διαγωνσιμό
αγκάλιασαν περισσότεροι εκαπαιδευτικοί με 25 συμμετοχές απο όλη την Ελλάδα. Ο διαγωνσιμός είναι
υπο την αιγίδα της Υπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ και εχει έγκριση απο το Υπουργείο Παιδείας.
Η Πράσινη εκπαίδευση έχει καθοριστικό ρόλο στην ευαισθητοποίηση των μαθητών γύρω από τα περιβαλλοντικά ζητήματα και στη διαμόρφωση σωστών στάσεων και συμπεριφορών, που μπορούν να συμβάλλουν σε ένα βιώσιμο μέλλον. Προγράμματα όπως το GREEN EDU - Πράσινη εκπαίδευση για ένα βιώσιμο μέλλον (GREEN EDU- Green Education for a Sustainable future -PROJ. Nº 2019-1-PL01- KA201-065695) μπορούν να συμβάλλουν σημαντικά προς αυτή την κατεύθυνση. Το Green Edu χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης και έχει ως στόχο να ενθαρρύνει τους μαθητές να ασχοληθούν με καινοτόμους τομείς της επιστήμης και να τους βοηθήσει να αποκτήσουν γνώσεις και να καλλιεργήσουν δεξιότητες, οι οποίες θα τους προετοιμάσουν για να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες του 21ου αιώνα. Στην παρούσα εργασία θα παρουσιαστούν τα αποτελέσματα του και συνοπτικά οι GREEN EDU, καθώς και παραδείγματα εφαρμογής εκπαιδευτικων σεναρίων που συνδέουν την φυσική αγωγή , την πράσινη εκπαίδευση και το STEM
Το project MiniOpenLabs (020-1-ES01-KA201-082706) το οποίο συγχρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ της Ευρωπαϊκής Ένωσης, προτείνει τη δημιουργία και την εφαρμογή μιας διαφορετικής μεθοδολογίας στην εκπαίδευση, με βάση την βιωματική μάθηση και τη συνεργασία μεταξύ της επιστήμης και της τεχνολογίας, αλλά και των επιχειρήσεων και της κοινωνίας, ώστε να διασφαλιστεί η σχετική και ουσιαστική δέσμευση όλων των κοινωνικών παραγόντων για την ενίσχυση των επιστημονικών μελετών, των πρωτοβουλιών των πολιτών γύρω από την επιστήμη, της απασχόλησης στους τομείς αυτούς και του υγιούς ανταγωνισμού.
Παράλληλα, λαμβάνοντας υπόψη τις ενέργειες που γίνονται υπέρ της βιωσιμότητας του πλανήτη και πιο συγκεκριμένα, την υιοθέτηση των 17 Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης από την Γενική Συνέλευση των Ηνωμένων Εθνών , το project αυτό συνδυάζει την καινοτομία στην εκπαίδευση με τους στόχους αυτούς, οι οποίοι εκφράζουν τις σύγχρονες παγκόσμιες προκλήσεις, σε μια προσπάθεια να ανταποκριθούν αποτελεσματικά όλες οι χώρες στα παγκόσμια προβλήματα. Στην εργασία αυτή παρουσιάζονται τα πρώτα αποτελέσματα του προγράμματος καθώς και παραδείγματα δραστηριοτήτων απο την πιλοτική εφαρμογή του.