Αικατερίνη Σπίτσα
Είμαι νηπιαγωγός και εργάζομαι σε δημόσιο νηπιαγωγείο από το 2006. Είμαι κάτοχος του Μεταπτυχιακού Διπλώματος "Εκπαίδευση για το περιβάλλον και την Αειφόρο Ανάπτυξη" από το Πανεπιστημίου Frederick και του Μεταπτυχιακού Διπλώματος "Σπουδές στην Εκπαίδευση" από το Τμήμα του Ελληνικού Ανοιχτού Πανεπιστημίου.
Θεωρώ ότι η προσωπική και επαγγελματική εξέλιξη θα πρέπει να είναι διαρκής για αυτό και ψάχνω διαρκώς ευκαιρίες που θα βοηθήσουν τόσο εμένα όσο και τους μαθητές μου να αναπτύσσουν δεξιότητες επικοινωνίας, αυτοέκφρασης και συνεργασίας.
Αξιοποιώ τις Νέες Τεχνολογίες για την καλλιέργεια της Υπολογιστικής Σκέψης, λαμβάνοντας υπόψη τις ανάγκες, τα ενδιαφέρονται και τις πρότερες γνώσεις των μαθητών μου. Συμμετέχω σε συνεργατικά Ευρωπαϊκά εκπαιδευτικά προγράμματα συνεργασίας σχολείων όπως το eTwinning και το Teachers4Europe καθώς και στις κοινότητες του Scientix, ως Ambassador, και του Code Week, ως Leading Teacher, σχεδιάζοντας Stem δραστηριότητες.
Sessions
Το παρόν εργαστήριο, απευθύνεται σε φοιτητές/φοιτήτριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείου και πρώτων τάξεων του Δημοτικού). Έχει ως σκοπό να παρουσιάσει μία σειρά ασύνδετων δραστηριοτήτων προγραμματισμού που υλοποιήθηκαν στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Εβδομάδας Προγραμματισμού, δίνοντας την δυνατότητα στους/στις εκπαιδευτικούς να αντλήσουν έμπνευση μέσα από τα παραδείγματα που θα παρουσιαστούν. Παράλληλα επιδιώκει να αποτελέσει το έναυσμα για τους/τις συμμετέχοντες/ουσες, να εργαστούν σε ομάδες βιωματικά, να υλοποιήσουν και να παρουσιάσουν ασύνδετες δραστηριότητες προγραμματισμού, καλλιεργώντας δεξιότητες όπως η επικοινωνία, η συνεργασία, η δημιουργικότητα και η κριτική σκέψη (4 C’s) και η επίλυση προβλήματος, αναδεικνύοντας την προστιθέμενη αξία της ενσωμάτωσης δραστηριοτήτων που προάγουν την Υπολογιστική Σκέψη, στην εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, μέσα από την υλοποίηση του εργαστηρίου οι συμμετέχοντες/ουσες θα γνωρίσουν την Ευρωπαϊκή Εβδομάδα Προγραμματισμού και τις δυνατότητες που δίνει, με σκοπό να βρουν συνεργάτες και να οργανώσουν κοινές δραστηριότητες μέσα από τις οποίες οι μαθητές/τριες θα αναπτύξουν τις δεξιότητες του προγραμματισμού και της υπολογιστικής σκέψης.
Κύριο χαρακτηριστικό της παιδικής ηλικίας είναι η παρατήρηση και η ενασχόληση με τη φύση και με τα πειράματα. Οι έννοιες και οι νόμοι που διέπουν στις φυσικές επιστήμες αποτελούν τα θεμέλια για να κατανοήσει ο άνθρωπος το φυσικό περιβάλλον. Η διερευνητική μέθοδος μάθησης βελτιώνει τη διδασκαλία των φυσικών επιστημών με τη συμμετοχή των μαθητών σε πραγματικές έρευνες. Επιπρόσθετα, η χρήση STEM και Ρομποτικής, μπορεί να συνεισφέρει δυναμικά στη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η συνεργατική εφαρμογή και η αξιολόγηση του Εργαστηρίου Δεξιοτήτων «Μικροί Μετεωρολόγοι» σε δύο Νηπιαγωγεία της Ελλάδας. Μέσα από αυτό, οι μαθητές, έμαθαν για τα καιρικά φαινόμενα, για τα μετεωρολογικά όργανα, για την ορολογία που χρησιμοποιούν οι μετεωρολόγοι, μυήθηκαν στον τρόπο δημιουργίας μετεωρολογικών χαρτών και τη σύνθεση ενός δελτίου καιρού.