Εκπαιδευση STEM-STE(A)M-STE(A)M(E): Ένα παράδειγμα εφαρμογής
Στην εργασία παρουσιάζονται τέσσερις κύριες παιδαγωγικές προσεγγίσεις, που ενσωματώνονται στην εκπαίδευση STEM-STE(A)M-STE(Α)M(Ε) και συγκροτούν τη βάση ενός παιδαγωγικού μοντέλου διδασκαλίας και μάθησης STE(Α)M(Ε). Το μοντέλο περιλαμβάνει το περιβάλλον ενσωμάτωσης, το οποίο αποτελείται από τη ‘Μάθηση μέσω έργου’ (Project-Based Learning (PBL)) και τη ‘Μάθηση μέσω θεματικών πλαισίων’ (Context-Based Learning (CBL)), και το παιδαγωγικό πλαίσιο διδασκαλίας και μάθησης, που περιλαμβάνει τη ‘Διερευνητική μάθηση’ (Inquiry-Based Learning (IBL)) και τη ‘Μάθηση μέσω επίλυσης προβλήματος’ (Problem Solving-Based Learning (PSL)).
Στη βάση του μοντέλου αυτού, αναπτύχθηκε ένα σενάριο έργου τύπου project, το οποίο υλοποιήθηκε στο πλαίσιο ενός καλοκαιρινού σχολείου. Μέσα από την οπτική των παιδιών που συμμετείχαν στη δράση αυτή, αναδεικνύονται οι επιδιώξεις της εκπαίδευσης STEM-STE(A)M-STE(Α)M(Ε), οι οποίες συνοψίζονται από τα παιδιά ως μια ‘ευχάριστη’, ‘απολαυστική’, ‘ενδιαφέρουσα’ και διασκεδαστική’ μάθηση.