Tsiantos Vassilios
Ο Βασίλης Τσιάντος γεννήθηκε στο Βόλο και σπούδασε Μαθηματικά στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, ενώ απέκτησε το Διδακτορικό του Δίπλωμα από το University of Manchester. Είναι Καθηγητής του Τμήματος Φυσικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου της Ελλάδοςκαι τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν την χρήση αριθμητικών μεθόδων στον μικρομαγνητισμό, την επίδραση θερμότητας στον μαγνητισμό, την υπολογιστική φυσική, τα μαθηματικά μοντέλα δικτύου ουρών και τις στοχαστικές διαφορικές εξισώσεις. Έχει διατελέσει μέλος και Αντιπρόεδρος της Αρχής Διασφάλισης και Πιστοποίησης της Ποιότητας στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Το δημοσιευμένο έργο του αριθμεί πλέον των 70 δημοσιεύσεων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά με πλήθος ετεροαναφορών.
Sessions
Η καινοτομία συχνά θεωρείται προσδιοριστικό χαρακτηριστικό της εκπαιδευτικής προσέγγισης STEAM. Ο όρος όμως «καινοτομία» είναι πολυδιάστατος. Στην παρούσα μελέτη επιδιώχθηκε η αποτύπωση των όψεων που λαμβάνει η καινοτομία υπό το πρίσμα της εκπαίδευσης STEAM. Για τον σκοπό αυτό πραγματοποιήθηκε πιλοτική βιβλιομετρική ανάλυση των άρθρων που δημοσιεύτηκαν από το 2020 ως το 2022, σε δύο βάσεις δεδομένων ανοιχτής πρόσβασης. Τα αποτελέσματα οπτικοποιήθηκαν μέσω του λογισμικού εννοιολογικής χαρτογράφησης SciMat, ενώ διαπιστώθηκε ότι η έννοια της καινοτομίας συνυπάρχει με εφαρμογές εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις τρεις εκπαιδευτικές βαθμίδες, με την υιοθέτηση μορφών ενεργητικής μάθησης, καθώς επίσης με την ανάπτυξη δεξιοτήτων του 21ου αιώνα.
Abstract
Innovation is often considered a defining characteristic of the STEAM educational approach. But the term "innovation" is multidimensional. In the present study, it was sought to capture the aspects that innovation receives in the light of STEAM education. For this purpose, a pilot bibliometric analysis of the articles published from 2020 to 2022 was carried out in two open access databases. The results were visualized through the concept mapping software SciMat, while it was found that the concept of innovation coexists with applications of educational programs at the three educational levels, with the adoption of active learning forms, as well as with the development of 21st century skills.