Sotirios Tsantilas

Δρ. Σωτήριος Τσαντίλας (M.Sc., Ph.D.)
Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1966. Αποφοίτησε από την Ιωνίδειο Πρότυπο Σχολή. Σπούδασε Μαθηματικά στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Το 2003 πήρε το Μεταπτυχιακό και το 2009 το Διδακτορικό του δίπλωμα από τον Τομέα Αστροφυσικής, Αστρονομίας και Μηχανικής του Τμήματος Φυσικής του ΕΚΠΑ. Έχει 36 δημοσιεύσεις σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά, όπως τα Astronomical Journal, Astronomische Nachrichten, Astrophysics and Space Science, Communications in Asteroseismology, Astronomical and Astrophysical Transactions, και πρακτικά διεθνών συνεδρίων. Είναι μέλος της Ελληνικής Αστρονομικής Εταιρείας.
Έχει συνεργαστεί με επιστημονικές ερευνητικές ομάδες του εξωτερικού όπως το Εθνικό Κέντρο Ερευνών του Λος Άλαμος (USA), το Ινστιτούτο Αστρονομίας του Πανεπιστημίου της Βιέννης (Austria), το Αστεροσκοπείο του Βελιγραδίου (Serbia). Επίσης, στο εσωτερικό συνεργάζεται με τον Τομέα Αστρονομίας, Αστροφυσικής και Μηχανικής του Πανεπιστημίου Αθηνών καθώς και με το Ίδρυμα Ευγενίδου. Η έρευνα του αφορά φαινόμενα που παρουσιάζουν Ημιπεριοδική Μεταβλητότητα (Quasi Periodic Variability), αλλά και τους Διπλούς Μεταβλητούς Αστέρες (Binary Stars). Έχει αναπτύξει την Αλγοριθμική Μέθοδο Μεταβλητού Ημιτόνου (Variable Sine Algorithmic Analysis) και έχει γράψει το πρόγραμμα VSAA.
Ήταν μέλος της Ελληνικής Εθνικής Επιτροπής της IAU για το Project NameExoWorlds με το οποίο δόθηκε ονομασία σε εξωπλανήτη και στον αστέρα του.
Από το 2000 μέχρι σήμερα διδάσκει Μαθηματικά στη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση, τα περισσότερα από αυτά τα χρόνια σε Πρότυπα και Πειραματικά Λύκεια.
Από το 2013 υπηρετεί στο Ζάννειο Πρότυπο Λύκειο Πειραιά.
Είναι παντρεμένος και έχει ένα γιό.
Γνωρίζει την απάντηση στο ερώτημα για τη ζωή, το Σύμπαν και τα πάντα: 42.

blog: tsantilas-gr.blogspot.gr

The speaker's profile picture

Sessions

09-24
16:30
15min
Μέτρηση της μάζας σε συνθήκες μικροβαρύτητας: Εκτοξεύοντας την Εκπαίδευση στο Διάστημα.
Sotirios Tsantilas

Ένας από τους καλύτερους τρόπους για να επιτευχθεί η συμπερίληψη των μαθητών στη διδακτική πράξη είναι η υλοποίηση πειραμάτων και οι hands on δραστηριότητες που μπορούν να πραγματοποιηθούν εντός της σχολικής τάξης, του σχολικού εργαστηρίου ή ακόμα και σε εξειδικευμένα εργαστήρια. Μέχρι πού μπορεί όμως να φτάσει αυτή η δυνατότητα πειραματισμού;
Στις 11 Δεκεμβρίου στις 17:53:11 UTC εκτοξεύτηκε από το Τέξας των ΗΠΑ η αποστολή NS-12 της αεροδιαστημικής εταιρείας BLUE ORIGIN η οποία μετέφερε στο διάστημα το πείραμα των μαθητών του Ομίλου Διαστημικής και Ρομποτικής SPACE του Ζαννείου Προτύπου Λυκείου. Στόχος του πειράματος ήταν να μετρηθεί η μάζα ενός σώματος εκεί όπου δεν μπορούν να λειτουργήσουν οι ζυγαριές, δηλαδή κατά τη σύντομη χρονική περίοδο που ο πύραυλος βρισκόταν σε κατάσταση έλλειψης βαρύτητας ή πιο σωστά σε συνθήκες μικροβαρύτητας. Στην εργασία αυτή θα αναπτύξω τον τρόπο υλοποίησης του πειράματος, το επιστημονικό υπόβαθρο που χρησιμοποιήθηκε, την επιτυχή ολοκλήρωσή του και κυρίως τα διδακτικά και εκπαιδευτικά οφέλη των μαθητών από αυτή την εξαιρετικά ενδιαφέρουσα δράση STEM.

-
Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ