Aικατερίνη Πλακίτση

-Καθηγήτρια του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, στο αντικείμενο: “Διδακτική των εννοιών των Φυσικών Επιστημών στο Νηπιαγωγείο”.
- Πρόεδρος της Διεθνούς Ένωσης για την Κοινωνικοπολιτισμική έρευνα και την Έρευνα για τη Δραστηριότητα (https://www.iscar.org/, http://iscar2019.conf.uoi.gr) και ιδρυτικό μέλος της θεματικής ενότητας ISCAR–STEM.
- Ιδρυτής της διεθνούς ερευνητικής ομάδας @formal and informal science education (@fise group).
- Διευθύντρια του Εργαστηρίου Διδακτικής των Θετικών Επιστημών και Εκπαίδευσης για την Αειφορία του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών της Σχολής Επιστημών Αγωγής
- Διευθύντρια του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών με τίτλο: Επιστήμες του Περιβάλλοντος και Εκπαίδευση για την Αειφορία, σε συνεργασία των Τμημάτων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων α) Παιδαγωγικού Νηπιαγωγών (επισπεύδον Τμήμα), β) Ιατρικής και γ) Βιολογικών Εφαρμογών -Τεχνολογιών.

The speaker's profile picture

Sessions

09-24
11:00
15min
Εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων μέσω της αξιοποίησης της εκπαιδευτικής ρομποτικής και της εκπαίδευσης STEAM στο αειφόρο νηπιαγωγείο
Μαρία Τοπολιάτη, Aικατερίνη Πλακίτση

Η έρευνα αυτή επικεντρώνεται στη μελέτη εκπαιδευτικής παρέμβασης, που αφορά στη διαχρονική εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών δράσεων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Βασιζόμενοι στη θεωρία της δραστηριότητας και την πεποίθηση ότι η μάθηση αποτελεί προϊόν αλληλεπίδρασης με το κοινωνικό, φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον των μαθητών, κυρίαρχο μέλημα της δράσης αποτελεί η «ανοικτότητα» της σχολικής μονάδας του νηπιαγωγείου Κληματιάς Ιωαννίνων στην εκπαιδευτική και ευρύτερη κοινότητα μέσα από τη χρήση καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων. Ειδικότερα, βασικό σκοπό και κύριο ερευνητικό ερώτημα της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της ύπαρξης συνάφειας μεταξύ της αξιοποίησης της κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης στη διδακτική των φυσικών επιστημών, της εκπαιδευτικής ρομποτικής, των ψηφιακών τεχνολογιών, της μηχανικής, των τεχνών και των μαθηματικών (εκπαίδευσης STEAM) ως μεθοδολογικών εργαλείων, για την αποτελεσματική προσέγγιση της αειφόρου εκπαίδευσης, την προαγωγή του πλαισίου μάθησης και την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η έρευνα ολοκληρώνεται με τη διάχυση των επιτυχημένων μαθησιακών αποτελεσμάτων της παιδαγωγικής δράσης και τη διαδικασία συνολικής αποτίμησης μέσα από ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους συλλογής δεδομένων.

Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων