Ναταλία Σπυροπούλου

Η Ναταλία Σπυροπούλου είναι Υποψήφια Διδάκτορας στη Σχολή Θετικών Επιστημών και Τεχνολογίας του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου (ΕΑΠ) με αντικείμενο την ανάπτυξη των δεξιοτήτων και ικανοτήτων των εκπαιδευτών STE(A)M. Είναι απόφοιτη του τμήματος "Ψηφιακά Συστήματα" (2010), κάτοχος του MSc "Διδακτική της Τεχνολογίας και Ψηφιακά Συστήματα" με κατεύθυνση "Ηλεκτρονική Μάθηση (e-Learning)" από το Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς και κάτοχος του Μed “Eκπαίδευση Ενηλίκων” της Σχολής Ανθρωπιστικών Επιστημών του EAΠ. Επιπλέον κατέχει Πιστοποιητικά Μεταπτυχιακής Επιμόρφωσης στις Θεματικές Ενότητες: "Διοίκηση Εκπαιδευτικών Μονάδων" και στην "Ανοικτή και εξ αποστάσεως εκπαίδευση" και Πιστοποιητικό Εξειδικευμένης Επιμόρφωσης στις «Σύγχρονες Τάσεις στην Ειδική και Ενιαία Εκπαίδευση» από το ΕΑΠ.
Από το 2011 έχει συμμετάσχει σε πληθώρα ερευνητικών προγραμμάτων ενώ από το 2013 εργάζεται ως επιστημονικός συνεργάτης στο εργαστήριο Εκπαιδευτικού Υλικού και Εκπαιδευτικής Μεθοδολογίας (Ε.Ε.Υ.Ε.Μ.) του ΕΑΠ, στην εφαρμογή εκπαιδευτικών, μεθοδολογικών και τεχνολογικών καινοτομιών στην εκπαίδευση από απόσταση και στον σχεδιασμό και ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού. Είναι μέλος της ερευνητικής ομάδας Dynamic Ambient Intelligence Social Systems (DAISSy) όπου συμμετέχει σε ερευνητικά προγράμματα σχετικά με την εκπαίδευση STE(Α)M, την ανάπτυξη ψηφιακών δεξιοτήτων και τις νέες τεχνολογίες.

The speaker's profile picture

Sessions

09-25
10:30
15min
Ένα Ολιστικό Πλαίσιο Ικανοτήτων των Εκπαιδευτικών STEAM
Ναταλία Σπυροπούλου, Αχιλλέας Καμέας

Η εκπαίδευση STEAM αποτελεί μία εκπαιδευτική προσέγγιση που αξιοποιεί την Επιστήμη, την Τεχνολογία, τη Μηχανική, τις Τέχνες και τα Μαθηματικά ως σημεία πρόσβασης για μία ολιστική γεφύρωση των γνωστικών αντικειμένων, ενισχύοντας την καλλιέργεια των δεξιοτήτων των μαθητών/τριων και αυριανών πολιτών του 21ου αιώνα. Ωστόσο, καθώς τα τελευταία χρόνια αυξάνεται το ενδιαφέρον για την εκπαίδευση STEAM σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης, καθώς σε συνδυασμό με τη διαθεματικότητα που προωθεί, έχουν δημιουργηθεί αρκετές προκλήσεις σχετικά με την ένταξή της στην εκπαιδευτική διαδικασία. Η κατάλληλη προετοιμασία των εκπαιδευτών/τριων STEAM είναι μία από τις πιο σημαντικές παραμέτρους επιτυχίας, καθώς καμία μετάβαση στην εκπαίδευση STEAM δεν θα είναι ποτέ δυνατή χωρίς την ενεργό και πλήρη συμμετοχή των εκπαιδευτικών.
Σε αυτό το πλαίσιο, η παρούσα εργασία περιγράφει το αποτέλεσμα μιας ερευνητικής μελέτης, η οποία οδήγησε σε ένα ολιστικό πλαίσιο ικανοτήτων των εκπαιδευτικών για την εκπαίδευση STEAM. Αναλυτικότερα, παρουσιάζονται η ανάγκη δημιουργίας ενός τέτοιου πλαισίου, η μεθοδολογία ανάπτυξής του, οι διαφορετικοί τομείς και διαστάσεις που βασίζονται στον διαφορετικό ρόλο που έχει ένας εκπαιδευτής και τέλος η χρησιμότητα του στην επιστημονική και εκπαιδευτική κοινότητα παρουσιάζοντας συγκεκριμένα παραδείγματα.

--
Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων