ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Ονομάζομαι Θεοδωρακοπούλου Ευσταθία και είμαι Μαθηματικός, απόφοιτη του μεταπτυχιακού τμήματος "Διδακτικής και Μεθοδολογίας των Μαθηματικών" του Ε.Κ.Π.Α. . Λάτρης των Μαθηματικών και της διδασκαλίας τους από τη μαθητική
μου ήδη ηλικία, με 27ετή εμπειρία στη διδακτική του αντικειμένου, προσπαθώ να εφαρμόζω σύγχρονους τρόπους διδασκαλίας, αξιοποιώντας ψηφιακά και διαδραστικά εργαλεία. Στόχος μου είναι οι μαθητές να αγαπήσουν τα Μαθηματικά, να μην τα φοβούνται, να τα κατανοήσουν σε βάθος, να αντιληφθούν την αιτία που δημιουργήθηκαν και μέσα από βιωματικές εμπειρίες να καταλήξουν στο συμπέρασμα ότι τα Μαθηματικά τελικά υπάρχουν παντού και διευκολύνουν τη ζωή μας.

The speaker's profile picture

Sessions

09-25
11:30
15min
STEAM, το «Α» μεταξύ του «Ε» και του «Μ». Kandinsky: Η μουσική των σχημάτων και ο ήχος των χρωμάτων.
ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Το διαθεματικό project που παρουσιάζεται παρακάτω, αποτελεί μία καινοτόμα πρόταση για ένα δημιουργικό τρόπο διδασκαλίας επιστημονικών θεμάτων στη Β/θμια εκπαίδευση.
Το εκπαιδευτικό σενάριο, βασίστηκε στο πλαίσιο της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου των Τ.Π.Ε., αλλά εμπνεύστηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Erasmus+KA227-Στρατηγηκές Σύμπραξης στη Σχολική Εκπαίδευση, Creative STEΑM project, Increase of the secondary school student’s interest to STEAM through theatre», στόχος του οποίου είναι να προσελκύσει περισσότερο τους μαθητές στα μαθήματα των θετικών επιστημών, παντρεύοντας την Τέχνη με την Επιστήμη. Και λέγοντας Τέχνη εννοούμε οποιαδήποτε μορφή με την οποία αυτή μπορεί να εκφραστεί, από πίνακα ζωγραφικής, φωτογραφία, βίντεο, μουσική, animation, θέατρο, γλυπτική έως διάφορες κατασκευές.
Στο συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο γίνεται μια εισαγωγή στα γεωμετρικά σχήματα της Ευκλείδειας Γεωμετρίας, μέσα από τον εμπνευστή της αφηρημένης τέχνης, Καντίνσκυ, προσπαθώντας μέσα από τα μάτια του νa ακούσουμε τη μουσική που ο ίδιος άκουγε όταν ζωγράφιζε τους πίνακές του. Οι μαθητές μέσα από βίντεο και εικόνες, γνώρισαν το βίο, το έργο και την τεχνοτροπία του μεγάλου ζωγράφου, αναγνώρισαν τα γεωμετρικά σχήματα μέσα στους πίνακές του και κατόπιν έβγαλαν τα σχήματα αυτά από τις δύο διαστάσεις τους και τα αναπαρήγαγαν στο χώρο τρισδιάστατα.
Η όλη διαδικασία, ο καινοτόμος τρόπος εμπλοκής των μαθητών στο μάθημα και η διαφορετική προσέγγιση της ενότητας, προσέλκυσε το ενδιαφέρον όλων των μαθητών της τάξης, ακόμα και των πιο ακαδημαϊκά αδυνάτων, και άφησε θετικό αποτύπωμα, βελτιώνοντας παράλληλα τις στάσεις και τις πεποιθήσεις που είχαν οι μαθητές για τα Μαθηματικά.

-
Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ
09-25
11:00
15min
STEAM, το «Α» μεταξύ του «Ε» και του «Μ». Ζωγραφίζοντας τους αρρήτους.
ΕΥΣΤΑΘΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

Το διαθεματικό project που παρουσιάζεται παρακάτω, αποτελεί μία καινοτόμα πρόταση για ένα δημιουργικό τρόπο διδασκαλίας επιστημονικών θεμάτων στη Β/θμια εκπαίδευση.
Το εκπαιδευτικό σενάριο, βασίστηκε στο πλαίσιο της επιμόρφωσης Β΄ επιπέδου των Τ.Π.Ε., αλλά εμπνεύστηκε από το ευρωπαϊκό πρόγραμμα «Erasmus+ KA2-Στρατηγηκές Σύμπραξης στη Σχολική Εκπαίδευση, Creative STEΑM project», στόχος του οποίου είναι να προσελκύσει περισσότερο τους μαθητές στα μαθήματα των θετικών επιστημών, ένας στόχος ιδιαίτερα σημαντικός στην εκπαιδευτική διαδικασία, παντρεύοντας την Τέχνη με την Επιστήμη. Και λέγοντας Τέχνη εννοούμε οποιαδήποτε μορφή με την οποία αυτή μπορεί να εκφραστεί, από πίνακα ζωγραφικής, φωτογραφία, βίντεο, μουσική, animation, θέατρο, γλυπτική έως διάφορες κατασκευές. Μέσα από αυτή την τεχνοτροπία αναδεικνύεται ο σημαντικός ρόλος που παίζει το «Α» ανάμεσα στο «Ε» και στο «Μ», του «STEAM».
Στο συγκεκριμένο διδακτικό σενάριο γίνεται μια προσπάθεια «οπτικοποίησης» των άρρητων αριθμών, ώστε οι μαθητές να αντιληφθούν με τη βοήθεια των Τ.Π.Ε. το μήκος του ευθυγράμμου τμήματος που αντιστοιχεί στον αριθμό ρίζα 2, στον αριθμό ρίζα 3 κ.τ.λ. , να προσδιορίσουν την ακριβή θέση των αρρήτων πάνω στον άξονα των πραγματικών αριθμών, να κατασκευάσουν τη σπείρα του Πυθαγόρα αρχικά στον υπολογιστή με χρήση του GeoGebra και κατόπιν στο τετράδιό τους με το γνώμονα, και στο τέλος να την ενσωματώσουν δημιουργικά στις ζωγραφιές τους.
Η όλη διαδικασία, ο καινοτόμος τρόπος εμπλοκής των μαθητών στο μάθημα και η διαφορετική προσέγγιση της ενότητας, προσέλκυσε το ενδιαφέρον όλων των μαθητών της τάξης, ακόμα και των πιο ακαδημαϊκά αδυνάτων, και άφησε θετικό αποτύπωμα, βελτιώνοντας παράλληλα τις στάσεις και τις πεποιθήσεις που είχαν οι μαθητές για τα Μαθηματικά.

-
Αίθουσα Εκδηλώσεων ΕΜΠ