Christos Retsas
Είμαι πτυχιούχος του Τμήματος Πληροφορικής του Πανεπιστημίου Πειραιώς και κάτοχος ενός μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης στην «Επιστήμη των Υπολογιστών» από το Τμήμα Επιστήμης Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Κρήτης και ενός δεύτερου μεταπτυχιακού διπλώματος ειδίκευσης σε «Προηγμένες Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες» από το Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Πανεπιστήμιου Πελοποννήσου. Από το 2003 έως και σήμερα εργάζομαι στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ως εκπαιδευτικός κλ. ΠΕ 86 Πληροφορικής. Παράλληλα, ως πιστοποιημένος από τον Ε.Ο.Π.Π.Ε.Π. εκπαιδευτής ενηλίκων της μη τυπικής εκπαίδευσης έχω σημαντική επαγγελματική δραστηριότητα σε διάφορες δομές μη τυπικής εκπαίδευσης, όπως Ι.Ε.Κ. και Κέντρα Δια Βίου Μάθησης, διδάσκοντας μαθήματα της ειδικότητάς μου.
Sessions
Η συγκεκριμένη εργασία αφορά σε ένα εκπαιδευτικό σενάριο που έχει ως σκοπό τη βιωματική γνωριμία των μαθητών/τριών με τον ψηφιακό τρόπο λειτουργίας του Η/Υ. Η στόχευση αυτή επιτυγχάνεται μέσα από μία διαδικασία δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της μεθοδολογίας STEM για την κατασκευή ενός «δυαδικού calculator». Πρόκειται για έναν υπολογιστή (calculator) μετατροπής αριθμών από το δυαδικό στο δεκαδικό σύστημα αρίθμησης, η κατασκευή του οποίου πραγματοποιείται με χρήση της πλακέτας Arduino.
Το εκπαιδευτικό σενάριο στο σύνολό του επιδιώκει να παρέχει στους μαθητές και στις μαθήτριες ένα περιβάλλον διερευνητικής μάθησης (inquiry-based learning) και να προκαλέσει την ενεργή συμμετοχή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία (μάθηση προσανατολισμένη στο μαθητή), καθιστώντας την παρουσία του/της εκπαιδευτικού υποστηρικτική και καθοδηγητική αυτής. Παράλληλα, είναι συμβατό με τις αρχές του (επ)οικοδομισμού (constructivism), όπου η υπό διαπραγμάτευση γνώση οικοδομείται από τους ίδιους τους μαθητές/τρίες μέσα από την ενεργοποίησή τους και την αξιοποίηση γνώσεων που ήδη διαθέτουν. Το εκπαιδευτικό σενάριο απευθύνεται σε μαθητές/τριες με εξοικείωση με την πλατφόρμα Arduino και πρότερη εμπειρία στον προγραμματισμό.