Μαρία Τοπολιάτη

Είναι υποψήφια διδάκτορας στο Τμήμα Νηπιαγωγών των Σχολών Eπιστημών Αγωγής του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων από το οποίο και αποφοίτησε. Τα ερευνητικά της ενδιαφέροντα εστιάζονται στην προσέγγιση της αειφόρου εκπαίδευσης και των προγραμμάτων σπουδών που αφορούν στην προσχολική ηλικία μέσω της αξιοποίησης της εκπαιδευτικής ρομποτικής και της διδακτικής των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικών και των Μαθηματικών (STEM) στη μαθησιακή διαδικασία. Έχει πτυχίο της Φιλοσοφικής Σχολής του Τμήματος Φιλοσοφίας, Παιδαγωγικής και Ψυχολογίας και δίπλωμα διετούς μετεκπαίδευσης στη Γενική Αγωγή. Έλαβε πτυχίο και δίπλωμα μουσικού οργάνου και πτυχίο Ανώτερων Θεωρητικών της Μουσικής. Έχει πιστοποιήσει γνώσεις και δεξιοτήτες στις Τ.Π.Ε., καθώς και τη γνώση του συστήματος Braille. Ολοκλήρωσε τους μονοετείς κύκλους μουσικοκινητικής και ρυθμικής αγωγής Carl Orff, Jaques Dalcroze της σχολής Μωραΐτη και του Δημοτικού Περιφερειακού Θεάτρου Ιωαννίνων με αντικείμενο τη Θεατρική Παιδεία. Διετέλεσε επιμορφώτρια και βαθμολογήτρια σε επιμορφωτικό πρόγραμμα εκπαιδευτικών με αντικείμενο την “Αξιοποίηση τεχνικών ασύγχρονης και εξ’ αποστάσεως διδασκαλίας μέσω Moodle”. Είναι πρέσβειρα της κοινότητας Scientix, του προγράμματος CEYS: Creativity in Early Years Science Education και μέντορας των Αειφόρων Ελληνικών Σχολείων. Συμμετέχει με επιστημονικές εισηγήσεις, σχεδιασμό εργαστηρίων και παρακολούθηση εργασιών σε πολυάριθμα διεθνή και πανελλήνια συνέδρια. Από το 1997-2005 εργάστηκε ως καθηγήτρια μουσικής στην Πρωτοβάθμια/Δευτεροβάθμια εκπαίδευση και εργαστηριακός συνεργάτης στο ΤΕΙ Ηπείρου, ενώ από το 2005 εργάζεται ως νηπιαγωγός. Είναι συνεργάτης και εισηγήτρια στο εργαστήριο Διδακτικής Φυσικών Επιστημών του Παιδαγωγικού Τμήματος Νηπιαγωγών, του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων (2015-2022). Για την εκπαιδευτική της προσφορά έχει τιμηθεί μεταξύ άλλων με βραβείο από την Εθνική Ελληνική Επιτροπή για την UNESCO, καθώς και με διακρίσεις για την εφαρμογή καινοτόμων εθνικών και διεθνών προγραμμάτων.


Sessions

09-24
11:00
15min
Εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών δράσεων μέσω της αξιοποίησης της εκπαιδευτικής ρομποτικής και της εκπαίδευσης STEAM στο αειφόρο νηπιαγωγείο
Μαρία Τοπολιάτη, Aικατερίνη Πλακίτση

Η έρευνα αυτή επικεντρώνεται στη μελέτη εκπαιδευτικής παρέμβασης, που αφορά στη διαχρονική εφαρμογή καινοτόμων παιδαγωγικών δράσεων σε παιδιά προσχολικής ηλικίας. Βασιζόμενοι στη θεωρία της δραστηριότητας και την πεποίθηση ότι η μάθηση αποτελεί προϊόν αλληλεπίδρασης με το κοινωνικό, φυσικό και πολιτισμικό περιβάλλον των μαθητών, κυρίαρχο μέλημα της δράσης αποτελεί η «ανοικτότητα» της σχολικής μονάδας του νηπιαγωγείου Κληματιάς Ιωαννίνων στην εκπαιδευτική και ευρύτερη κοινότητα μέσα από τη χρήση καινοτόμων εκπαιδευτικών εργαλείων. Ειδικότερα, βασικό σκοπό και κύριο ερευνητικό ερώτημα της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση της ύπαρξης συνάφειας μεταξύ της αξιοποίησης της κοινωνικοπολιτισμικής προσέγγισης στη διδακτική των φυσικών επιστημών, της εκπαιδευτικής ρομποτικής, των ψηφιακών τεχνολογιών, της μηχανικής, των τεχνών και των μαθηματικών (εκπαίδευσης STEAM) ως μεθοδολογικών εργαλείων, για την αποτελεσματική προσέγγιση της αειφόρου εκπαίδευσης, την προαγωγή του πλαισίου μάθησης και την καλλιέργεια δεξιοτήτων του 21ου αιώνα. Η έρευνα ολοκληρώνεται με τη διάχυση των επιτυχημένων μαθησιακών αποτελεσμάτων της παιδαγωγικής δράσης και τη διαδικασία συνολικής αποτίμησης μέσα από ποιοτικές και ποσοτικές μεθόδους συλλογής δεδομένων.

Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων