Anna Stamouli

I hold a MSc in Technology Education and Digital Systems in the e-Learning area of study having a proven track record in the fields of Instructional Design & Project Management. Being involved in several ICT-related projects, I have a deep understanding of Instructional Design principles, delivering personalized and inclusive motivational learning environments. During my career path, I have utilized several digital tools for creating engaging user experiences, establishing a customer-oriented mentality.

The speaker's profile picture

Sessions

09-24
15:15
15min
Ανάπτυξη δεξιοτήτων STEM και εκμάθηση Αγγλικών μέσω Ψηφιακών Παιχνιδιών: Ο κόσμος του Minecraft ως σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο
Anna Stamouli, Maria Thanou

Το Minecraft Education Edition (M:EE) είναι ένα εκπαιδευτικό παιχνίδι, που χρησιμοποιείται προς διευκόλυνση της διδακτικής και μαθησιακής διαδικασίας. Με το Μ:ΕΕ, οι μαθητές-χρήστες μπορούν να αναπτύξουν (STEM) δεξιότητες, όπως επίλυση προβλημάτων, συνεργατικότητα, κριτική σκέψη και λήψη αποφάσεων μέσα από βασικές προγραμματιστικές δραστηριότητες και εξερεύνηση. Παράλληλα, το παιχνίδι δίνει τη δυνατότητα εκπαίδευσης σε συγκεκριμένη κάθε φορά θεματολογία. Ένα τέτοιο παράδειγμα είναι και η διδασκαλία Αγγλικών, καθώς η χρήση του Μ:ΕΕ για τη διδασκαλία της γλώσσας έχει αποκτήσει θερμούς υποστηρικτές σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια όλων των ηλικιών.
Στόχος του άρθρου είναι η επεξήγηση των δυνατοτήτων που παρέχει το παιχνίδι ως μία νέα διδακτική προσέγγιση, μέσα από δύο μελέτες περίπτωσης (case studies). Συγκεκριμένα, η πρώτη περίπτωση υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου FOLLOW ME και επικεντρώνεται στη διδασκαλία Αγγλικών σε μαθητές δημοτικού. Η δεύτερη υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του έργου EPITOME και αφορά στη χρήση του Μ:ΕΕ ως εργαλείο βελτιστοποίησης της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Οι δύο εκπαιδευτικοί κόσμοι που δημιουργήθηκαν για τα προαναφερθέντα έργα προβάλλουν μία καινοτόμα τεχνολογική προσέγγιση για την εκμάθηση ενός αντικειμένου (εν προκειμένω, της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα), προωθώντας την έννοια της παιχνιδοποίησης στη μάθηση για την ταυτόχρονη αναπτυξη πολλαπλών δεξιοτήτων.
Η επιλογή του Μ:ΕΕ κρίθηκε από το εύρος των εργαλείων και μεθόδων μάθησης που παρέχει, όπως η καταγραφή σκέψεων και ιδεών, η φωτογράφιση/βιντεοσκόπηση του περιβάλλοντος, αλλά και ο προγραμματισμός βασικών εντολών για τη λήψη αποφάσεων εντός του παιχνιδιού. Επίσης, διαθέτει ειδικές ρυθμίσεις που το καθιστούν προσβάσιμο σε όλους, όπως η φωνητική ακρόαση του περιβάλλοντος χρήστη και η ρύθμιση της ταχύτητας ανάγνωσης.

Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων