Athanasios Batsilas
Ονομάζομαι Μπατσίλας Αθανάσιος είμαι 35 ετών, κάτοικος Κατερίνης, παντρεμένος και πατέρας δύο παιδιών. Εργάζομαι ως εκπαιδευτικός ΠΕ70 στο Δημοτικό Σχολείο Μακρυγιάλου Πιερίας. Είμαι πτυχιούχος του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης Φλώρινας το 2008, ενώ φοιτώ στο Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών "Ανθρωπογεωγραφία και Σχεδιασμός του Χώρου", του Τμήματος Γεωγραφίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου. Εργάζομαι ως μόνιμος εκπαιδευτικός Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης από το 2010 σε δημόσια Δημοτικά Σχολεία, έχοντας υπηρετήσει σε Κάλυμνο, Μεσσηνία, Ανατολική Αττική, Λέσβο και Πιερία. Είμαι κάτοχος πιστοποίησης Αγγλικής γλώσσας επιπέδου Β2, Τ.Π.Ε. Β' επιπέδου. Το 2018 είχα συμμετάσχει στο καλοκαιρινό σχολείο "Playing with Protons" στο CERN και το 2014 στην ευρωπαϊκή δράση "Teachers 4 Europe". Είμαι δημιουργός ψηφιακού διδακτικού σεναρίου στην πλατφόρμα ψηφιακών διδακτικών σεναρίων "Αίσωπος", στο πεδίο της Γεωγραφίας Π.Ε το 2015. Έχω παρακολουθήσει με επιτυχία τέσσερα διαδικτυακά μαθήματα eTwinning της Εθνικής Υπηρεσίας Υποστήριξης, δύο MOOC του European Schoolnet ("STEM is Everywhere" και "Games in Schools 2019") και ένα του κέντρου Mathesis ("Σειρά πειραμάτων για παιδιά με απλά υλικά"). Τα τελευταία χρόνια έχω συμμετάσχει τρεις φορές σε εκπαιδευτικά προγράμματα της ESA (Climate Detectives και MissionX) και φέτος στο ευρωπαϊκό έργο SALL. Τον ελεύθερο χρόνο μου ασχολούμαι με την καλαθοσφαίριση, καθώς είμαι Διαιτητής και Κριτής καλαθοσφαίρισης.
Sessions
Η εισήγηση αφορά εκπαιδευτικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από τη Δ’ Τάξη του Δ.Σ. Μακρυγιάλου Πιερίας το σχολικό έτος 2021-22. Ο Μακρύγιαλος αποτελεί περιοχή εξαρτώμενη από τις μυδοκαλλιέργειες. Με αφορμή την περσινή καταστροφή που υπέστησαν οι μυδοκαλλιεργητές λόγω της αύξησης της θερμοκρασίας της θάλασσας και τον αντίκτυπο που αυτή είχε στην τοπική κοινωνία, υλοποιήθηκε μια διδακτική παρέμβαση 9 συναντήσεων και 4 διδακτικών επισκέψεων, μέσα από τις οποίες οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τα θαλάσσια οικοσυστήματα, τα στάδια εκτροφής και επεξεργασίας μυδιών και τη θαλάσσια ρύπανση. Η προσέγγιση βασίστηκε σε διαθεματικές προσεγγίσεις, εμπλέκοντας τα διδακτικά αντικείμενα της Μελέτης Περιβάλλοντος, Εικαστικών, των Μαθηματικών και της Θεατρικής Αγωγής, πεδία που εμπεριέχονται στη μεθοδολογία STEAM. Οι συναντήσεις με τον επιστημονικό συνεργάτη- ωκεανογράφο υλοποιήθηκαν διαδικτυακά μέσω της πλατφόρμας WebeX όπου πραγματεύονταν το θεωρητικό μέρος και ακολουθούσαν στοχευμένες δραστηριότητες μέσα στην τάξη, ανάλογα με την εκάστοτε θεματική. Τα παιδιά μέσα από τη διαδικασία και την έρευνα συνειδητοποίησαν τον κομβικό ρόλο που παίζουν οι μυδοκαλλιέργειες για την περιοχή τους και το πως η ορθή διαχείρισή τους μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της θαλάσσιας ρύπανσης και άρα στην ευημερία της ευρύτερης περιοχής.