CONSTANTINA STEFANIDOU

Η Κωνσταντίνα Στεφανίδου γεννήθηκε το 1976 στην Αθήνα. Σπούδασε στο Φυσικό Τμήμα του Πανεπιστημίου Αθηνών, απέκτησε Μεταπτυχιακό Δίπλωμα Ειδίκευσης στη Φυσική Περιβάλλοντος και στις Φυσικές Επιστήμες στην Εκπαίδευση ενώ εκπόνησε τη διδακτορική της διατριβή στη Διδακτική των Φυσικών Επιστημών. Υπηρέτησε από το 2005 έως το 2017 σε δημόσια σχολεία στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση ως Φυσικός υλοποιώντας πλήθος πολιτιστικών προγραμμάτων και δράσεων, ενώ από το 2017 έχει θέση μέλους Εργαστηριακού Διδακτικού Προσωπικού στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του ΕΚΠΑ στο γνωστικό αντικείμενο της Διδακτικής Φυσικών Επιστημών. Συμμετέχει συστηματικά στην συγγραφή άρθρων σε διεθνή επιστημονικά περιοδικά και στη συγγραφή εργασιών για πανελλήνια και διεθνή επιστημονικά συνέδρια στον τομέα των τυπικών και άτυπων μορφών εκπαίδευσης στις Φυσικές Επιστήμες, στη διοργάνωση και επιστημονική επιμέλεια συνεδρίων και σεμιναρίων καθώς και σε δράσεις επικοινωνίας της επιστήμης (https://scholar.google.com/citations?user=RsG2CmAAAAAJ&hl=el&oi=ao).


Sessions

09-24
16:45
15min
Αποτίμηση Εκπαιδευτικών Αναγκών Μαθητών Α/θμιας Εκπαίδευσης σχετικά με την Εκπαίδευση STEM
CONSTANTINA STEFANIDOU, Ιωάννα Σταύρου, Αχιλλέας Μανδρίκας, Κυριάκος Κυριακού, Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Ηλίας Μπόικος

Στην παρούσα έρευνα επιδιώκεται η μελέτη των αντιλήψεων μαθητών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σχετικά με την εκπαίδευση STEM. Συγκεκριμένα το δείγμα αποτελείται από 69 μαθητές που φοιτούν στην Ε ΄και στην Στ΄ τάξη του 2ου Δημοτικού Σχολείου Μεσσήνης. Η έρευνα αποτελεί μέρος ευρύτερου έργου που περιλαμβάνει τη δημιουργία Κόμβων Έρευνας και Καινοτομίας με σκοπό τη διάχυση της εκπαίδευσης STEM, ένας από τους οποίους είναι το εν λόγω δημοτικό σχολείο. Για τη συλλογή των δεδομένων επιλέχθηκε ερωτηματολόγιο κλειστών ερωτήσεων που βασίστηκε σε σχετική έρευνα μεγάλης κλίμακας.
Τα πρώτα ευρήματα της έρευνας δείχνουν ότι οι μαθητές και οι μαθήτριες του δείγματος έχουν στην πλειονότητά τους υψηλή αυτοπεποίθηση σχετικά με τις επιδόσεις τους στα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες ενώ έχουν τη διάθεση να βελτιωθούν. Αντίστοιχα, δηλώνουν ότι έχουν ενδιαφέρον για τη μηχανική και την τεχνολογία, ενώ δηλώνουν ενημερωμένοι για τα περιβαλλοντικά ζητήματα. Οι περισσότεροι μαθητές/τριες αντιλαμβάνονται την αξία των γνωστικών πεδίων του STEM για την επίλυση καθημερινών προβλημάτων, ωστόσο δε φαίνεται να είναι το ίδιο εξοικειωμένοι με την ιδέα των αντίστοιχων επαγγελμάτων στο μέλλον.
Τα ευρήματα της έρευνας δεν είναι γενικεύσιμα καθώς το δείγμα έχει πολύ ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Ωστόσο, η αξία της έρευνας έγκειται στη μελλοντική συσχέτιση των αποτελεσμάτων με την αντίστοιχη αποτίμηση των επιμορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών και τον σχεδιασμό ενός Κόμβου για τη διάχυση της εκπαίδευσης STEM.

Αίθουσα Διαλέξεων - Κτίριο Πολυμέσων