Μαθησιακές δραστηριότητες και παιχνιδοποίηση με χρήση blockchain: Από το Μoodle στο BlockAdemiC
2022-12-16, 18:45–19:05 (Europe/Athens), Room 1

Οι τεχνικές δεξιότητες φαίνεται πως πλέον δεν είναι επαρκείς για την απασχόληση σε μεγάλους οργανισμούς και επαγγέλματα με ζήτηση. Τα τρέχοντα και επίδοξα στελέχη μιας εταιρείας δίνουν όλο και μεγαλύτερη έμφαση στην ανάπτυξη οριζόντιων δεξιοτήτων, καθώς είναι ζωτικής σημασίας για την απόδοση στο χώρο της εργασίας. Το BlockAdemiC είναι η λύση που προτείνεται για την αποθήκευση των διαπιστευτηρίων που αποδεικνύουν τις δεξιότητες των μαθητών και επίδοξων εργαζομένων σε ένα εκπαιδευτικό διαβατήριο. Με χρήση της τεχνολογίας blockchain διασφαλίζεται, η συνεχής επαλήθευση αυτών των πτυχίων και διαπιστευτηρίων. Έπειτα, όμως συλλογή απαιτήσεων με χρήση ερωτηματολογίων φάνηκε η ανάγκη για έκδοση των διαπιστευτηρίων με αυτόματο τρόπο. Για το λόγο αυτό, με στόχο την αυτόματη ανίχνευση των δεξιοτήτων των ικανοτήτων των φοιτητών μέσω της πλατφόρμας Moodle, έχει γίνει διαχωρισμός σε 4 μεγάλες ομάδες: Επικοινωνία, Υπευθυνότητα, Πληροφορία και Ψηφιακή παιδεία, και Επαγγελματισμός. Οι ομάδες αυτές ανιχνεύονται με χρήση των Caliper προφίλ και ακολουθώντας μια ρουμπρίκα αξιολόγησης θα τροφοδοτούν συγκεκριμένα gamification εργαλεία που θα προστεθούν ως plugin στο Moodle. Τα παράσημα που θα προκύπτουν ως αποτέλεσμα αυτών θα αποθηκεύονται με μορφή διαπιστευτηρίων στο blockchain εκπαιδευτικό διαβατήριο των φοιτητών.

See also: Presentation

Ο Λάμπρος Kαραβίδας έλαβε, τόσο το πτυχίο (2018) όσο και το μεταπτυχιακό του (2020) στις Διαδραστικές Τεχνολογίες Υλικού και Λογισμικού από το Τμήμα Πληροφορικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης. Έχει δημοσιεύσει μέχρι στιγμής επιστημονικά άρθρα σε διεθνή συνέδρια. Τα ερευνητικά του ενδιαφέροντα περιλαμβάνουν σοβαρά παιχνίδια, σχεδιασμό παιχνιδιών, αλληλεπίδραση ανθρώπου υπολογιστή, επαυξημένη πραγματικότητα, gamification και συναισθηματική υπολογιστική.