Αξιολόγηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης μαθημάτων προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών
2022-12-17, 11:00–11:20 (Europe/Athens), Room 1

Τα τελευταία χρόνια η εκπαιδευτική διαδικασία διεκπεραιώνεται και με τη χρήση των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών ως επικουρικά διδακτικά μέσα. Οι εφαρμογές εκείνες που επιτρέπουν, την επικοινωνία, την αλληλεπίδραση, τη συνεργασία, τη δημιουργία και τη διαμοίραση περιεχομένου από εγγεγραμμένα μέλη μιας διαδικτυακής κοινότητας, βρίσκουν ολοένα και μεγαλύτερη χρήση σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένου και αυτής σε επίπεδο προγραμμάτων μεταπτυχιακών σπουδών. Όλα αυτά έχουν οδηγήσει στην αναζήτηση μεθόδων και τρόπων παιδαγωγικής και διδακτικής αξιοποίησης των τεχνολογιών της πληροφορίας και των επικοινωνιών στην εκπαίδευση. Έτσι βασικό μέλημα όλων όσων ασχολούνται με την παιδαγωγική και διδακτική εφαρμογή όλων των προαναφερόμενων είναι τα ζητήματα που απορρέουν από την άκριτη χρήση τους. Συγκεκριμένα, η ανάπτυξη ενός παιδαγωγικού και διδακτικού περιβάλλοντος που θα παρέχει ασφάλεια κατά τη χρήση των εφαρμογών αυτών.
Στην παρούσα εργασία ερευνάται η διδακτική και παιδαγωγική αξιοποίηση της ασύγχρονης εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, ως μορφή εκπαίδευσης φοιτητών/τριών προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών. Ειδικότερα, η διερεύνηση των εμποδίων και των δυσκολιών που προκύπτουν κατά την αξιοποίησή της καθώς και των προτάσεων για περεταίρω βελτίωσή της.
Για τις ανάγκες της εργασίας διεξήχθη έρευνα μέσω ερωτηματολογίου κλειστού τύπου. Η μέθοδος αυτή έρευνας επιλέχτηκε ως την η πλέον κατάλληλη για τη συλλογή των ερευνητικών δεδομένων της εν λόγω έρευνας. Τον πληθυσμό της έρευνας αποτέλεσαν απόφοιτοι/ες και ενεργεί/ές μεταπτυχιακοί/ές φοιτητές/φοιτήτριες των πέντε κύκλων σπουδών του Διιδρηματικού Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική των επιστημών και σύγχρονες τεχνολογίες» του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και του Δ.Π.Θ. οι οποίοι/ες κλήθηκαν, μέσω ηλεκτρονικού μηνύματος και ηλεκτρονικής φόρμας, να αξιολογήσουν την ασύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευσή τους.
Τέλος, το πλαίσιο της ασύγχρονης εξ αποστάσεως διδασκαλίας των συμμετεχόντων/συμμετεχουσών περιείχε, για τις διάφορες θεματικές ενότητες του προγράμματος μεταπτυχιακών σπουδών, πληροφορίες δομής και οργάνωσης μαθήματος, τεχνικές και μεθόδους διδασκαλίας που θα εφαρμοστούν, περίγραμμα μαθήματος, ανακοινώσεις και επικοινωνία, διδακτικές παρουσιάσεις, επιπρόσθετο ηλεκτρονικό διδακτικό υλικό, αυτοαξιολόγηση μέσω ηλεκτρονικών τεστ, αξιολόγηση μέσω ηλεκτρονικών τεστ, ανάθεση ατομικών ή/και ομαδικών εργασιών και ενημέρωση αποτελεσμάτων και πορείας μάθησης.

See also: Parousiasi

Διιδρηματικό Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών «Διδακτική των επιστημών και σύγχρονες τεχνολογίες» του ΔΙ.ΠΑ.Ε. και του Δ.Π.Θ.
Εισηγητές:
Βασίλειος Τσιάντος, Καθηγητής ΔΙ.ΠΑ.Ε., tsianto@physics.ihu.gr
Βασίλειος Σάλτας, Επιστημονικός Συνεργάτης ΔΙ.ΠΑ.Ε. saltas70@gmail.com
Δημήτριος Βαρβέρης, Μαθηματικός ΔΕ, jimvarveris1968@gmail.com
Σπυρίδων Μητρόπουλος, Πληροφορικός, mitropoulos.spiros.1994@gmail.com