2020-11-28, 12:40–13:00 (Europe/Athens), Room 2
Στην παρουσίαση θα αποτυπωθεί ο τρόπος αξιοποίησης της πλατφόρμας moodle (moodlecloud hosting) ως μέσο παιδαγωγικής επικοινωνίας και εκπαίδευσης κατά την περίοδο του κλεισίματος των σχολικών μονάδων της Ελλάδας λόγω του covid-19 σε δημόσιο νηπιαγωγείο.
Ο μαθητικός πληθυσμός της τάξης του ολοήμερου τμήματος του 135ου Νηπιαγωγείου Αθηνών επωφελήθηκε από τις παρεχόμενες δυνατότητες της πλατφόρμας με την υποστήριξη και καθοδήγηση των νηπιαγωγών και των γονέων τους.
Η παιδαγωγική σχέση διατηρήθηκε μέσα από την οργάνωση και προσφορά ενός πλαισίου δραστηριοτήτων με εκπαιδευτικό περιεχόμενο από τις δύο νηπιαγωγούς γενικής και ειδικής αγωγής της σχολικής μονάδας που επέλεξαν να εμπλακούν στο εγχείρημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που πρότεινε το Υπουργείο Παιδείας ως λύση - πρακτική για την αντιμετώπιση της διακοπής της μαθησιακής διαδικασίας.
Το είδος των δραστηριοτήτων αφορούσε σε ασύγχρονες και σύγχρονες δράσεις με βασική προϋπόθεση την ενεργή συμμετοχή των γονέων, οι οποίοι ενημερώνονταν για το περιεχόμενο και τη σχετική μεθοδολογική προσέγγιση μέσα από τα κατάλληλα εργαλεία της πλατφόρμας. Η σύμφωνη γνώμη τους και η παρουσία τους κατά τη διάρκεια των δραστηριοτήτων αποτελούσε αναγκαιότητα για κάθε μαθητή και μαθήτρια.
Η συμμετοχή των γονέων ήταν καθοριστικής σημασίας για τη διεξαγωγή του εγχειρήματος. Αρχικά, έγινε ενημέρωση για το προτεινόμενο πλαίσιο οργάνωσης και λειτουργίας αξιοποιώντας και άλλα μέσα επικοινωνίας, διερευνώντας τις δυνατότητες που διαθέτει κάθε οικογένεια (εξοπλισμός, σύνδεση στο διαδίκτυο, ελεύθερος χρόνος, απόψεις, διάθεση, δεξιότητες). Στο τέλος, με τη βοήθεια ενός άτυπου ερωτηματολογίου, ζητήθηκε να αποτυπωθεί η άποψή τους για την εμπειρία, τα εμπόδια, τις δυσκολίες συμμετοχής καθώς επίσης και οι προτάσεις τους για τροποποιήσεις.
Για τις σύγχρονες συνεδρίες αξιοποιήθηκε το εργαλείο τηλεδιάσκεψης big blue button, οποίο ωστόσο στην moodlecloud hosting πλατφόρμα προσφέρονται περιορισμένες δυνατότητες για τη συμμετοχή ολόκληρης της τάξης (6 συμμετέχοντες), οπότε έγινε προσπάθεια εξεύρεσης εναλλακτικών λύσεων (συναντήσεις σε εναλλασσόμενες υποομάδες). Τα παιδιά με τη βοήθεια των γονέων τους είχαν τη δυνατότητα να επικοινωνούν μεταξύ τους, ανεξάρτητα από τις καθορισμένες συναντήσεις, μέσω των εργαλείων της πλατφόρμας (chat, μηνύματα, BBB, forum).
Η οργάνωση των θεματικών ενοτήτων έγινε ως εξής: «Κορονο-θέματα», «βιβλιοθήκη», «γλωσσικές δραστηριότητες», «μαθηματικές δραστηριότητες», «κίνηση», «τέχνη», «έξυπνα παιχνίδια με απλά υλικά», «παιχνίδια στον υπολογιστή», «ασφάλεια στο διαδίκτυο», «εκπαιδευτική τηλεόραση», «εκπαιδευτικά λογισμικά», «γονείς».
Άννα Διαμαντάκου, νηπιαγωγός γενικής αγωγής
Ευδοκία Παγκάλου, νηπιαγωγός ειδικής αγωγής
Άννα Διαμαντάκου, νηπιαγωγός γενικής αγωγής επιμορφώτρια Β επιπέδου ΤΠΕ
Ευδοκία Παγκάλου, νηπιαγωγός