Maria Argyriou

Δρ Μαρία Αργυρίου
Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό
Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού Πανεπιστήμιο Αιγαίου

Υπηρετεί ως Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό στο Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, του Πανεπιστημίου Αιγαίου με αντικείμενο: «Μουσική Παιδαγωγική: Εφαρμοσμένη Διδακτική στο Νηπιαγωγείο». Κατέχει τίτλο μεταδιδακτορικού διπλώματος με επιβλέπουσα την καθηγήτρια Έλενα Θεοδωροπούλου, από το ίδιο ανώτατο ίδρυμα, και τίτλο διδακτορικού διπλώματος από το Τμήμα Μουσικών Σπουδών του Ιονίου Πανεπιστημίου με επιβλέπουσα την Λένια Σέργη, καθώς και δύο μεταπτυχιακά διπλώματα: «Σπουδές στην Εκπαίδευση» με κατεύθυνση τη Διοίκηση Σχολικών Μονάδων (Ελληνικό Ανοικτό Πανεπιστήμιο) και «Μοντέλα Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Εκπαιδευτικών Μονάδων» (Τμήμα Επιστημών της Προσχολικής Αγωγής και του Εκπαιδευτικού Σχεδιασμού, Πανεπιστήμιο Αιγαίου) με κατεύθυνση την Εκπαιδευτική Ηγεσία και την Αξιολόγηση των σχολικών μονάδων. Αναπτύσσει από το 2004 μεγάλη δραστηριότητα στους τομείς της Δια Βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Εκπαιδευτικών συμμετέχοντας σε ευρωπαϊκά, εθνικά και αυτοχρηματοδοτούμενα προγράμματα. Στη συγγραφική της ιδιότητα περιλαμβάνονται τα σχολικά εγχειρίδια Μουσικής της Α΄ και Β΄ Τάξης για το Δημοτικό Σχολείο (2010), επιστημονικές επιμέλειες βιβλίων, μουσικοπαιδαγωγικές εκδόσεις και επιμέλειες σειρών για την εκπαίδευση γενικότερα. Έχει την επιστημονική ευθύνη και επιμέλεια της μουσικοπαιδαγωγικής περιοδικής έκδοσης «Μουσική σε Πρώτη Βαθμίδα» και είναι συν-επιμελήτρια του open access ακαδημαϊκού περιοδικού Hellenic Journal of Music, Education and Culture της Ένωσης Εκπαιδευτικών Μουσικής Αγωγής Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης (www.primarymusic.gr). Η πρόσφατη καλλιτεχνική της δραστηριότητα περιλαμβάνει την ίδρυση και τη διεύθυνση του φωνητικού συνόλου CORPUS MUSICAE του Τ.Ε.Π.Α.Ε.Σ, της Σχολής Ανθρωπιστικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αιγαίου στη Ρόδο.


Sessions

20min
On Moodle: Ανάπτυξη Προγραμματικών Επιμορφωτικών δράσεων στην εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών. Το παράδειγμα του Πανεπιστημίου Αιγαίου
Maria Argyriou

Με σκοπό την καλύτερη κατανόηση των τεχνολογικών λειτουργιών ψηφιακών μέσων ώστε να αξιολογήσουμε τα προσφερόμενα e περιβάλλοντα ως νέους χώρους μάθησης, θα επιχειρήσουμε να εξηγήσουμε πώς επηρεάζεται η μαθησιακή διαδικασία για εκπαιδευτικούς με ειδικό ενδιαφέρον στον τομέα της Μουσικής Παιδαγωγικής (ειδικότερα για το τρίπτυχο της Γενικής, Διαπολιτισμικής και Ειδικής Μουσικής Παιδαγωγικής), περιγράφοντας τους νέους τρόπους μάθησης και τους νέους μαθησιακούς ρόλους (εκπαιδευτών και εκπαιδευομένων) που αναδύονται σε αυτά.
Στο πλαίσιο της επιμόρφωσης σε περιβάλλον Moodle, αναδύονται νέες εκπαιδευτικές προτάσεις ως προέκταση των μαθησιακών πεδίων με τα οποία είμαστε εξοικειωμένοι και ως εκ τούτου προκύπτει έντονα το ενδιαφέρον να ερευνήσουμε πώς αυτοί οι νέοι χώροι διαφέρουν από τους παραδοσιακούς - για τη μουσική εκπαίδευση - αλλά και τις επιπτώσεις που έχουν αυτές οι διαφορές ως προς τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη τους, για τη μουσική διδασκαλία και μάθηση.
Οι διαφορές που σημειώνονται μεταξύ των εικονικών και των πραγματικών χώρων μουσικής μάθησης δείχνουν ότι η επιμόρφωση για τη συγκεκριμένη κατηγορία ειδικοτήτων παιδαγωγών, είναι απαραίτητο να σχεδιαστεί με τέτοιον τρόπο που οι μέθοδοι που χρησιμοποιούνται να διαφέρουν εντελώς σε επίπεδο δομής από τις παραδοσιακές μεθόδους μουσικής διδασκαλίας και με τεχνολογικές καινοτομίες που θα είναι σε θέση να ενεργοποιούν δραστηριότητες που είναι απαραίτητες στην μουσική παιδαγωγική καινοτομία όπως η αυτο-εκκινούμενη, η αυτο-ρυθμιζόμενη μάθηση καθώς και η αυτό-διαχειριζόμενη μάθηση με απαραίτητες προϋποθέσεις την επικοινωνία και τη συνέργεια στο περιβάλλον του Moodle, ώστε να αναπτυχθεί ένας νέος τομέας εκπαιδευτικών λειτουργιών με τη δική του νομιμότητα.