Η σύνταξη μιας σχολικής εφημερίδας με τη χρήση του Moodle
2024-12-14, 15:30–15:50 (Europe/Athens), Online

Η ομαδοσυνεργατικότητα είναι μια διαδεδομένη μέθοδος διδασκαλίας σε μαθητές του Δημοτικού Σχολείου. Βασική προϋπόθεση είναι η συνεργασία των μαθητών σε κάθε επίπεδο καθώς και τα μέσα που θα χρησιμοποιήσουν για να επιτύχουν το επιθυμητό αποτέλεσμα. Είναι γεγονός ότι από τη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης και έπειτα αρκετά είναι τα σχολεία που κράτησαν τη λεγόμενη ανεστραμμένη τάξη. Με αυτό τον τρόπο μπορούν οι μαθητές να διευρύνουν τις γνώσεις τους με περισσότερο χρόνο απασχόλησης στο σπίτι και πάντα με τα κατάλληλα εργαλεία μάθησης. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η πλατφόρμα τηλεκπαίδευσης Moodle του Πανελληνίου Σχολικού Δικτύου χρησιμοποιήθηκε όχι για τα μαθήματα των μαθητών αλλά για την υλοποίηση ενός project, η ονομασία του οποίου είναι “Η Πογδόριανη, έκδοση έντυπης και ηλεκτρονικής σχολικής εφημερίδας”. Μέσα από την πλατφόρμα οι μαθητές και μαθήτριες συνεργάζονται για τις συνεντεύξεις, τα θέματα της εφημερίδας, τα τελικά κείμενα αλλά και τις ερωτήσεις που θα υποβάλλουν. Δημιουργούν παιχνίδια αλλά και μοιράζονται πληροφορίες για κάθε πιθανό ρεπορτάζ και άρθρο της εφημερίδας τους.


Η έκδοση μιας σχολικής εφημερίδας μέσα από την πλατφόρμα Moodle και η συνεργασία των μαθητών για την υλοποίησή της.

See also: Παρουσίαση

Ο Δημητρίου Θωμάς εργάζεται ως Εκπαιδευτικός ΠΕ70 (Δάσκαλος) με οργανική θέση στο Δημοτικό Σχολείο Βουτσαρά Ιωαννίνων. Υπηρετεί ως Διευθυντής στο Δημοτικό Σχολείο Παρακαλάμου Ιωαννίνων.
Αποφοίτησε το 2004 από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων και διορίστηκε το 2008 ως μόνιμος εκπαιδευτικός. Από το 2006 έως το 2008 εργάστηκε ως Αναπληρωτής εκπαιδευτικός σε σχολικές μονάδες Πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Συνέχισε τις σπουδές του στο Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων με τη λήψη Μεταπτυχιακού Διπλώματος από τη Σχολή Επιστημών της Αγωγής στη Κατεύθυνση “Θετικές επιστήμες στην Εκπαίδευση” καθώς και στο Πανεπιστήμιο Λευκωσίας με τη λήψη Μεταπτυχιακού Διπλώματος στη Κατεύθυνση “Εκπαιδευτική Ηγεσία και Διοίκηση”.
Είναι γνώστης της Αγγλικής Γλώσσας κατέχοντας το Πιστοποιητικό Επαρκούς Γνώσης της Αγγλικής Γλώσσας σε επίπεδο Β1 Lower από το Πανεπιστήμιο Cambridge. Έχει πιστοποιηθεί επιτυχώς στο Α΄ και Β΄ Επίπεδο Υπολογιστών του Υπουργείου Παιδείας.
Έχει συνολική εμπειρία επιμόρφωσης σε διά ζώσης και εξ αποστάσεως εκπαίδευσης άνω των 1200 ωρών. Έπειτα από προσκλήσεις Σχολικών Συμβούλων Προσχολικής Αγωγής και Δημοτικής Εκπαίδευσης Αιτωλοακαρνανίας, των Διευθυντών Εκπαίδευσης Ιωαννίνων και Αιτωλοακαρνανίας και του ΠΕΚ Πατρών (ανήκει στο Μητρώο Επιμορφωτών του ΠΕΚ Πατρών) συμμετείχε σε σεμινάρια ως επιμορφωτής για νέες τεχνολογίες (Πλατφόρμα Moodle, Lams) καθώς και για θέματα διοίκησης σχολείων αλλά και για την εκμάθηση της πλατφόρμας Survey και Myschool. Ακόμη οι ώρες επιμόρφωσης αφορούν σεμινάρια του e-twinning με θέμα την εκμάθηση της πλατφόρμας Moodle, τον προγραμματισμό εκπαιδευτικής ρομποτικής μέσω Scratch, τη χρήση του Beebot στο Νηπιαγωγείο, τη χρήση του ρομπότ Edison και του τρισδιάστατου εκτυπωμένου ρομπότ FOSSBOT όπως επίσης και στο Υπουργείο Παιδείας με θέμα την εκμάθηση των πλατφορμών εκπαίδευσης webex, η-τάξη, e-me, σε ενδοσχολική επιμόρφωση σε διάφορες Σχολικές Μονάδες. Τέλος διατηρεί ο ίδιος πλατφόρμα Moodle χτισμένη πάνω στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο για τις ανάγκες της τηλεκπαίδευσης καθώς είναι και διαχειριστής στην Ιστοσελίδα του Σχολείου που υπηρετεί ως Διευθυντής.
Έχει διοικητική εμπειρία τριών (03) ετών σε Γραφείο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με καθήκοντα Γραμματέα Υπηρεσιακού Συμβουλίου καθώς και άλλα όπως αυτά περιγράφονται σε Αξιολογικές Εκθέσεις. Συμμετείχε ως Γραμματέας του ΠΥΣΠΕ Αιτωλοακαρνανίας σε 47 Συμβούλια καθώς και σε 16 Συμβούλια Επιλογής Διευθυντών Σχολικών Μονάδων το 2011. Ακόμη διετέλεσε Προϊστάμενος Ολιγοθεσίου Δημοτικού Σχολείου για 4 έτη και 4 μήνες.
Έχει επιμορφωθεί σε θέματα Διοίκησης Σχολικών Μονάδων καθώς και στην Εκπαίδευση Προϊσταμένων Τμημάτων. Ακόμη έχει παρακολουθήσει πρόγραμμα επιμόρφωσης με θέμα “Εκπαίδευση Εκπαιδευτών Ενηλίκων: πρόγραμμα ολοκληρωμένης εκπαίδευσης και άσκησης με μικροδιδασκαλίες” που πραγματοποιήθηκε από Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών διάρκειας 150 ωρών.
Έχει συμμετάσχει ως Κριτής σε 10 Συνέδρια και Εισηγητής σε 3 Συνέδρια αλλά και έχει παρακολουθήσει πλήθος Σεμιναρίων, Συνεδρίων και Ημερίδων για την επιμόρφωσή του σε θέματα Διοίκησης και Εκπαίδευσης, Πιστοποίησης Ηλεκτρονικών Υπολογιστών, Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και εκπαιδευτικής ρομποτικής, τα παραστατικά των οποίων βρίσκονται τόσο στην κατοχή του όσο και στον Προσωπικό Φάκελο που διατηρείται στο Γραφείο της Διεύθυνσης Π.Ε. Ιωαννίνων.