Η αξιοποίηση των συζητήσεων (forum) του Moodle ως καλή πρακτική για την επίτευξη μαθησιακών αποτελεσμάτων και την αμφίδρομη επικοινωνία εκπαιδευτή-εκπαιδευόμενου
2024-12-14, 11:40–12:00 (Europe/Athens), Online

Η ομαδοσυνεργατική μάθηση αναγνωρίζει τη σημασία της κοινωνικής διάστασης της εκπαιδευτικής διαδικασίας, προωθώντας την αλληλεπίδραση και τη συνεργασία μεταξύ εκπαιδευομένων, ειδικά των ενηλίκων. Στο πλαίσιο αυτό, τα φόρουμ της moodle έχουν κρίσιμο ρόλο ως εργαλεία που διευκολύνουν την επικοινωνία και την ανταλλαγή ιδεών.
Η παρουσίασή μας αποτυπώνει την εμπειρία των εκπαιδευτών ενηλίκων σε πρόγραμμα που υλοποιήθηκε κυρίως μέσω της πλατφόρμας moodle στο σύνολό του και στη συνέχεια αναδεικνύει την αποτελεσματικότητα των forum αφενός μεν στην μεταφορά γνώσεων και ανάπτυξη δεξιοτήτων, αφετέρου στην διαμόρφωση στάσεων και συμπεριφορών που απαιτούνται


Η ομάδα εκπαιδευτών στο πλαίσιο της αξιολόγησης των μαθησιακών διαδικασιών και τεχνικών που ακολουθήθηκαν σε εκπαιδευτικό πρόγραμμα που ξεκίνησε το 2021 εστιάζει στο εργαλείο “φορουμ” του Moodle που αξιοποιήθηκε στην συγκεκριμένη δράση, η οποία διοργανώθηκε από δημόσιο φορέα αλλά αφορούσε σε εκπαίδευση ιδιωτών - δυνητικών συνεργατών του φορέα (3600 συμμετέχοντες), με σημαντική ανομοιογένεια αναμεταξύ τους, όσον αφορά τις γνώσεις και δεξιότητες που προϋπήρχαν και μπορούσαν να αναπτυχθούν αλλά και ως προς την κουλτούρα συμπεριφοράς και στάσεων απέναντι στον φορέα (κυρίως τους εργαζόμενους σε αυτόν), στους πολίτες (που εξυπηρετούν για λογαριασμό του φορέα) αλλά και την κοινωνία.
Παρουσιάζονται κάποιες δυσλειτουργίες που εμφανίστηκαν ως προς τον τρόπο αντιμετώπισης του φόρουμ και πως οι εκπαιδευτές τις διαχειρίστηκαν με σκοπό να αποτελέσει μια χρήσιμη προσέγγιση για τους εκπαιδευτές ενηλίκων που αξιοποιούν τα φόρουμ στην ασύγχρονη εκπαίδευση και να συνδράμει σε εναλλακτικούς τρόπους αντιμετώπισης θεμάτων που ενδεχομένως παρουσιαστούν. Επειδή το εν λόγω πρόγραμμα δεν ακολούθησε την κλασσική διαδικασία ανάπτυξής και προγραμματισμού του λόγω της διαδικασίας του κατεπείγοντος που προέκυψε από το θεσμικό πλαίσιο, οι παρατηρήσεις της παρούσας εργασίας μπορούν να αποτελέσουν σημαντικό στοιχείο για την ανάπτυξη νέων προγραμμάτων αλλά και για την υλοποίηση και υποστήριξή τους.
Επίσης η εργασία αναφέρεται και στα εμπόδια που παρουσιάζονται στην επιλογή και χρήση των φόρουμ από τους συντελεστές της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
Στο τελευταίο μέρος και δεδομένου ότι η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) αποτελεί μια σύγχρονη πραγματικότητα, παρόλο που δεν αξιοποιήθηκε στο αναφερόμενο πρόγραμμα, γίνεται αναφορά ως προς το νέο εκπαιδευτικό περιβάλλον που διαμορφώνεται.

See also: Παρουσίαση

Georgios P. Hamakos (Geo Hamak) has many years of professional experience, since 1989, in various administrative positions (Field Supervisor, Project Manager, Training Executive and others), in the private and public sector (Research International, SETE, Athens 2004, MEDIATEL etc. ). At the same time, since 1996 he has been working in the field of education-training-training (INEP, IEK etc.) while he has also dealt professionally with quality evaluation. He also participated in various scientific projects (studies, presentations at international scientific conferences, etc.), and in working groups and committees of social security institutions. Since 2009 he has been working in public social security institutions, starting from insurance and since 2020 he has been serving in the Educational Directorate of e-EFKA and member of the working group for the acceleration of the granting of pension benefits. Holds an excellent degree in Tourism and a Master's Degree in Specialization in Tourism Planning, Administration and Policy. Also has a second bachelor in Social and Educational Policy from the University of Peloponnese.

Η Αφροδίτη Νιφόρου υπηρετεί επί πολλά έτη σε φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης. Έχει επίσης διατελέσει στέλεχος της Γενικής Γραμματείας Νέας Γενιάς στον τομέα των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων.
Είναι κάτοχος Μεταπτυχιακού Τίτλου Ειδίκευσης του Εθνικού & Καποδιστριακού Πανεπιστήμιου Αθηνών στις «Διεθνείς & Ευρωπαϊκές Σπουδές».
Είναι πιστοποιημένη εκπαιδεύτρια ενηλίκων του ΕΟΠΠΕΠ και διαθέτει διδακτική εμπειρία στην εκπαίδευση ενηλίκων τόσο στο πλαίσιο της μη τυπικής όσο και της άτυπης εκπαίδευσης.

ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΕΝΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΡΙΑ ΕΝΗΛΙΚΩΝ ΚΑΙ ΠΡΟΙΣΤΑΜΕΝΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗΣ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΤΟΜΕΑ ΜΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΕΜΠΕΙΡΙΑ ΜΕ ΣΥΜΜΕΤΟΧΉ ΣΕ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ.