ΚΑΛΕΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Ο Κωνσταντίνος Καλέμης D.Ed, PhDc ,MA, M.Ed, MAeD, M. Sc. είναι Μόνιμο Μέλος του Διδακτικού Μητρώου στο Εθνικό Κέντρο Δημόσιας Διοίκησης και Αυτοδιοίκησης (Ε.Κ.Δ.Δ.Α.) στα Επιστημονικά Πεδία (α) Νομικές, Κοινωνικές & Πολιτικές Επιστήμες και (β) Εκπαίδευση Ενηλίκων και στους ακόλουθους Τομείς Σπουδών: (α) Πολιτική και Διοικητική Οργάνωση του Δημόσιου Τομέα, (β) Θεωρίες και Προσεγγίσεις Εκπαίδευσης Ενηλίκων, (γ) Έρευνα, Σχεδιασμός, Αξιολόγηση Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων και (δ) Οργάνωση και Διοίκηση της Εκπαίδευσης. Είναι Επιμορφωτής Β΄ στο ΙΕΠ - πράξη: "Επιμόρφωση των Εκπαιδευτικών στα Προγράμματα Σπουδών", Επιμορφωτής Β΄ στο ΙΕΠ - Υποέργο 2 «Παραγωγή και τελική διαμόρφωση Επιμορφωτικού- Υποστηρικτικού υλικού», της πράξης «Επιμόρφωση σε πρακτικές υποστήριξης των μαθητών και των μαθητριών στο πλαίσιο της Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας (ΔΔ)» και Επιμορφωτής Α’ στο ΙΕΠ – πράξη: «Εισαγωγική Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών».Είναι πιστοποιημένος Επιμορφωτής της CertiProf Professional Certifications στις Δεξιότητες: Remote Work Professional Certification - RWPC™, (β) Microsoft Dynamics Academy, (γ) Digital Marketing Professional Certificate -DMPC™, (δ) Business Model Canvas Essentials Professional Certification - BMCEPC™, (ε) Scrum Foundation Professional Certification - SFPC™ και (στ) Life Long Learning. Είναι πιστοποιημένος Επιμορφωτής του Council of Europe στο πρόγραμμα HELP – Gender Equality and Gender Mainstreaming, στο πρόγραμμα HEPL – Fight against Racism, Xenophobia, Homophobia and Transphobia, στο πρόγραμμα Transition of Migrant and Refugee Children to Adulthood, Asylum and Human Rights, και στη Δράση LGBTI Persons in the Asylum Procedure.

The speaker's profile picture

Sessions

12-14
14:30
20min
Gamification και Learning Analytics στο Moodle: Δημιουργώντας Διαδραστικά Μαθησιακά Περιβάλλοντα
ΚΑΛΕΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Η συνδυαστική χρήση του gamification και των learning analytics στο Moodle αποτελεί μια από τις πιο καινοτόμες προσεγγίσεις στην εκπαιδευτική τεχνολογία. Το gamification, με τη χρήση στοιχείων παιχνιδιού σε μη Παιχνιδοποιημένα περιβάλλοντα, ενισχύει την εμπλοκή των μαθητών, ενώ τα learning analytics προσφέρουν πολύτιμες πληροφορίες για την κατανόηση της μαθησιακής διαδικασίας. Ο συνδυασμός αυτών των δύο εργαλείων δημιουργεί ένα δυναμικό οικοσύστημα μάθησης που ενθαρρύνει τη συμμετοχή, βελτιώνει την απόδοση και προσαρμόζεται στις ανάγκες των μαθητών.
Το gamification βασίζεται στην ένταξη στοιχείων παιχνιδιού, όπως πόντοι, σήματα (badges), πίνακες κατάταξης και επιτεύγματα, σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Στο Moodle, αυτό επιτυγχάνεται με τη δημιουργία δραστηριοτήτων που επιβραβεύουν τη συμμετοχή και την επίδοση των μαθητών.
Τα learning analytics είναι η διαδικασία συλλογής, ανάλυσης και ερμηνείας δεδομένων για την κατανόηση της συμπεριφοράς και της επίδοσης των μαθητών. Στο Moodle, τα δεδομένα από τις δραστηριότητες των μαθητών μπορούν να αναλυθούν για την πρόβλεψη προβλημάτων ή την προσαρμογή του περιεχομένου.
Ο συνδυασμός gamification και learning analytics επιτρέπει στους διδάσκοντες να παρακολουθούν την πρόοδο των μαθητών σε πραγματικό χρόνο, ενώ ταυτόχρονα προσαρμόζουν τα στοιχεία του gamification για να καλύψουν τις ανάγκες κάθε μαθητή. Η χρήση στοιχείων παιχνιδιού στο Moodle ενισχύει τη δέσμευση των μαθητών, δημιουργώντας έναν ανταγωνιστικό και διασκεδαστικό τρόπο μάθησης. Τα badges και οι πόντοι επιβράβευσης αποτελούν ισχυρά κίνητρα για τη συμμετοχή. Η ενσωμάτωση του gamification και των learning analytics στο Moodle έχει ήδη δείξει εντυπωσιακά αποτελέσματα σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα. Σε σχολεία, αυτά τα εργαλεία έχουν χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία παιχνιδοποιημένων μαθημάτων, ενώ σε πανεπιστήμια έχουν αξιοποιηθεί για την ανάλυση συμπεριφοράς φοιτητών.
Οι εταιρείες μπορούν επίσης να επωφεληθούν από αυτές τις τεχνολογίες. Στα εταιρικά περιβάλλοντα, το Moodle μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την εκπαίδευση του προσωπικού, ενισχύοντας τη δέσμευσή τους μέσω παιχνιδιών και αναλυτικών εργαλείων.
Η εξατομίκευση είναι βασικός στόχος κάθε σύγχρονου εκπαιδευτικού περιβάλλοντος. Τα learning analytics στο Moodle μπορούν να βοηθήσουν στην προσαρμογή του περιεχομένου, λαμβάνοντας υπόψη την πρόοδο και τις προτιμήσεις κάθε μαθητή. Παρά τα πλεονεκτήματα, η εφαρμογή gamification και analytics δεν είναι χωρίς δυσκολίες. Η πολυπλοκότητα της τεχνολογίας, η προστασία δεδομένων και η ανάγκη εκπαίδευσης των διδασκόντων αποτελούν βασικούς περιορισμούς.
Η υλοποίηση του gamification και των learning analytics απαιτεί στρατηγικό σχεδιασμό. Οι διδάσκοντες πρέπει να ενσωματώσουν τα εργαλεία αυτά με σαφή στόχευση και να παρακολουθούν τα αποτελέσματά τους. Ο συνδυασμός gamification και learning analytics στο Moodle ανοίγει τον δρόμο για εκπαιδευτικά περιβάλλοντα που είναι πιο διαδραστικά, πιο προσαρμοσμένα και πιο αποτελεσματικά. Καθώς η τεχνολογία εξελίσσεται, οι δυνατότητες για περαιτέρω καινοτομία είναι τεράστιες.
Με αυτήν την προσεκτική και καινοτόμα προσέγγιση, το Moodle μπορεί να αποτελέσει το ιδανικό εργαλείο για τη δημιουργία ενός μαθησιακού περιβάλλοντος που ενισχύει τη δέσμευση, τη συμμετοχή και την απόδοση, τόσο στην εκπαίδευση όσο και στον επαγγελματικό χώρο.

Online
12-14
13:00
20min
Τεχνητή Νοημοσύνη στο Moodle: Εφαρμογές, Προκλήσεις και Καλές Πρακτικές στην Εκπαίδευση
ΚΑΛΕΜΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Η πλατφόρμα Moodle, ως ένα από τα πιο διαδεδομένα ανοιχτού κώδικα συστήματα διαχείρισης μάθησης, έχει αποκτήσει αυξημένη σημασία στην εκπαιδευτική κοινότητα λόγω της ευελιξίας και της προσαρμοστικότητάς της. Με την ενσωμάτωση της Τεχνητής Νοημοσύνης (ΤΝ), οι δυνατότητες του Moodle επεκτείνονται, προσφέροντας πιο έξυπνες και εξατομικευμένες λύσεις για την εκπαιδευτική διαδικασία. Σε αυτό το άρθρο, εξετάζουμε τις βασικές δυνατότητες της ΤΝ στο Moodle, με έμφαση στην αυτοματοποιημένη αξιολόγηση, την εξατομικευμένη μάθηση και πρακτικές εφαρμογές σε όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης.
Η αυτοματοποιημένη αξιολόγηση είναι μία από τις πιο χρήσιμες εφαρμογές της ΤΝ στο Moodle. Μέσα από μηχανισμούς επεξεργασίας φυσικής γλώσσας (NLP) και ανάλυσης δεδομένων, το Moodle μπορεί να αναγνωρίζει και να αξιολογεί τις απαντήσεις των μαθητών, εξοικονομώντας χρόνο για τους διδάσκοντες. Ειδικά σε μεγάλα εκπαιδευτικά ιδρύματα, όπου ο αριθμός των μαθητών είναι υψηλός, η αυτοματοποιημένη αξιολόγηση επιτρέπει την άμεση ανατροφοδότηση και τη διασφάλιση αντικειμενικότητας. Η ΤΝ προσφέρει τη δυνατότητα δημιουργίας εξατομικευμένων διαδρομών μάθησης, κάτι που αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στη σύγχρονη εκπαίδευση. Στο Moodle, οι αλγόριθμοι μηχανικής μάθησης μπορούν να αναλύσουν τα δεδομένα προόδου κάθε μαθητή και να προτείνουν εκπαιδευτικό υλικό προσαρμοσμένο στις ατομικές του ανάγκες.
Τα chatbots, μία από τις πιο πρακτικές εφαρμογές της ΤΝ, μπορούν να ενσωματωθούν στο Moodle για να παρέχουν άμεση υποστήριξη στους μαθητές. Αυτά τα εργαλεία είναι σχεδιασμένα να απαντούν σε συχνές ερωτήσεις, να καθοδηγούν τους μαθητές μέσα στην πλατφόρμα και να παρέχουν εξατομικευμένες προτάσεις για υλικό.
Η ΤΝ, μέσω της ανάλυσης δεδομένων (learning analytics), μπορεί να προβλέψει ποιες ομάδες μαθητών κινδυνεύουν να αποτύχουν ή να εγκαταλείψουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Η πλατφόρμα Moodle συγκεντρώνει δεδομένα για τη συμμετοχή, τη συχνότητα εισόδου και την πρόοδο των μαθητών, τα οποία αναλύονται για την εξαγωγή προγνωστικών συμπερασμάτων.
Στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, η ΤΝ στο Moodle μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τη δημιουργία διαδραστικών μαθημάτων και παιχνιδιών που διευκολύνουν τη μάθηση. Η αξιοποίηση παιχνιδιών που βασίζονται σε αλγορίθμους ΤΝ προσελκύει την προσοχή των παιδιών και τα ενθαρρύνει να συμμετάσχουν ενεργά.
Στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, οι μαθητές έχουν διαφορετικά επίπεδα γνώσεων και ενδιαφερόντων. Η ΤΝ μπορεί να προσφέρει εξατομικευμένη υποστήριξη που να καλύπτει την ποικιλία αυτών των αναγκών.
Στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, η ΤΝ μπορεί να βοηθήσει στη διαχείριση σύνθετων έργων και στην υποστήριξη της έρευνας. Το Moodle μπορεί να ενσωματωθεί με εργαλεία ανάλυσης δεδομένων και βιβλιογραφικής έρευνας.
Η ΤΝ δεν υποστηρίζει μόνο μαθητές αλλά και διδάσκοντες. Τα εργαλεία της ΤΝ μπορούν να βοηθήσουν στην ανάπτυξη μαθημάτων, στη δημιουργία ασκήσεων και στην ανάλυση της απόδοσης των μαθητών. Η εφαρμογή της ΤΝ δεν είναι χωρίς προκλήσεις. Θέματα όπως η προστασία δεδομένων, η ηθική χρήση και η πολυπλοκότητα της ενσωμάτωσης αποτελούν σοβαρές προκλήσεις που πρέπει να αντιμετωπιστούν. Η ΤΝ στο Moodle προσφέρει τεράστιες δυνατότητες για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας σε όλα τα επίπεδα. Από την αυτοματοποιημένη αξιολόγηση μέχρι την εξατομικευμένη μάθηση και την υποστήριξη διδασκόντων, η ΤΝ δημιουργεί ένα περιβάλλον που ενισχύει τη δέσμευση, μειώνει τις ανισότητες και προάγει την αποτελεσματικότητα της εκπαίδευσης.
Με προσεκτική στρατηγική και σωστή εφαρμογή, οι δυνατότητες αυτές μπορούν να αξιοποιηθούν πλήρως, εξασφαλίζοντας ότι η εκπαίδευση γίνεται πιο προσιτή, διαδραστική και αποδοτική για όλους τους εμπλεκόμενους.

Online