ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΙΝΑΤΣΕΛΛΑ

Dimitra Vinatsella holds a B.Sc. in “Informatics & Telecommunications” (2003) and a M.Sc. in ”Communication Systems and Networks” (2007) from National and Kapodistrian University of Athens. She started to work as a Product Development Manager in Vodafone Greece responsible to act as an overall project manager for the planning, development, roll out and post launch monitoring of retail commercial Value Added Services and Products. In 2007, she joined the Greek Ministry of Education, Research and Religious Affairs, as Computer Science Teacher and since 2012 she has been working in a cross-functional team in the Center of Informatics and New Technologies of the Directorate of Secondary Education of Piraeus. She has a long experience in e-Learning utilizing innovative technologies and learning management systems and she has participated successfully in several scientific research European programmes, including the "Open Digital Competences Training for School Educators"
project. Currently, she is a Ph.D. Candidate at the Department of Digital Systems, University of Piraeus, Greece.

The speaker's profile picture

Sessions

12-14
12:00
20min
The Open Digital Education Eco-system Course at the Moodle Academy: Implementation and Evaluation.
Demetrios Sampson, ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΙΝΑΤΣΕΛΛΑ, Sofia Mougiakou

H παρουσίαση παρέχει μια επισκόπηση της υλοποίησης και της αξιολόγησης του διαδικτυακού μαθήματος «Ανοικτό Ψηφιακό Εκπαιδευτικό Οικοσύστημα» στην Ακαδημία Moodle. Επισημαίνει τις βασικές αρχές για τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη του μαθήματος, καθώς και την αξιολόγηση της υλοποίησής του, με σκοπό την διαρκή βελτίωσή του.

Το διαδικτυακό μάθημα αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση» το οποίο χρηματοδοτείται από το Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770) και στοχεύει στην ανάπτυξη των ψηφιακών ικανοτήτων των εκπαιδευτικών σε 5 ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Ρουμανία, Κροατία, Ελλάδα και Νορβηγία) προς την κατεύθυνση της βιώσιμης υιοθέτησης των ανοικτών εκπαιδευτικών τεχνολογιών και των αρχών της ανοικτής εκπαίδευσης στη σχολική εκπαίδευση.

Online