2023-12-09, 13:10–13:30 (Europe/Athens), Room 1
Η παρουσίαση αφορά το πλάνο αξιοποίησης των Open Badges και Μικροδιαπιστευτηρίων (Micro-credentials) για Διαδικτυακά Μαθήματα Επαγγελματικής Κατάρτισης που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). Παρουσιάζει τις τρέχουσες τάσεις σχετικά με τα μικροδιαπιστευτήρια, καθώς και τη χρήση της Υποδομής των Ευρωπαϊκών Ψηφιακών Διαπιστευτηρίων Μάθησης (EDCI - European Digital Credentials for Learning Infrastructure) για την έκδοση και την επικύρωσή τους.
The presentation provides an overview of the utilization plan of Open Badges and Micro-credentials of online Professional Development Courses developed under the European Project entitled "OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators", which is funded by Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). It presents the current trends regarding micro-credentials, as well as how to leverage the European Digital Credentials for Learning Infrastructure (EDCI) for their issuance and authentication.
Dimitra Vinatsella holds a B.Sc. in “Informatics & Telecommunications” (2003) and a M.Sc. in ”Communication Systems and Networks” (2007) from National and Kapodistrian University of Athens. She started to work as a Product Development Manager in Vodafone Greece responsible to act as an overall project manager for the planning, development, roll out and post launch monitoring of retail commercial Value Added Services and Products. In 2007, she joined the Greek Ministry of Education, Research and Religious Affairs, as Computer Science Teacher and since 2012 she has been working in a cross-functional team in the Center of Informatics and New Technologies of the Directorate of Secondary Education of Piraeus. She has a long experience in e-Learning utilizing innovative technologies and learning management systems and she has participated successfully in several scientific research European programmes, including the Learn2Analyze project. Currently, she is a Ph.D. Candidate at the Department of Digital Systems, University of Piraeus, Greece.
Δημήτρης Σάμψων -
PhD(ElectEng) (Essex), PgDip (Essex), BEng/MEng(Elec) (DUTH), CEng -
Golden Core Member, IEEE Computer Society -
Καθηγητής Ψηφιακά Συστήματα στην Μάθηση και την Εκπαίδευση -
Δντης Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Ηλεκτρονική Μάθηση -
Δντης Εργαστηρίου "Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και τη Μάθηση" -
Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς -
https://www.ds.unipi.gr/faculty/sampson/ -
https://www.linkedin.com/in/desampson/