2023-12-09, 16:55–17:15 (Europe/Athens), Room 1
Η παρουσίαση αφορά το Πλάνο Αξιολόγησης ενός Διαδικτυακού μαθήματος στο Moodle Academy που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). Παρουσιάζει τις κατευθυντήριες ερωτήσεις και τους στόχους της αξιολόγησης, καθώς και τις δράσεις υλοποίησης, τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν και τα δεδομένα που θα συλλεχθούν. Για τη μέτρηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, προτείνεται το Εργαλείο SelfieforTeachers για την αυτοαξιολόγηση του επιπέδου ψηφιακής αυτοπεποίθησης και εμπειρίας των συμμετεχόντων στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, εργαλείων και πόρων για διδασκαλία, επικοινωνία, συνεργασία με συναδέλφους και υποστήριξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.
The presentation provides an overview of the Evaluation plan of an Online Course at Moodle Academy developed under the European Project entitled "OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators", which is funded by Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). It presents the guiding questions and the goals of the evaluation, as well as the implementation actions, the instruments to be used and the data to be collected. In order to measure the learning outcomes, the SelfieforTeachers Tool is proposed for the self-assessment of the level of participants digital confidence and experience in using digital technologies, tools and resources for teaching, communicating, collaborating with colleagues and supporting learner digital skills.
Dimitra Vinatsella holds a B.Sc. in “Informatics & Telecommunications” (2003) and a M.Sc. in ”Communication Systems and Networks” (2007) from National and Kapodistrian University of Athens. She started to work as a Product Development Manager in Vodafone Greece responsible to act as an overall project manager for the planning, development, roll out and post launch monitoring of retail commercial Value Added Services and Products. In 2007, she joined the Greek Ministry of Education, Research and Religious Affairs, as Computer Science Teacher and since 2012 she has been working in a cross-functional team in the Center of Informatics and New Technologies of the Directorate of Secondary Education of Piraeus. She has a long experience in e-Learning utilizing innovative technologies and learning management systems and she has participated successfully in several scientific research European programmes, including the Learn2Analyze project. Currently, she is a Ph.D. Candidate at the Department of Digital Systems, University of Piraeus, Greece.
Δημήτρης Σάμψων -
PhD(ElectEng) (Essex), PgDip (Essex), BEng/MEng(Elec) (DUTH), CEng -
Golden Core Member, IEEE Computer Society -
Καθηγητής Ψηφιακά Συστήματα στην Μάθηση και την Εκπαίδευση -
Δντης Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Ηλεκτρονική Μάθηση -
Δντης Εργαστηρίου "Τεχνολογιών Πληροφορικής και Επικοινωνιών στην Εκπαίδευση και τη Μάθηση" -
Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων, Πανεπιστήμιο Πειραιώς -
https://www.ds.unipi.gr/faculty/sampson/ -
https://www.linkedin.com/in/desampson/