MoodleMoot 2023

Nikolaos Sergis

University of West Attica student of Department of Informatics and Computer Engineering, Heads of operation at BrainVRse

The speaker's profile picture

Sessions

12-09
14:30
20min
Gamification και Επαυξημένη Πραγματικότητα στο Moodle για την εκπαίδευση μαθητών με Δ.Α.Φ. σε Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής
Χριστίνα Τζώρτζη, Panagiota Xenaki, Nikolaos Sergis

Αυτή η εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει τις δυνατότητες της πλατφόρμας Moodle για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και συγκεκριμένα ατόμων στο φάσμα του αυτισμού. Στο πλαίσιο της εργασίας δημιουργήθηκε ένα προσβάσιμο μάθημα στο Moodle με δραστηριότητες ειδικής διαπαιδαγώγησης σχετικά με τις Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (ΔΚΖ), που χρησιμοποιούν την παιχνιδοποίηση (gamification) και την επαυξημένη πραγματικότητα (μέσω QR code). Η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός του παρόντος μαθήματος έγινε έπειτα από βιβλιογραφική έρευνα, η οποία επικεντρώθηκε γύρω από τον αυτισμό, τους τρόπους παρέμβασης και προσανατολίστηκε στις δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά με διάγνωση διαταραχής αυτιστικού φάσματος (Δ.Α.Φ.) στην εκτέλεση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής και τα αίτια αυτών. Έγινε αποσαφήνιση του όρου ΔΚΖ μέσω μελέτης της επιστήμης του έργου και αναπτύχθηκαν παιγνιώδεις δραστηριότητες, που έχουν ως στόχο την εκμάθηση πέντε βασικών δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής. Τα αποτέλεσματα της μελέτης κατέδειξαν κατάλληλα εργαλεία παρέμβασης, όπως το δομημένο εκπαιδευτικό υλικό, η μέθοδος ΤEACCH, η επαυξημένη πραγματικότητα, η χρήση βίντεο κ.α., βάση των οποίων σχεδιάστηκαν οι δραστηριότητες-παιχνίδια. Συγκεκριμένα, οι μέθοδοι που επελέγησαν να χρησιμοποιηθούν ανήκουν στον ψηφιακό χώρο ή είναι εργαλεία που μπορούν να μετασχηματιστούν και να ενσωματωθούν σε τεχνολογικά μέσα. Σημαντική για την αποτελεσματικότητα του μαθήματος αναδείχθηκε η αξιοποίηση των προηγμένων δυνατοτήτων που προσφέρουν τα εργαλεία επαυξημένης πραγματικότητας, τα οποία έχουν ενσωματωμένους αλγορίθμους οπτικής υπολογιστικής. Αυτοί οι αλγόριθμοι επιτρέπουν την ανίχνευση και την αναγνώριση πραγματικών αντικειμένων και περιβαλλόντων, επιτρέποντας την γρήγορη δημιουργία εμπειριών επαυξημένης πραγματικότητας που είναι όχι μόνο οπτικά εντυπωσιακές αλλά και διαισθητικά πειστικές υποστηρίζοντας την προσαρμοσμένη εκπαιδευτική φύση των παιχνιδιών για παιδιά με Δ.Α.Φ. Το παρόν moodle course με τίτλο «activities of daily living» δημιουργήθηκε για εφαρμογή σε μαθητές σχολικής ηλικίας με Δ.Α.Φ. στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, καθώς και σε ιδιωτικό κέντρο ειδικών θεραπειών. Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, και εργοθεραπευτικών παρεμβάσεων αντίστοιχα.

Room 1