MoodleMoot 2023

ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΙΝΑΤΣΕΛΛΑ

Dimitra Vinatsella holds a B.Sc. in “Informatics & Telecommunications” (2003) and a M.Sc. in ”Communication Systems and Networks” (2007) from National and Kapodistrian University of Athens. She started to work as a Product Development Manager in Vodafone Greece responsible to act as an overall project manager for the planning, development, roll out and post launch monitoring of retail commercial Value Added Services and Products. In 2007, she joined the Greek Ministry of Education, Research and Religious Affairs, as Computer Science Teacher and since 2012 she has been working in a cross-functional team in the Center of Informatics and New Technologies of the Directorate of Secondary Education of Piraeus. She has a long experience in e-Learning utilizing innovative technologies and learning management systems and she has participated successfully in several scientific research European programmes, including the Learn2Analyze project. Currently, she is a Ph.D. Candidate at the Department of Digital Systems, University of Piraeus, Greece.

The speaker's profile picture

Sessions

12-09
16:55
20min
How to evaluate an Online Course at Moodle Academy: the case of the OpenDigCompEdu Project
Demetrios Sampson, ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΙΝΑΤΣΕΛΛΑ, Sofia Mougiakou

Η παρουσίαση αφορά το Πλάνο Αξιολόγησης ενός Διαδικτυακού μαθήματος στο Moodle Academy που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). Παρουσιάζει τις κατευθυντήριες ερωτήσεις και τους στόχους της αξιολόγησης, καθώς και τις δράσεις υλοποίησης, τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν και τα δεδομένα που θα συλλεχθούν. Για τη μέτρηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, προτείνεται το Εργαλείο SelfieforTeachers για την αυτοαξιολόγηση του επιπέδου ψηφιακής αυτοπεποίθησης και εμπειρίας των συμμετεχόντων στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, εργαλείων και πόρων για διδασκαλία, επικοινωνία, συνεργασία με συναδέλφους και υποστήριξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.

The presentation provides an overview of the Evaluation plan of an Online Course at Moodle Academy developed under the European Project entitled "OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators", which is funded by Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). It presents the guiding questions and the goals of the evaluation, as well as the implementation actions, the instruments to be used and the data to be collected. In order to measure the learning outcomes, the SelfieforTeachers Tool is proposed for the self-assessment of the level of participants digital confidence and experience in using digital technologies, tools and resources for teaching, communicating, collaborating with colleagues and supporting learner digital skills.

Room 1
12-09
13:10
20min
Open Badges and Micro-credential of online Professional Development Courses: the case of the OpenDigCompEdu Project
Demetrios Sampson, ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΙΝΑΤΣΕΛΛΑ, Sofia Mougiakou

Η παρουσίαση αφορά το πλάνο αξιοποίησης των Open Badges και Μικροδιαπιστευτηρίων (Micro-credentials) για Διαδικτυακά Μαθήματα Επαγγελματικής Κατάρτισης που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). Παρουσιάζει τις τρέχουσες τάσεις σχετικά με τα μικροδιαπιστευτήρια, καθώς και τη χρήση της Υποδομής των Ευρωπαϊκών Ψηφιακών Διαπιστευτηρίων Μάθησης (EDCI - European Digital Credentials for Learning Infrastructure) για την έκδοση και την επικύρωσή τους.

The presentation provides an overview of the utilization plan of Open Badges and Micro-credentials of online Professional Development Courses developed under the European Project entitled "OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators", which is funded by Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). It presents the current trends regarding micro-credentials, as well as how to leverage the European Digital Credentials for Learning Infrastructure (EDCI) for their issuance and authentication.

Room 1
12-09
11:20
20min
The Open Digital Education Eco-system Course at the Moodle Academy
Demetrios Sampson, ΔΗΜΗΤΡΑ ΒΙΝΑΤΣΕΛΛΑ, Sofia Mougiakou

Η παρουσίαση αφορά το μάθημα «Οικοσύστημα Ανοικτής Ψηφιακής Εκπαίδευσης» του Moodle Academy που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη και η πιστοποίηση των ψηφιακών ικανοτήτων εκπαιδευτικών σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Ρουμανία, Κροατία, Ελλάδα και Νορβηγία) για την αποτελεσματική υιοθέτηση των αρχών της ανοικτής εκπαίδευσης και ανοικτών εκπαιδευτικών τεχνολογιών στη σχολική εκπαίδευση. Προς αυτή την κατεύθυνση, το έργο θα αναπτύξει ελεύθερα προσβάσιμα μαθήματα που θα παρέχονται στην τοπική γλώσσα μέσω του Moodle Academy και θα ενσωματώσει σχετικά μικροδιαπιστευτήρια (micro-credentials).

This presentation provides an overview of the “Open Digital Education Eco-system” Course at the Moodle Academy developed under the European Project entitled "OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators", which is funded by Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). The project aims to accelerate and validate the digital competences of educators in 5 European countries (Spain, Romania, Croatia, Greece and Norway) towards the sustainable adoption of open educational technologies and open education principles in school education. For this, the project will develop open courses that will be provided in the local language through the Moodle Academy and will incorporate relevant micro-credentials.

Room 1