MoodleMoot 2023
ΕΝΑΡΞΗ - ΧΑΙΡΕΤΙΣΜΟΙ ΤΟΥ 6ου Πανελληνίου Συνεδρίου Moodlemoot
The Moodle Product Vision
Ανοικτά διαδικτυακά μαθήματα μέσω moodle στο eTwinning:
Κτίζοντας μια Ισχυρή Κοινότητα Εκπαιδευτικών
Η πλατφόρμα Helios είναι η κεντρική υπηρεσία διαχείρισης ηλεκτρονικών μαθημάτων του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου από το 2021. Σήμερα, το Helios χρησιμοποιείται από περισσότερους από 20.000 χρήστες και σε αυτό φιλοξενούνται περισσότερα από 2.000 μαθήματα. Τα μαθήματα αυτά είναι Προπτυχιακά, Μεταπτυχιακά, Σεμιναριακά, μαθήματα του Κέντρου Δια Βίου Μάθησης-ΚΕΔΙΒΙΜ, του Κέντρου Υποστήριξης Διδασκαλίας και Μάθησης -ΚΕΔΙΜΑ του Ε.Μ.Π. καθώς και της EULIST, της συμμαχίας 10 Ευρωπαϊκών Πανεπιστημίων. Επιπρόσθετα, γίνεται διατήρηση του αρχείου μαθημάτων για πέντε ακαδημαϊκά έτη και ακολουθείται συγκεκριμένη πολιτική για την μετάβαση στο νέο ακαδημαϊκό έτος κάθε χρονιάς. Στα μαθήματα παρατηρείται αύξηση στη χρήση της ποικιλίας των εργαλείων που προσφέρει το σύστημα διαχείρισης μαθημάτων για την υποστήριξη της μάθησης και της διδασκαλίας καθώς και εξωτερικών εργαλείων που επιτρέπουν την ασφαλή επικοινωνία με το σύστημα. Επιπλέον, η πλατφόρμα Helios ενσωματώνει τις διαδικτυακές τηλεδιασκέψεις των μελών του Ε.Μ.Π και αντικαθιστά σταδιακά το παλιό σύστημα ανακοινώσεων του Ε.Μ.Π. καθώς διευκολύνει την ηλεκτρονική επικοινωνία όλων των μελών του Ιδρύματος με ασφάλεια.
O όρος Κοινωνική Μάθηση στα πλαίσια του προγράμματος αναφέρεται στην Αλλαγή της Κατανόησης, της Πρακτικής και των Στάσεων μια ευρύτερης κοινωνικής ομάδας (σε αντιδιαστολή με την ατομική μάθηση που είναι οι αντίστοιχες αλλαγές που συμβαίνουν σε ένα άτομο ως αποτέλεσμα των αλληλεπιδράσεων του με το περιβάλλον του).
Στήνοντας αυτό το πρόγραμμα της Ακαδημίας Widetraining πάνω στο κορυφαίο Εικονικό Περιβάλλον Μάθησης, το Moodle, δημιουργούμε τις αναγκαίες συνθήκες ενεργοποίησης εκείνων των ασύγχρονων και εξ αποστάσεως διαδικασιών που είναι ικανές να διευκολύνουν την εμπλοκή της συνολικής ομάδας (και βέβαια των υποομάδων) ενός Οργανισμού. Οι Διαδικασίες αυτές είναι η Συμμετοχή, η Επικοινωνία, ή Έρευνα και η Συνεργασία των μελών της ομάδας προς την κατεύθυνση της Παραγωγής (πιθανότατα κοινού) έργου.
Το Moodle είναι μια πολύ ευέλικτη πλατφόρμα, που στο εν λόγω πρόγραμμα έχει προσαρμοστεί πλήρως, με τρόπο τέτοιο, ώστε να τονιστούν τα στοιχεία Κοινωνικής Μάθησης που αυτό παρέχει. Για τον σκοπό αυτό έχουν εγκατασταθεί σχεδόν όλα τα Moodle plugins που σχετίζονται με την Κοινωνική Μάθηση και έχουν αξιοποιηθεί και «επιστρατευτεί» κατάλληλα διαμορφωμένοι πόροι και δραστηριότητες που τα υπηρετούν.
Το Πρόγραμμα υποστηρίζεται στην ελληνική και την αγγλική γλώσσα.
Το Πρόγραμμα αυτό απευθύνεται σε όσους καλούνται να Συντονίσουν τις Διαδικασίες Συμμετοχής, Επικοινωνίας, Συνεργασίας και Παραγωγής προς την κατεύθυνση της Κοινωνικής Μάθησης (ή ακόμα και της ατομικής μάθησης που συντελείται ως αποτέλεσμα της Κοινωνικής).
Στην παρουσίαση αυτή θα αναφερθούμε στον τρόπο λειτουργίας του προγράμματος, και τα οφέλη που αναμένεται να αποκομίσουν οι συμμετέχοντες. Το πρόγραμμα υλοποιείται από τον πιστοποιημένο Moodle partner - WideServices και τον πιστοποιημένο εκπαιδευτή- δημιουργό του περιεχομένου Βασίλη Παλίλη.
The term Social Learning in the context of the program refers to the Change of Understanding, Practice, and Attitudes of a broader social group (as opposed to individual learning, which involves changes occurring in an individual as a result of interactions with their environment).
By implementing this program on the leading Learning Management System, Moodle, we create the necessary conditions to activate those asynchronous and remote processes capable of facilitating the involvement of the overall group (and of course, subgroups) of an organization. These processes include Participation, Communication, Research, and Collaboration among team members toward the direction of producing (possibly common) work.
Moodle is a very flexible platform, fully adapted in this program in a way that highlights the elements of Social Learning it provides. For this purpose, almost all Moodle plugins related to Social Learning have been installed, and properly configured resources and activities that serve them have been utilized.
The program is supported in both Greek and English languages.
This program is for those who have to coordinate Participation, Communication, Collaboration, and Production processes toward the direction of Social Learning (or even individual learning that occurs as a result of Social Learning).
In this presentation, we will discuss how the program operates and the benefits participants are expected to gain. The program is implemented by the certified Moodle partner - Wideservices and the certified trainer-content creator Vasilis Palilis.
Το Web 2.0 περιγράφει ένα σύνολο χαρακτηριστικών που διαθέτουν οι Web εφαρμογές που δίνουν στους χρήστες του Διαδικτύου τη δυνατότητα να συνεργάζονται online και να αναπτύσσουν συλλογική νοημοσύνη (collective intelligence). Η συλλογική νοημοσύνη αναπτύσσεται όταν συνδυάζονται οι ιδέες, οι απόψεις και οι προτιμήσεις μιας ομάδας χρηστών στο Διαδίκτυο, με σκοπό την παραγωγή νέας γνώσης και πληροφορίας. Η έκρηξη του Web 2.0 βασίζεται επομένως σε μεγάλο βαθμό και στο ηλεκτρονικό μοίρασμα της γνώσης και των πληροφοριών Οι ελληνικές επιχειρήσεις: πρέπει να βρίσκονται ακριβώς εκεί που βρίσκονται οι καταναλωτές και να εκμεταλλευθούν όσο πιο αποτελεσματικά γίνεται τις δυνατότητες των νέων Web 2.0 τεχνολογιών.
Η παρουσίαση αφορά το μάθημα «Οικοσύστημα Ανοικτής Ψηφιακής Εκπαίδευσης» του Moodle Academy που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). Στόχος του έργου είναι η ανάπτυξη και η πιστοποίηση των ψηφιακών ικανοτήτων εκπαιδευτικών σε 5 Ευρωπαϊκές χώρες (Ισπανία, Ρουμανία, Κροατία, Ελλάδα και Νορβηγία) για την αποτελεσματική υιοθέτηση των αρχών της ανοικτής εκπαίδευσης και ανοικτών εκπαιδευτικών τεχνολογιών στη σχολική εκπαίδευση. Προς αυτή την κατεύθυνση, το έργο θα αναπτύξει ελεύθερα προσβάσιμα μαθήματα που θα παρέχονται στην τοπική γλώσσα μέσω του Moodle Academy και θα ενσωματώσει σχετικά μικροδιαπιστευτήρια (micro-credentials).
This presentation provides an overview of the “Open Digital Education Eco-system” Course at the Moodle Academy developed under the European Project entitled "OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators", which is funded by Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). The project aims to accelerate and validate the digital competences of educators in 5 European countries (Spain, Romania, Croatia, Greece and Norway) towards the sustainable adoption of open educational technologies and open education principles in school education. For this, the project will develop open courses that will be provided in the local language through the Moodle Academy and will incorporate relevant micro-credentials.
Τα Συστήματα Διαχείρισης Μάθησης (LMS) είναι πλατφόρμες που χρησιμοποιούνται για την παροχή και τη διαχείριση διαδικτυακού μαθησιακού περιεχομένου και εμπειριών. Τα LMS χρησιμοποιούνται από εκπαιδευτικά ιδρύματα, επιχειρήσεις και άλλους οργανισμούς για την παροχή ευκαιριών ηλεκτρονικής μάθησης σε φοιτητές και εργαζόμενους. Τα πιο ευρέως χρησιμοποιούμενα LMS ανοιχτού κώδικα παγκοσμίως είναι το Canvas και το Moodle. Οι αυξανόμενες απαιτήσεις και προσδοκίες για διαδικτυακή μάθηση στον ψηφιακό κόσμο έχουν δημιουργήσει πίεση για σαφή ανάπτυξη των LMS. Στόχος αυτής της μελέτης ήταν να καταδείξει τη διαδικασία ενσωμάτωσης των τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης στα LMS μέσω δειγματοληπτικών εφαρμογών. Έτσι, παρουσιάστηκαν βήματα διαδικασίας, δειγματοληπτικές εφαρμογές και κώδικες που θα μπορούσαν να είναι χρήσιμοι όχι μόνο για τους ερευνητές αλλά και για τους επαγγελματίες. Ωστόσο, δεν πρέπει να λησμονείται ότι η ενσωμάτωση των τεχνολογιών ΤΝ σε ένα LMS είναι μια πολύπλοκη διαδικασία που απαιτεί προσεκτικό σχεδιασμό και αξιολόγηση. Έχει παρατηρηθεί ότι οι χρήστες δεν έχουν επαρκείς γνώσεις σχετικά με το απόρρητο των προσωπικών δεδομένων στη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης. Εκτός από τα στάδια ενσωμάτωσης που παρουσιάζονται στη μελέτη, υπάρχουν και αρκετοί άλλοι παράγοντες που πρέπει να ληφθούν υπόψη κατά την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης σε ένα LMS. Οι παράγοντες αυτοί μπορούν να αναφερθούν ως εξής: α) Ασφάλεια και προστασία της ιδιωτικής ζωής: Η διασφάλιση της ασφάλειας και της ιδιωτικότητας των δεδομένων των σπουδαστών είναι ζωτικής σημασίας κατά την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) σε ένα LMS. Είναι σημαντικό να αξιολογούνται προσεκτικά τα μέτρα προστασίας των δεδομένων και να διασφαλίζεται ότι όλα τα δεδομένα υποβάλλονται σε επεξεργασία σύμφωνα με τους σχετικούς νόμους και κανονισμούς, β) Δεοντολογία: Η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) στην εκπαίδευση εγείρει μια σειρά ηθικών ζητημάτων, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων προκατάληψης και της δυνατότητας αντικατάστασης της ανθρώπινης διδασκαλίας και μάθησης. Είναι σημαντικό να αξιολογηθούν προσεκτικά τα ζητήματα αυτά και να διασφαλιστεί ότι η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) συνάδει με τις δεοντολογικές αρχές, γ) Παιδαγωγική/Ανδραγωγική (αγωγή ενηλίκων): Η ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) σε ένα LMS θα πρέπει να καθοδηγείται από παιδαγωγικά/ανδραγωγικά ζητήματα, όπως ο τρόπος με τον οποίο οι εφαρμογές τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) μπορούν να υποστηρίξουν τη μάθηση των σπουδαστών και ο τρόπος με τον οποίο μπορούν να ενσωματωθούν στη συνολική διαδικασία διδασκαλίας και μάθησης και δ) Τεχνικές: Κατά την ενσωμάτωση της τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) σε ένα LMS, υπάρχουν διάφορα τεχνικά ζητήματα που πρέπει να λαμβάνονται υπόψη, συμπεριλαμβανομένης της συμβατότητας της πλατφόρμας τεχνητής νοημοσύνης (ΤΝ) με το LMS, της διαθεσιμότητας των αναγκαίων πόρων και υποδομών και της ανάγκης για συνεχή συντήρηση και υποστήριξη.
Η μαθησιακή αναλυτική (learning analytics) αποτελεί ένα πολύτιμο εργαλείο για τη βελτίωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της μαθησιακής εμπειρίας των εκπαιδευόμενων στα διαδικτυακά περιβάλλοντα μάθησης. Σχεδιαστές/τριες μαθημάτων και εκπαιδευτές/τριες χρησιμοποιούν τη μαθησιακή αναλυτική για τη συλλογή, τη μέτρηση και την ανάλυση των ψηφιακών αποτυπωμάτων των εκπαιδευόμενων στα συστήματα διαχείρισης μάθησης (learning management systems - LMS). Ανάμεσα στα LMS που αξιοποιούν τις δυνατότητες της μαθησιακής αναλυτικής συγκαταλέγεται και το Moodle, πλατφόρμα που χρησιμοποιείται συχνά για MOOCs. Αντικείμενο της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη των ερευνών που συσχετίζουν τη μαθησιακή αναλυτική με τα MOOCs που προσφέρονται μέσω του Moodle προκειμένου να καταγραφούν τα πεδία εστίασης των ερευνητών/τριων και εκείνα που χρήζουν περαιτέρω διερεύνησης. Ακολουθώντας τη μέθοδο της οριοθετημένης ανασκόπησης άρθρων (scoping review) συμπεράναμε ότι οι ερευνητές επικεντρώνονται στην αξιοποίηση της μαθησιακής αναλυτικής για την οπτικοποίηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων των εκπαιδευόμενων, τον εντοπισμό όσων βρίσκονται σε κίνδυνο αποτυχίας, την μείωση εγκατάλειψης των διαδικτυακών μαθημάτων, τον παιδαγωγικό σχεδιασμό των μαθημάτων, ενώ λιγότερο έχει διερευνηθεί η αξιοποίηση της μαθησιακής αναλυτικής στη μελέτη της αυτό-ρυθμιζόμενης μάθησης. Η ανασκόπηση που παρουσιάζεται εδώ αποτελεί το πρώτο στάδιο για τον σχεδιασμό μεγαλύτερης έρευνας με στόχο την αξιοποίηση της μαθησιακής αναλυτικής σε MOOC που θα προσφερθεί μέσω Moodle.
Since the onset of the COVID-19 pandemic, the University of Edinburgh and Loughborough University collaborated to develop online workbooks for the mathematics education of STEM students. These materials have been in use and evolved over the last two years, in which we have seen a significant amount of online teaching and students have engaged significantly better with the interactive online workbooks than in the other elements of the courses over this time. These materials have been released as an Open Educational Resource under Creative Commons licence.
Our approach to the online workbooks was to use the STACK online assessment system and combine our experience gained with running the fully online course “Fundamentals of Algebra and Calculus” (FAC) with materials from the HELM (Helping Engineers Learn Mathematics) project workbooks. Each interactive workbook is a Moodle quiz with textbook-style written content, worked examples, simple tasks and practice questions. Almost all questions are randomised so each student will have a collection of questions which use different values. When we started translating HELM into STACK we didn’t have any interactive element because it required extra effort.
JSXGraph is a cross-browser library for displaying interactive geometry, function plotting, graphs, and data visualization in a web browser. Mathematical and physical phenomena can be better understood and explored via visualization. In this talk, various uses of JSXGraph will be demonstrated. The resulting design decisions will be explained using concrete examples.
Η παρουσίαση απευθύνεται σε μαθητές δημοτικού ηλικίας 6-12 ετών και επικεντρώνεται στις ψηφιακές δεξιότητες για την ασφαλή πλοήγηση στο διαδίκτυο. Μέσω ενός μαθήματος στο Moodle, η παρουσίαση περιλαμβάνει βασικές συμβουλές ασφαλείας, όπως προστασία κωδικών και απόκρυψη προσωπικών δεδομένων, καθώς και αναφορά περιστατικών ηλεκτρονικού εκφοβισμού.
Επιπλέον, περιλαμβάνει διαδραστικά παιχνίδια και κουίζ σχετικά με την online ασφάλεια, ενώ εμπλουτίζεται με βίντεο και ιστορίες που εξηγούν με απλό τρόπο τους κινδύνους και τις σωστές πρακτικές στο διαδίκτυο. Τέλος, προβλέπεται ένα τελικό τεστ με εικόνες και σύντομες ερωτήσεις κατανόησης για την εξασφάλιση της αποτελεσματικής κατανόησης του θέματος από τους μαθητές. Μέσω αυτής της διαδραστικής προσέγγισης, οι μαθητές θα αναπτύξουν βασικές δεξιότητες που τους επιτρέπουν να αναγνωρίζουν και να αντιμετωπίζουν ασφαλώς τους κινδύνους στο διαδίκτυο.
Η παρουσίαση αφορά το πλάνο αξιοποίησης των Open Badges και Μικροδιαπιστευτηρίων (Micro-credentials) για Διαδικτυακά Μαθήματα Επαγγελματικής Κατάρτισης που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). Παρουσιάζει τις τρέχουσες τάσεις σχετικά με τα μικροδιαπιστευτήρια, καθώς και τη χρήση της Υποδομής των Ευρωπαϊκών Ψηφιακών Διαπιστευτηρίων Μάθησης (EDCI - European Digital Credentials for Learning Infrastructure) για την έκδοση και την επικύρωσή τους.
The presentation provides an overview of the utilization plan of Open Badges and Micro-credentials of online Professional Development Courses developed under the European Project entitled "OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators", which is funded by Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). It presents the current trends regarding micro-credentials, as well as how to leverage the European Digital Credentials for Learning Infrastructure (EDCI) for their issuance and authentication.
Η ακεραιότητα των βαθμολογιών σε οποιοδήποτε εκπαιδευτικό περιβάλλον αποτελεί μια πάγια απαίτηση όλων των μελών της εκπαιδευτικής κοινότητας. Η κεντροποιημένη φύση LMS εργαλείων όπως το Moodle επιτρέπει δυνητικά την παραποίηση δεδομένων, γεγονός που προσβάλλει τη συνολική ποιότητα της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η χρήση τεχνολογιών Blockchain για τη διαχείριση βαθμολογιών μπορεί να συμβάλλει στη διασφάλιση της ακεραιότητας και της ποιότητας της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς οι βαθμολογίες δεν αποθηκεύονται μόνο κεντρικά στη ΒΔ του Moodle, αλλά παράλληλα τηρούνται σε κατανεμημένο Ledger στο οποίο καταγράφονται και ελέγχονται όλες οι μεταβολές τους, με υλοποίηση κανόνων που υλοποιούνται σε έξυπνα συμβόλαια και μπορούν να προσαρμοστούν κατά περίπτωση.
Αυτή η εργασία πραγματοποιήθηκε με σκοπό να διερευνήσει τις δυνατότητες της πλατφόρμας Moodle για την εκπαίδευση των ατόμων με αναπηρία και συγκεκριμένα ατόμων στο φάσμα του αυτισμού. Στο πλαίσιο της εργασίας δημιουργήθηκε ένα προσβάσιμο μάθημα στο Moodle με δραστηριότητες ειδικής διαπαιδαγώγησης σχετικά με τις Δραστηριότητες Καθημερινής Ζωής (ΔΚΖ), που χρησιμοποιούν την παιχνιδοποίηση (gamification) και την επαυξημένη πραγματικότητα (μέσω QR code). Η ανάπτυξη και ο σχεδιασμός του παρόντος μαθήματος έγινε έπειτα από βιβλιογραφική έρευνα, η οποία επικεντρώθηκε γύρω από τον αυτισμό, τους τρόπους παρέμβασης και προσανατολίστηκε στις δυσκολίες που παρουσιάζουν τα παιδιά με διάγνωση διαταραχής αυτιστικού φάσματος (Δ.Α.Φ.) στην εκτέλεση δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής και τα αίτια αυτών. Έγινε αποσαφήνιση του όρου ΔΚΖ μέσω μελέτης της επιστήμης του έργου και αναπτύχθηκαν παιγνιώδεις δραστηριότητες, που έχουν ως στόχο την εκμάθηση πέντε βασικών δραστηριοτήτων καθημερινής ζωής. Τα αποτέλεσματα της μελέτης κατέδειξαν κατάλληλα εργαλεία παρέμβασης, όπως το δομημένο εκπαιδευτικό υλικό, η μέθοδος ΤEACCH, η επαυξημένη πραγματικότητα, η χρήση βίντεο κ.α., βάση των οποίων σχεδιάστηκαν οι δραστηριότητες-παιχνίδια. Συγκεκριμένα, οι μέθοδοι που επελέγησαν να χρησιμοποιηθούν ανήκουν στον ψηφιακό χώρο ή είναι εργαλεία που μπορούν να μετασχηματιστούν και να ενσωματωθούν σε τεχνολογικά μέσα. Σημαντική για την αποτελεσματικότητα του μαθήματος αναδείχθηκε η αξιοποίηση των προηγμένων δυνατοτήτων που προσφέρουν τα εργαλεία επαυξημένης πραγματικότητας, τα οποία έχουν ενσωματωμένους αλγορίθμους οπτικής υπολογιστικής. Αυτοί οι αλγόριθμοι επιτρέπουν την ανίχνευση και την αναγνώριση πραγματικών αντικειμένων και περιβαλλόντων, επιτρέποντας την γρήγορη δημιουργία εμπειριών επαυξημένης πραγματικότητας που είναι όχι μόνο οπτικά εντυπωσιακές αλλά και διαισθητικά πειστικές υποστηρίζοντας την προσαρμοσμένη εκπαιδευτική φύση των παιχνιδιών για παιδιά με Δ.Α.Φ. Το παρόν moodle course με τίτλο «activities of daily living» δημιουργήθηκε για εφαρμογή σε μαθητές σχολικής ηλικίας με Δ.Α.Φ. στο 14ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, καθώς και σε ιδιωτικό κέντρο ειδικών θεραπειών. Υλοποιήθηκε στο πλαίσιο Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης (ΕΠΕ), από εκπαιδευτικό παράλληλης στήριξης, και εργοθεραπευτικών παρεμβάσεων αντίστοιχα.
In modern education, actions that facilitate students with learning disabilities should be applied to educational practices in order to form an inclusive environment. Platforms like Moodle can positively influence the education of students with learning disabilities and offer virtual learning opportunities and prospects that would in any other case be impossible. Students are facilitated through the multi-sensory approach to cognitive material, it has still been observed that students in the autism spectrum work better with technology. Through the virtual learning platform, there is still the ability to adapt to the needs of the student (vision, hearing, etc.) as well as to be able to manage educational material at any time and as many times the student wants. The role of the Moodle platform is multidimensional and assisted with the school lesson can be a flexible functional potential with complex properties and for multiple uses.
Mobile devices have many functionalities and there is a great set of apps to write digital content for any subject taught at all the educational levels. The combination of the readily available devices and the accompanied software makes mobile devices a very promising and versatile educational technology. Their integration in the teaching practice although desirable it lags the expectations. There are many barriers that hinder their wide application. To enumerate some we can say that a methodology which will be supported by research is lacking, the apps are changing constantly, existing apps offer limited functionality for free and a paid scheme must be invoked and the require a redefinition of education.
In this work, it will be presented a Remote Laboratory, design, and implementation. The architecture
and the technologies used, in order to work as an external tool in Moodle Learning
Management System (LMS).
The Remote Laboratory provides learning experience on programming Arduino microcontrollers and working with pre-set electronic circuits. The Arduino can’t be programmed by the user for reading sensors or be an actuator by activating different components motors and lights. Apart from the programming part the Remote Laboratory provides the ability for the user to interact with the Remote Laboratory, by activating Lights, motors, and servo motors, in order to trigger the sensors connected to the Arduino.
To accomplish the interconnection of the Remote Laboratory with the Moodle platform, it is used
the Learning Tools Interoperability (LTI) technology, and with this way, it is achieved from Moodle users to connect to the Remote Laboratory and have a learning experience on a remote system. The Remote Laboratory provides users with access to a pre-set infrastructure, which logs and evaluates the user’s actions on the Remote Laboratory, and when the user logs out from the Remote Laboratory, the user’s grade book in the course is updated. Using the user’s learning analytics it is achievable to create a user’s adaptive learning path.
Additionally, the user’s learning analytics using Experience API (xAPI) are stored in a database
for further evaluation and decision-making. In order to show the capabilities of the Remote Laboratory, which is created on the Project’s site moodle.iot.hmu.gr, a course that demonstrates the above-mentioned, and this course will be presented and discussed in this presentation.
H υπηρεσία Ασύγχρονης Τηλεκπαίδευσης, που βασίζεται στο Moodle, είναι μια πλατφόρμα ανοικτών διαδικτυακών μαθημάτων του Πανελλήνιου Σχολικού Δικτύου (ΠΣΔ) και η υπηρεσία παρέχεται στα σχολεία, εκπαιδευτικούς και μαθητές που είναι μέλη του ΠΣΔ. Η συγκεκριμένη πλατφόρμα ξεκίνησε πριν 16 περίπου χρόνια για την κάλυψη των αναγκών στην εξ’αποστάσεως εκπαίδευση και φιλοξενεί αρκετές χιλιάδες εγγεγραμμένων χρηστών και πληθώρα μαθημάτων. Από το 2021 ανέλαβε την υποστήριξη της υπηρεσίας για το ΠΣΔ το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής και έκτοτε έχει ενεργοποιήσει νεότερη έκδοση στο https://e-learningnew.sch.gr/ για βελτίωση της λειτουργικότητας και εμπειρίας των χρηστών ΠΣΔ.
Στο Πανεπιστήμιο Κρήτης το Moodle είναι η κεντρική Ιδρυματική πλατφόρμα διαχείρισης ηλεκτρονικής μάθησης. Εξυπηρετεί τα μαθήματα προς τους ελληνόγλωσσους αλλά και τους ξενόγλωσσους φοιτητές του Ιδρύματος.
Παράλληλα λειτουργούν πλατφόρμες ηλεκτρονικής μάθησης που βασίζονται στο Μoodle και εξυπηρετούν προγράμματα MOOC που απευθύνονται προς το εκπαιδευτικό προσωπικό, τα ανοικτά ακαδημαϊκά μαθήματα, που είναι διαθέσιμα προς όλους, καθώς και το ΚΕΔΙΒΙΜ του Ιδρύματος.
Ταυτόχρονα, με την εφαρμογή του Moodle, υποστηρίζονται οι εκπαιδευτικές δράσεις διαφόρων ευρωπαϊκών προγραμμάτων όπως Climademy, Tettris, κα.
Με την συμμετοχή στο πρόγραμμα INGENIUM European University ως υπεύθυνοι για την υλοποίηση του Digital INGENIUM θα αξιοποιηθεί το Moodle ως κεντρικό σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης.
At the same time, e-learning platforms based on MOODLE are in operation, serving MOOC programmes for the teaching staff, open academic courses available to all, as well as the KEDIBIM of the Institution.
In parallel, Moodle LMS application supports the educational activities of various European programmes such as Climademy, Tettris, etc.
By participating in the INGENIUM European University project as the leading partners for the implementation of "Digital INGENIUM", Moodle will be used as a central e-learning system.
Το Κέντρο Επιμόρφωσης και Δια Βίου Μάθησης (Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ.) του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων αποτελεί τη μονάδα που εξασφαλίζει το συντονισμό και τη διεπιστημονική συνεργασία για την ανάπτυξη προγραμμάτων επιμόρφωσης, συνεχιζόμενης εκπαίδευσης, κατάρτισης και γενικά διά βίου μάθησης. Σκοπός του είναι η σχεδίαση, ανάπτυξη και υλοποίηση επιμορφωτικών δράσεων συνεχιζόμενης εκπαίδευσης. Η επιτυχής ολοκλήρωση κάθε επιμορφωτικού προγράμματος οδηγεί στη λήψη πιστοποίησης από το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων. Μεγάλο μέρος των επιμορφωτικών δράσεων του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. υλοποιείται μέσω moocs, με τη μορφή βιντεοσκοπημένων μαθημάτων και διαδραστικών μαθησιακών δραστηριοτήτων που προσφέρονται μέσω διαδικτύου και της πλατφόρμας coursity. Η θεματολογία των επιμορφωτικών προγραμμάτων καλύπτει ευρύ φάσμα γνωστικών αντικειμένων, επιστημονικών και επαγγελματικών πεδίων. Περισσότεροι από 20,000 επιμορφούμενοι έχουν παρακολουθήσει μέχρι σήμερα δωρεάν τα προγράμματα του Κ.Ε.ΔΙ.ΒΙ.Μ. του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων
Η παρουσίαση αφορά το Πλάνο Αξιολόγησης ενός Διαδικτυακού μαθήματος στο Moodle Academy που αναπτύχθηκε στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού Έργου με τίτλο «OpenDigCompEdu - Ανάπτυξη Ψηφιακών Ικανοτήτων για Εκπαιδευτικούς που υποστηρίζουν την Ανοικτή Εκπαίδευση», το οποίο χρηματοδοτείται από το πρόγραμμα Erasmus+ KA2 (2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). Παρουσιάζει τις κατευθυντήριες ερωτήσεις και τους στόχους της αξιολόγησης, καθώς και τις δράσεις υλοποίησης, τα εργαλεία που θα χρησιμοποιηθούν και τα δεδομένα που θα συλλεχθούν. Για τη μέτρηση των μαθησιακών αποτελεσμάτων, προτείνεται το Εργαλείο SelfieforTeachers για την αυτοαξιολόγηση του επιπέδου ψηφιακής αυτοπεποίθησης και εμπειρίας των συμμετεχόντων στη χρήση ψηφιακών τεχνολογιών, εργαλείων και πόρων για διδασκαλία, επικοινωνία, συνεργασία με συναδέλφους και υποστήριξη των ψηφιακών δεξιοτήτων των μαθητών.
The presentation provides an overview of the Evaluation plan of an Online Course at Moodle Academy developed under the European Project entitled "OpenDigCompEdu - Open Digital Competences Training for School Educators", which is funded by Erasmus+ KA2 (Project No 2021-1-ES01-KA220-SCH-000027770). It presents the guiding questions and the goals of the evaluation, as well as the implementation actions, the instruments to be used and the data to be collected. In order to measure the learning outcomes, the SelfieforTeachers Tool is proposed for the self-assessment of the level of participants digital confidence and experience in using digital technologies, tools and resources for teaching, communicating, collaborating with colleagues and supporting learner digital skills.